jump to navigation

Kermes vermilio (Βάψτε εντελώς δωρεάν τα μεταξωτά βρακιά σας!) Απριλίου 26, 2014

Posted by μούργος in Insects, φύση, Έντομα, Αυτοφυή φυτά, Παράδοση, Περιβάλλον, Φωτογραφία, nature, Photo.
trackback

k1

Ένα ακόμη χτύπημα της λάσπης, (κάτω από τη μέση φυσικά), στην κρίση και την ακρίβεια. Και επειδή υποθέτω ότι οι θαμώνες της λάσπης διαθέτουν και τους ανάλογους κ@λους, δηλ. αρκούντως επιδέξιους, πιστεύω ότι θα εκτιμήσουν πολύ αυτό το εξαιρετικά χρήσιμο ποστ😛 . Ήταν το θέμα ενός παλαιότερου -ούτε που θυμάμαι πότε- ποστ, το οποίο είχε ανέβει ως τεστ για τους τυχάρπαστους θαμώνες της λάσπης, αλλά ποτέ δεν έγινε κανονικό ποστ. Νομίζω ότι τώρα πλέον ωρίμασαν οι συνθήκες για την ανάρτηση του. Μόνο στη λάσπη ακολουθείται φυσική παλαίωση των ποστ ώστε η ποιότητα των αναρτήσεων να παραμένει στο γνωστό υψηλό επίπεδο.😀

Λοιπόν, αυτό που πρέπει να κάνετε είναι πάρα πολύ απλό. Αφού βρείτε αυτούς τους κόκκινους «κόκκους» πάνω σε φύλλα πουρναριού, θα τους μαζέψετε και θα τους αποξηράνετε.
Μετά, θα τους προσθέσετε μέσα σε καζάνι με νερό που βράζει και αφού αφήσετε να βγάλει το χρώμα θα το κατεβάσετε από τη φωτιά. Αναλόγως της ώρας που θα αφήσετε τους κόκκους μέσα στο νερό θα δώσετε και την ανάλογη απόχρωση ή χρώμα, από πορτοκαλί για λίγο χρόνο μέχρι το κρεμεζί ή βαθύ κόκκινο για αρκετή ώρα. Πριν αρχίσει να κρυώνει το νερό προσθέστε τα μεταξωτά σας βρακιά που θέλετε να βάψετε.

Οι κόκκινοι αυτοί κόκκοι δεν είναι τίποτα άλλο πάρα οι προνύμφες ενός κοκοειδούς (εντόμου που ανήκει στα ημίπτερα) που παρασιτεί στο πουρνάρι, το Kermes vermilioKermococcus vermillio). Χρησιμοποιούνταν από αρχαιοτάτων χρόνων για τη παρασκευή του πορφυρού χρώματος και ειδικότερα του ακριβού και πολύ ξεχωριστού χρώματος, του κρεμεζί, το δυνατό, φωτεινό και βαθύ κόκκινο χρώμα. Εκτός από τη βαφή νημάτων, δερμάτων και μαλλιών ιδιαίτερα το χρησιμοποιούσαν για την βαφή των μεταξωτών. Με αυτή τη βαφή έβαφαν οι στρατιώτες της Σπάρτης το ρουχισμό τους ώστε να μη ξεχωρίζει από το αίμα σε περίπτωση που πληγωθούν στη μάχη και αρχίσουν να φωνάζουν τα χάνομαι, σβήνω κλπ.

Το πουρνάρι είναι ένας αειθαλής θάμνος ή μικρό δέντρο της μεσογείου με σκληρά και αγκαθωτά φύλλα, ανθεκτικό στην ξηρασία και αποτελεί αγαπημένη τροφή για τα γίδια και αγαπημένο ξύλο για θέρμανση. Είναι ένα πολύ σπουδαίο φυτό της ελληνικής χλωρίδας και του αξίζει ένα ξεχωριστό ποστ.

Οικογένεια: Fagaceae
Γένος: Quercus Δρυς
Είδος: Quercus coccifera ή Δρυς η κοκκοφόρος ή πουρνάρι ή πρίνος

k2

k3

Σχόλια»

1. Τσαλαπετεινός - Απριλίου 26, 2014

Ελπίζω να μάζεψες και να τους ξεραίνεις.

Κάπου στη Λυσιστράτη δε λέει ο Αριστοφάνης για την αμόργη (rocella tinctoria) -φυσικά από την Αμοργό- με την οποία έβαφαν τους χιτώνες κόκκινους;

Έχω ένα βιβλιαράκι «ενδημικά φυτά της Αμοργού» ή κάπως έτσι – θα ψάξω να το βρω για να σιγουρευτώ.

Μου αρέσει!

2. Andreas_Pap - Απριλίου 26, 2014

Ωραίος ο Kermes εντυπωσιακά συμπτώματα. Δυνάμωσες μούργε βλέπω από το αρνάκι που καταβρόχθισες και πήρες μπρος. Τι τη θέλεις τη νηστεία αφού σε χαλάει, έτσι και αλλιώς με τόσα που έχεις κάνει δεν σε σώζει τίποτε.

Μου αρέσει!

3. silia - Απριλίου 26, 2014

Υπέροχη ανάρτηση!!! Εντυπωσιάστηκα!!!
———————————
Ορίστε, που με κακολογείς. Όταν ένα φυτό είναι σεμνό και η εμφάνιση του δεν παραπέμπει σε kinky ερμηνείες, μπορώ κι εγώ να κάνω σεμνά και διθυραμβικά σχόλια…

Ξέρεις… πολλοί λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν ότι η λέξη «κρεμεζί» είναι για το βαθύ κόκκινο χρώμα.
.
.
.Άσχετο: Ο Φάρος, πού είναι? (είπα «κρεμεζί» και τον θυμήθηκα)

Μου αρέσει!

4. faros - Απριλίου 27, 2014

Χα χα, ΕΔΩ είμαι !
Μην ξεχνάς ότι έχουμε και … εκλογές !

Να δω ρε μάγκες να βάφετε τα … βρακιά σας (έστω και αν δεν είναι και … μεταξωτά) ΚΟΚΚΙΝΑ και τι στον κόσμο !!!😆 😆 😆

Μου αρέσει!

5. μούργος - Απριλίου 27, 2014

@1. Τσαλαπετεινός, φυσικα και μαζεψα τσαλαπετεινε. τωρα ολα τα βρακια μου ειναι πλεον κρεμεζι χρωματος 😛
.
αυτο που λες, απο οτι ειδα ειναι μυκητας, απλα το κοκκινο απο το παρασιτο του πουρναριου ηταν εξαιρετικης ποιοτητας και γι αυτο ακριβο στις αγορες. απο τις αγορες βγηκε οταν ανακαλυψαν την κοχελινη [βαφη που βγαινει απο ενα σκαθαρι που ζει στους κακτους του μεξικου] η οποια ειναι πολυ πιο οικονομικη. η κοχελινη ειναι το Ε 120 η οποια εκτος απο βαφη υφασματων και μεταξωτων ειναι και κοκκινη χρωστικη για τροφιμα [παγωτα, γλυκα, ζελεδες μαρμελαδες κλπ, λεγεται και καρμινικο οξυ] οπως και για αλκοολουχα ποτα [μεχρι προσφατα το καμπαρι αυτο εβαζε για το κοκκινο του χρωμα αλλα ξεσηκωθηκαν οι χορτοφαγοι επειδη προερχεται απο εντομο και το αφαιρεσε]

[μη κοιτας που στα γραφω ετσι, τωρα τα εμαθα και γω ψαχνοντας😛 ]
.
@2. Andreas_Pap , δηλαδη να κοψω και την ημερησια προσευχη; [σαν χερουβειμ μιλας]
.
@3. silia, μολις διαβασα τη λεξη κρεμεζι στο σχολιο σου σιλια, σαν εφιαλτης μου ηρθε το ποστ που ειχα κανει τον διαγωνισμο και μου τον κατεστρεςψες εσυ βαζοντας το τραγουδι με το κρεμεζι πουκαμισο . [οποτε λαθος το ρουφιανα τωρα, μια ζωη ησουνα λεμεεεε.]
οσο και τις kinky ερμηνειες που λες, λιγη υπομονη [ερχεται κατι πολυ προστυχο]
.
ο φαρος καπου εδω τρυγυρναει, ψαχνει για ψηφους [οσο για τον συνειρμο λολλλλλ ]
.
@4. faros, ρε φαρε ελεος, ακομη και τα κρεμεζι βρακια πολιτικοποιησες λεμεεεεεεεεε.
και μη λες εστω και αν δεν ειναι μεταξωτα, δεν υπαρχει περιπτωση θαμωνας της λασπης να μη φοραει μεταξωτα βρακια [νομος]

Μου αρέσει!

6. bibliothekarios - Απριλίου 28, 2014

Εγώ δεν βάζω προνύμφες στα βρακιά μου. Νύφες, ναι.

Μου αρέσει!

7. Stavrula - Απριλίου 28, 2014

Βρε κοίτα που δεν έκανε κάνα τρίμηνο μέχρι την επόμενη ανάρτηση του γεροξηνταβελόνη!

Μου αρέσει!

silia - Απριλίου 28, 2014

Η κατάσταση… ιέχ’ ξιφύγ…

Μου αρέσει!

8. μούργος - Απριλίου 28, 2014

@6. bibliothekarios, γιωργο, προσεξε τι γραφεις γιατι παραφυλαει η σιλια. η σιλια που ηξερες παει λεμε και αμα σε πιασει στο στομα της δεν σε ξεπλενει ουτε το θολο ποταμι του θεοδωρακη [χοχοχο]
.
@7. Stavrula, ειπαμε ρενατα τις σπορες μου τις εκανα, τα χορτα τα εκοψα, βρεχει συνεχεια οποτε αυτες τις μερες θα δειτε πολλα ποστ [του χρονου ξανα]
.
@silia , αστα σιλια και γω τους τα λεω αλλα δεν με ακουνε. [η λασπη απο τοπος λατρειας και προσευχης καταντησε τοπος ακολασιας και χλευασμων]
[ανεβαζω ταχιστα ποστ, δεν την αντεχω τοση καταπτωση]

Μου αρέσει!

9. Καναλιώτης - Απριλίου 29, 2014

Τέτοιο πράγμα επάνω σε πουρνάρι δεν έχω ματαδεί.
Από την άλλη, έχω δει Αδωνη υπουργό υγείας.

Μου αρέσει!

10. μούργος - Απριλίου 29, 2014

@9. Καναλιώτης, αμαν ρε καναλιωτη, μου μαγαριζεις τη λασπη με σκατ@!

Μου αρέσει!


Σχολιάστε

