jump to navigation

Hermodactylus tuberosus (η Ίριδα με τα βελούδα) Μαρτίου 31, 2011

Posted by μούργος in Insects, φύση, Έντομα, Αρωματικά φυτά, Αυτοφυή φυτά, Περιβάλλον, Φωτογραφία, αγριολούλουδα, nature, Photo, wildflowers.
trackback

Πολυετές φυτό, ενδημικό των Βαλκανίων, και των χωρών της μεσογείου, θα τη βρούμε σε χαμηλά και μέσα υψόμετρα, σε πετρώδεις τοποθεσίες, σε ανοιχτούς αγρούς, ακόμη και δίπλα σε δρόμους, το δε ύψος της φτάνει τα 40 cm.
Το όνομα «Hermodactylus »το πήρε από το σχήμα της ρίζας της που μοιάζει με δάχτυλο ποδιού, τώρα γιατί του Ερμή, άγνωστο. Ίσως γιατί το σχήμα του άνθους της μοιάζει λίγο με κεφάλια φιδιού με ανοιχτό στόμα, κάτι που χαρακτήριζε τον Ερμή.
Ανθίζει στο τέλος του χειμώνα. Εξωτερικά το άνθος της, αν εξαιρέσεις το εξαίσιο μαύρο βελούδινο γύρισμα στα πέταλα της, αν και κομψό, είναι σχετικά αδιάφορο χρωματικά, με την κυριαρχία ενός βαθύ πράσινου χρώματος με κάποιες κίτρινες αποχρώσεις. Αλλά, το εσωτερικό της είναι μια χρωματική πανδαισία. Τώρα αν προσθέσεις και το πολύ διακριτικό και πολύ φίνο άρωμα της που μόλις το διακρίνεις, την κάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα ίριδα.
Προσέξτε την χωροθέτηση των αρσενικών και θηλυκών οργάνων της, (είναι ερμαφρόδιτο φυτό), εσωτερικά του άνθους.
Όποιο έντομο θελήσει να γευτεί το νέκταρ της, θα τρίψει ταυτόχρονα την τριχωτή πλάτη του στα αρσενικά όργανα, δηλ. στους ανθήρες της με τους κόκκους γύρης, ώστε να τους σκορπίσει και να φτάσουν στον ύπερο, δηλ. στο στίγμα και από εκεί στην ωοθήκη και έτσι να γίνει η γονιμοποίηση.

Οικογένεια: Iridaceae
Γένος: Hermodactylus
Είδος: Hermodactylus tuberosus ή Ερμοδάκτυλος ο κονδυλόριζος ή Snake’s-head ή Widow Iris ή Iris tuberosa

Σχόλια»

1. faros - Απρίλιος 1, 2011

Εδώ, γύρω μας, κοντά ή και μακρυά, ο κόσμος καίγεται κι ο μουργος …

Ρε μούργε:
1. Ούτε η Λιβύη
2. Ούτε η ραδιενέργεια
3. Ούτε οι βάρβαρες περικοπές μισθών και συντάξεων
4. Ούτε η ακρίβεια που σπάει κόκκαλα

Μας αφήνουν να χαρούμε μια τέτοια ομορφιά !
Δυστυχώς …

Τέλος πάντων !
Καλημέρα σας !

Μου αρέσει!

2. Γιώργος Κατσαμάκης - Απρίλιος 1, 2011

Διαφωνώ λίγο. Νομίζω πως είναι αντίσταση η ομορφιά, όχι υπεκφυγή. Και η αισιοδοξία. Σαφώς δεν κάνουμε τίποτα να αλλάξουμε τον κόσμο ατενίζοντας την ομορφιά μιας γυναίκας ή των λουλουδιών. Αλλά αν «ποινικοποιήσουμε» την ομορφιά, με τι εφόδια θα αντέχουμε τον αγώνα για την ανατροπή και με ποιο όραμα θα στρατευόμαστε στην αλλαγή των πραγμάτων;

Μου αρέσει!

3. renata - Απρίλιος 1, 2011

Ποστ-στο-πόδι ή και ποστ-κονσέρβα βλέπω, Mourgos. 😛

Μου αρέσει!

4. silentcrossing - Απρίλιος 1, 2011

Είναι κάπως πρόστυχο το λουλούδι σου μούργο, λίγη αιδώς δεν βλάπτει… Κι επίσης καλά στα λέει ο φάρος, αλλά που να σε πιάσει εσένα η ακρίβεια που μας έχεις μαδήσει όλους εδώ μέσα φυτολάγνε καπιταλιστή!

Μου αρέσει!

5. yoryia - Απρίλιος 1, 2011

Εγώ λέω να συμφωνήσω με το Φάρο.

Μου αρέσει!

6. Aura Voluptas - Απρίλιος 1, 2011

Scroll down…scroll down…χασμουρητό…scroll down KAI scroll down για να δω τελικά τι ???

Το Κάμα Σούτρα μιας μέλισσας !! 👿

Αίσχος ! Συμφωνώ με όλα, μα με όλα τα προηγούμενα σχόλια !

Μου αρέσει!

7. αγκνιρα - Απρίλιος 1, 2011

Aυστυρώς ακατάλληλο πάλι μας έβαλες Μούργε; Tσκ, τσκ, τσκ!
Και γω συμφωνώ με: φάρο, γιώργο, ρενάτα, σάιλεντ, γιωργία, άουρα 😀

Μου αρέσει!

8. faros - Απρίλιος 2, 2011

Πω πω μια … λασποσυμφωνίααααααααααααα ! 😀

Κι εγώ που περίμενα να με … «περιποιειθείτε» ! 😀

Ας είναι …
Εγώ, πάλι, τείνω να αποδεχτώ την έκφραση «πρόστυχο λελούδιον» … 😆 😆 😆

Καλημέρα σας και Καλό Σαββατοκύριακο !

Μου αρέσει!

9. faros - Απρίλιος 3, 2011

Ναι … μάλιστα … Αυτάάάάά !

Καλημέρα !

Μου αρέσει!

10. faros - Απρίλιος 4, 2011

Καλημέρα, Καλή Βδομάς !

Μου αρέσει!

11. scalidi - Απρίλιος 4, 2011

Δεν είχα δει ποτέ. Καταπληκτικές… Τα έβαλες με τις μέλισσες για να βγάλεις τις φωτογραφίες βλέπω.

Μου αρέσει!

12. Кроткая - Απρίλιος 4, 2011

α, μια τριχωτή μελισσούλα, τι γλυκειά!

Το ποστ δεν το διάβασα βαριέμαι, αλλά νομίζω πως αυτό το λουλούδι βρωμάει.

Και συμφωνώ με το φύτουλο το Γιώργο -έτσι γι’αλλαγή, χα χα!

Μου αρέσει!

13. faros - Απρίλιος 5, 2011

Καλημέρα σας !

Μου αρέσει!

14. μούργος - Απρίλιος 5, 2011

@1. faros, φαρε συνελθε. δεν ζουμε μονοι μας σε αυτον τον πλανητη. 😛
[γι’ αολα αυτα που γραφεις υπαρχουν απειρες πηγες ενημερωσης, εγω γραφω για τα φυτα γιατι αυτα δεν εχουν δικο τους μπλογκ ή καναλι]
.
@2. Γιώργος Κατσαμάκης , ρε γιωργο ο λογος του μουργου ειναι συμβολαιο [θα τα παρεις τα βατομουρα λεμεεεε, δεν ειναι αναγκη να με λιβανιζεις χωρις λογο] 😛
.
@3. renata , ουτε στο ποδι ειναι ρενατα, ουτε ριο μαρε ειναι. 👿
οι φωτο ειναικαι παλιοτερες και καινουργιες [βρηκα και στο κτημα μου]
και συνολικα το ποστ αυτο ειναι απο τα καλυτερα μου. ενα μικρο αριστουργημα.
.
@4. silentcrossing , σαιλεντ, μην εξανθρωπιζεις τα φυτα λεμεεε. οδηγουν σε επικινδυνες παρανοησεις. 😆
η γυρη μεν ειναι το σπερμα των φυτων αλλα ως εκει. αλλιως δουλευει στα φυτα το σεξ! 😛
.
@5. yoryia, ασχημα και στην ισπανια τα πραγματα γεωργια; [αλλα, δεν σου φταινε και οι ιριδες ε;]
.
@6. Aura Voluptas , αουρα πολυ διπλωματικη σε βρισκω. [εμ, θελεις να πουλησεις και τις φριτεζες σου, οποτε θες να τα εχεις καλα με ολους] 😛
.

ααααα, μηπως τελικα φεραν οι ιριδες το μνημονιο;
[πεσατε επανω να τις φατε]
.
@7. αγκνιρα, αγκνιρα, μπας και σε βαλε μετοχο η αουρα στην επιχειρηση με τις φριτεζες;
[τη γραμμη της ακολουθεις και με βαζεις σε σκεψεις]
.
και σταματηστε αυτα τα περι πορνογραφιας λεμεεεε.
σε λιγο θα μου πητε να βαζω και μαυρο στη γυρη για να μη φαινεται το σπερμα των φυτων 👿
.
@8. faros, φαρε δεν ειναι συμφωνια.
απλα εχουν λαλησει ολοι και δεν ξερουν τι λενε!
.
@9. faros, η ιριδα αυτη λεγεται και Widow Iris, οποτε δεν σηκωνει πολλα αστεια αυτο το ποστ.
.
@10. faros, ρε φαρε, να επιστρεψω το θεμα απο το πρωτο σχολιο σου.
οι μερες μας πλεον ειναι κακες ψυχρες και αναποδες, αλλα αυτο δεν μας εμποδιζει να λεμε και καλημερα [μη χασουμε και τα τελευταια εσοδα της λασπης]
.
@11. scalidi, σταυρουλα, δεν ειναι σπανιες αλλα εξωτερικα δεν γεμιζουν και πολυ το ματι, μονο ααμα τις πλησιασεις πολυ τις εκτιμας.
μου εβγαλα την ψυχη οι ρημαδες οι μελισσες γιατι μπαινανε και βγαινανε απο το ανθος πολυ γρηγορα.
.
@12. Кроткая , ερχεται και ναλλο τριχωρο τερας σε επομενο ποστ [ελπιζω να το πεις και αυτο γλυκο ]
.
καλα εκανες και δεν το διαβασες [τιποτα δεν θα καταλαβαινες] 😆
ουτε καν αυτο που γραφω για το υπεροχο, ελαφρυ και διακριτικο αρωμα της
.
φυτουλας μεν αλλα αυτος θα φτιαξει παστα φλωρα με βατομουρα το καλοκαιρι
.
@13. faros, φαρε, στην ιριδα απευθυνεται η καλημερα [γιατι απο θαμωνες….] 😆
.
@

Μου αρέσει!

15. Кроткая - Απρίλιος 5, 2011

δεν μου αρέσουν τα βατόμουρα έτσι κι αλλιώς.
εγώ πάντως είχα μυρίσει μία και βρώμαγε.

Μου αρέσει!

16. Γιώργος Κατσαμάκης - Απρίλιος 5, 2011

θα φτιάσω πασταφλώρα… θα φτιάσω πασταφλώρα… της Κροτ δεν θα της δώσω… της Κροτ δεν θα της δώσω… με τα βατόμουρά μου… με τα βατόμουρά μου…

Μου αρέσει!

17. μούργος - Απρίλιος 5, 2011

@15. Кроткая, χοχο, το λες γιατι δεν εχεις δοκιμασει τα δικα μου.
αλλη κατηγορια λεμεεεεεεε!
.
αποκλειεται να μυρισες αυτη την ιριδα
ελεος!
αλλωστε μυριζοντας την δεν καταλαβαινεις και ιδιαιτερα το αρωμα της, εγω το καταλαβα με το ψαχουλεμα που της εκανα για τη φωτογραφιση
[ειναι υπεροχο λεμεεεε]

Μου αρέσει!

18. μούργος - Απρίλιος 5, 2011

@16. Γιώργος Κατσαμάκης, εμεις θα φαμε φανταστικε γιωργο ε, εε;
[η βελγα δεν μπορει αν τα εκτιμησει αυτα, μονο κοψιδια και λουκανικα λιγουρευεται]

Μου αρέσει!

19. Кроткая - Απρίλιος 5, 2011

παστα φλώρα μόνο με κεράσι ή με πορτοκάλι. Τα βατόμουρα δ εμου αρέσουν.
ούτε οι ίριδες μου αρέσουν.

εσύ ρε Μούργε δεν μπορούσες να μυρίσεις, γιατί στην ηλικία σου ούτε η οσφρηση δε δουλεύει!

Μου αρέσει!


Σχολιάστε

