jump to navigation

Saperda scalaris, ένα κολεόπτερο αγνώστων λοιπών στοιχείων! Ιουνίου 3, 2015

Posted by μούργος in Insects, nature.
Tags: ,
trackback

s1

Αυτό το κολεόπτερο, το Saperda scalaris, (αν το αναγνώρισα σωστά), το βρήκα στο κτήμα μου, πάνω στον κορμό μιας γερασμένης ροδακινιάς. Δυστυχώς δεν βρήκα βιβλιογραφικό υλικό για την παρουσία του στην Ελλάδα, βρήκα πηγές για Αγγλία, όπου θεωρείται και σπάνιο είδος, και Πολωνία και αυτό είναι μια ένδειξη ότι ζει τουλάχιστον σε όλη την Ευρώπη. Έχει εντυπωσιακά χρώματα και είναι μέλος μιας μεγάλης οικογένειας κολεοπτέρων, την Cerambycidae, όπου ψάχνοντας να βρω το είδος, βρήκα πολλά εντυπωσιακά ονόματα από άλλα είδη, όπως Ηρόφιλη η λυπημένη, Φυτοικία η μελανόκερως Νεοδορκάδιον το διγραμμωτόν κ.α. Να σημειώσω εδώ ότι ανήκει και αυτό στο είδος των ζοχαδιακών εντόμων γιατί ενώ στην αρχή δεν μου έδινε σημασία, στη συνέχεια σταμάτησε να τρώει από τον φλοιό του δέντρου και άρχισε να με παρατηρεί επίμονα ενώ το φωτογράφιζα και σύντομα την έκανε από το δέντρο.
Οικογένεια: Cerambycidae
Υποοικογένεια: Lamiinae
Γένος: Saperda
Είδος: Saperda scalaris

s2

s3

s4

s5

s6

s8

Σχόλια»

1. kalantzianastasia - Ιουνίου 3, 2015

Reblogged στις anastasiakalantzi50.

Μου αρέσει!

2. bibliothekarios - Ιουνίου 4, 2015

Πόσο όμορφο ζουζούνι!!!

Μου αρέσει!

3. αγκνιρα - Ιουνίου 4, 2015

Πολύ ωραίο σκαθάρι! Αλλά βέβαια η κακομοίρα η ροδακινιά σου να έχει μάλλον διαφορετική γνώμη (Δεν της κάνει κακό; Ή μήπως έτσι κι αλλιώς είναι στα τελευταία της και το σκαθάρι την αποτελειώνει;)

Μου αρέσει!

4. μούργος - Ιουνίου 4, 2015

@2. bibliothekarios, βιβλιοθηκαριε, θα προτιμουσα να το αναφερετε με το ονομα του και οχι απλως ζουζουνι!😛 [ας κρατησουμε ενα στοιχειωδες επιστημονικο επιπεδο στο μπλογκ και τουλαχιστον ας σεβαστουμε την προσωπικοτητα της καθε υπαρξης σε αυτο τον ματαιο κοσμο. δεν φτανει που το εχουν χεσμενο οι ελληνες επιστημονες και δεν το αναφερουν πουθενα ας μην τους ακολουθησουμε και μεις😛 ]
.
@3. αγκνιρα, αγκνιρα, η προνυμφη ειναι ξυλοφαγος και κανει στοες μεσα σε κορμους, αυτο το βλαμμενο δεν καταλαβα καλα αν ετρωγε τον φλοιο ή διαφορα αναμεσα στις σχισμες του φλοιου. η ροδακινια ειναι πολυ γερασμενη και μαλλον δεν ειναι τοσο επικινδυνο ωστε να την αποτελειωσει αυτο

Μου αρέσει!

5. Кроткая - Ιουνίου 4, 2015

δεν ειναι τα εντομα ζοχαδιακα: φυσιολογικα πλασματα ειναι και δε σε γουσταρουν!

Μου αρέσει!

6. silia - Ιουνίου 4, 2015

Εντάξει… το καταλάβαμε:
ΑΕΚάρα ολέ!

Μου αρέσει!

7. μούργος - Ιουνίου 4, 2015

@5. Кроткая, ελεος βελγα, δεν σου περασε καθολου απο το ακατοικητο σου οτι μπορει και να ισχυει εγω να ειμαι ενας γλυκυτατος, προσηνης και γλυκομιλητος μουργος και ολα αυτα τα τερατακια που συναντω στη φυση να ειναι ΟΛΑ ζοχαδιακα, ακοινωνητα και αλλοπαρμενα!😛
[καλα μη φωναζεις ουτε και μενα θα μου περναγε]
.
@6. silia, εμ σιλια μου, γιαυτο βαρεσε διαλυση η λασπη, εδω μεσα οτι του λαλει του λωλοστεφανη😛
[ασχετο: το λωλοστεφανης απο το λολ και το στεφανης βγαινει;]

Μου αρέσει!

8. yoryia - Ιουνίου 5, 2015

Το ‘χω απορία πάντως: πώς κάθονται όλα αυτά τα ζωντανά να τα φωτογραφίσεις; Εγώ αν δω κανά πουλί ή έντομο που μου κινήσει το ενδιαφέρον, μέχρι να φέρω τη φωτογραφική μηχανή, μέχρι να τη ρυθμίσω, μέχρι να πλησιάσω από καλή οπτική γωνία (με προσοχή μη με πάρει χαμπάρι και τα σχετικά), την έχει κάνει.

Επι τη ευκαιρία (κάποτε θα μάθω πώς γράφεται αυτό): (βάλε γκουγκλ τρανσλέιτ:)
http://www.naturamediterraneo.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=10659

Παίζει γενικά στη Μεσόγειο η τύπισσα, κυρίως σε κάποιο υψόμετρο. Κάπου πήρε το μάτι μου ότι της αρέσουν οι μηλιές (όχι στο πάνω λινκ, κάπου αλλού που το έχασα τώρα).

Anyway, ωραία τύπισσα η Σαπέρδα (<– να δεις που από αυτό θα προέρχεται το τσαπερδόνα)

Μου αρέσει!

9. μούργος - Ιουνίου 25, 2015

@8. yoryia, χμμ γιωργια εγω συνηθως εξω στη φυση τη μηχανη την εχω στο λαιμο μου, οποτε κερδιζω χρονο και το ενοχλω λιγοτερο ωστε να μη φυγει. και οχι πολλες ρυθμισεις για εντομα γιατι την κανουν γρηγορα [εν αναγκη διορθωνεις κατι μετα στην επεξεργασια]
[βεβαια ειναι και ο αλλος τροπος να τα ψεκαζεις με αναισθητικο σπρει και ετσι εχεις ολο το χρονο να τα φωτογραφισεις😛 ]
.
.θενκς για το λινκ αυτο ειναι τελικα και διαβασα οτι προτιμα πολλα οπωρoφορα.
.
τσαπερδονα αυτη, σαμπρελλα τον λαφιατη και μετα απορεις γιατι δεν σε πλησιαζουν τα ερμα τα ζωντανα [λιγο τακτ δεν βλαπτει] 😛

Μου αρέσει!

10. yoryia - Ιουνίου 25, 2015

«[βεβαια ειναι και ο αλλος τροπος να τα ψεκαζεις με αναισθητικο σπρει και ετσι εχεις ολο το χρονο να τα φωτογραφισεις😛 ]»

Αυτός είσαι, αυτές είναι απλές, πρακτικές και κατανοητές συμβουλές. Γιατί αυτά τα «είμαι πάντα έτοιμος», «όχι πολλές ρυθμίσεις» και τα σχετικά που λένε όλοι, είναι γενικολογίες που δεν ξέρεις πώς να τις ακολουθέσεις.

Μου αρέσει!

11. μούργος - Σεπτεμβρίου 9, 2015

@10. yoryia, γεωργια, η λασπη πρωτιστως διακρινεται για την αμεση απαντηση στα σχολια των θαμωνων της [ουτε 3 μηνες δεν περασαν] 😛

Μου αρέσει!


Σχολιάστε

