jump to navigation

Barlia robertiana, η μεγαλύτερη ορχιδέα στην Ευρώπη! Φεβρουαρίου 21, 2012

Posted by μούργος in φύση, Αυτοφυή φυτά, Ορχιδέες, Περιβάλλον, Φωτογραφία, αγριολούλουδα, nature, Orchids, Photo, wildflowers.
trackback

[Σαν σήμερα, 2 χρόνια πριν, στη Μάνη]
Η Barlia robertiana είναι τεράστια σε σχέση με τις υπόλοιπες ορχιδέες, μπορεί να ξεπεράσει και το μισό μέτρο ύψος. Η ανθοφορία της ξεκινά από το Φεβρουάριο, [οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν στις 16-2-2010]. Θα τη βρούμε σε όλη σχεδόν την Ελλάδα και γενικότερα στη μεσόγειο, σε ανοιχτές πετρώδεις ή με φρύγανα τοποθεσίες, μέσα σε ελαιώνες, σε ξέφωτα από δάση και αλλού.

Οικογένεια: Orchidaceae
Γένος: Barlia
Είδος: Barlia robertiana ή Giant orchid ή γιγαντορχιδέα ή Himantoglossum robertianum

Σχόλια»

1. αγκνιρα - Φεβρουαρίου 21, 2012

Ααα, σ’ έπιασε νοσταλγία για τα νότια και άρχισες να μας ανεβάζεις κονσέρβες 👿
(ωραίες φωτό είναι όμως 😉 )

Μου αρέσει!

2. Кроткая - Φεβρουαρίου 21, 2012

είπα κι εγώ να επανέλθω στη Λασπη και πέφτω πάλι πάνω σε ορχιδέες. επίτηδες το κάνεις?!

Μου αρέσει!

3. silia - Φεβρουαρίου 21, 2012

Ορχιδέες κρατούσα σαν νυφιάτικη ανθοδέσμη στον γάμο μου .
Τι λέει η … Σημειολογία επ’ αυτού ?

Μου αρέσει!

4. Τσαλαπετεινός - Φεβρουαρίου 22, 2012

έχουν κάτι απειλητικό όμως- ειδικά στη δεύτερη εικόνα…
Ίσως πάλι απλώς να είναι αργά και να τις βλέπω έτσι. 😉

Μου αρέσει!

5. renata - Φεβρουαρίου 22, 2012

Αυτό δεν είναι ένα απλό ποστ αρχείου. Είναι βγαλμένο απ΄τη σαλαμούρα ;P

Μου αρέσει!

silia - Φεβρουαρίου 22, 2012

@ 5. renata
Καλοδιατηρημένο όμως … ε, Ρενάτα ?
———————————–
(Κάτι πρέπει να λέμε καλό για το Μούργο που και που , γιατί είναι και σε μια ηλικία ο καημένος που μπορεί να τον πάρει από κάτω η κατάθλιψη) .

Μου αρέσει!

6. renata - Φεβρουαρίου 22, 2012

Άννα, το σκέφτηκα, αλλά όσον αφορά τις ορχιδέες έχουμε παρελθόν κι ανοιχτό πόλεμο με το Μούργο. 😛

Μου αρέσει!

7. bibliothekarios - Φεβρουαρίου 22, 2012

@ Silia: φαντάζομαι πως ήταν κάποιο προγονικό είδος αυτού που μας δείχνει ο Μούργος…. (tee hee hee). σως η πρώτη ορχιδέα επί γης;

Αυτό το «σαν σήμερα» πώς σας φάνηκε; Κρατάει ημερολόγιο και επετείους πότε είδε τις ορχιδέες ή κάθε λουλούδι και θάμνο και δέντρο ο Μούργος μας. Σε 4 μέρες είναι η επέτειος των 12 χρόνων από την πρώτη φωτογραφία που τράβηξε σε πατ’ατα… Έχουμε τούρτα στο σπίτι…

Μου αρέσει!

silia - Φεβρουαρίου 22, 2012

@ 7. bibliothekarios
Καλά … συγνώμη δηλαδή … τώρα αυτό ήταν σχόλιο πάνω στο δικό μου περι … νυφιάτικης ανθοδέσμης , ή πάνω στο σχόλιο-απάντηση στην Ρενάτα … δεν το κατάλαβα … Γιατί αν είναι το πρώτο και υπαινίσσεσαι κάτι για την παλαιότητα του γάμου μου , να έχω στον νου μου να σε … καταραστώ να σου φέρουν στην γιορτή σου (κοντοζυγώνει κιόλας) όλοι … μα όλοι , ανθοδέσμες με … ορχιδέες σε … εμετικά χρώματα και να μην ξέρεις που να τις βάλεις (τις ορχιδέες, βρε … μην τρελαίνεσαι)

Μου αρέσει!

8. scalidi - Φεβρουαρίου 22, 2012

Αιμοβόρες δείχνουν…

Μου αρέσει!

9. μούργος - Φεβρουαρίου 22, 2012

@1. αγκνιρα, αγκνιρα ασχετο απο τη νοσταλγια, φετος εχουμε ενα μηνα καθυστερηση στα ανθη. στα μερη μου ουτε οι ιριδες δεν ανοιξαν ακομη.
τετοιο χειμωνα δεν θυμαμαι ποτε [με τοσο παρατεταμενο κρυο], ουτε αλκυονιδες μερες ουτε τιποτα.
ετσι μεχρι να βγουνε τα νεα θα παιξουν καποια φυτα που δεν ανεβηκαν οταν επρεπε.
.
@2. Кроткая, κροτ μηπως ηρθε η ωρα να δεις με αλλο ματι τις ορχιδεες;
ουτε μνημονια υπεγραψαν, ουτε πολιτικες κωλοτουμπες κανουν, ουτε ξυλο ριχνουν στον κοσμο, ουτε ειδησεις λενε στη τηλεοραση.
το μονο που κανουν ειναι καποια χημικα που ριχνουν για να ριξουν καποια αρσενικα εντομα μπας και τα καταφερουν να ασελγησουν πανω τους
.
@3. silia, 😆 μη περιμενεις απαντηση σιλια
.
@4. Τσαλαπετεινός , τσαλαπετεινε μια εννοια να την εχεις με τις ορχιδεες.
λενε -εγω δεν τα πιστευω- οτι βραδια με πανσεληνο πολλες απο αυτες επισκεπτονται οσους κοιμουνται ανησυχα και τους τρομοκρατουν.
.
@5. renata, μαλιστα το διαβασαμε και αυτο. παστρουμα και μπακαλιαρο μου τις εκανες τις ορχιδεες μου [μα σαλαμουρα;] 👿
.
@silia , σιλια μονο μια λυση υπαρχει -οπως ειπε και ο γιατρος μου-
: μουργε, εχεις αναγκη απο συνδρομες. [δεχομαστε πληρωμες και σε χρυσο]
.
@6. renata, ρενατα, ενα μονο σου λεω: ειναι καμμια δεκαρια τουλαχιστον οι ορχιδεες που περιμενουν 2 χρονια για να ανεβουν.
[2 χρονια στον καταψυκτη, δεν ειναι κριμα και αδικο;]
.
@7. bibliothekarios, βιβλιοθηκαριε, μηπως διακρινεις και κανα δεινοσαυρακι πισω απο την ορχιδεα; 😛
[τοσο πιωμενος ουτε ο φαρος δεν ερχοταν στη λασπη]
.
δεν κραταω -δυστυχως- κανενα ημερολογιο με τα φυτα που εχω φωτογραφισει. και δυστυχως δεν εχω καθησει να τις ταξινομησω ακομη [τοσες φωτο που εχουν μαζευτει]
η ημερομηνια βρεθηκε ευκολα επειδη η μηχανη μου τις αποθηκευει στο πισι σε φακελους με τη ημερομηνια που τραβηχτηκαν.

Μου αρέσει!

10. μούργος - Φεβρουαρίου 22, 2012

@silia , σιλια να τον προσεχεις τον γιωργο, ωρες ωρες ριχνει περισσοτερο φαρμακι και απο την κλικα [μεταξυ μας ε; για το γαμο σου τα εγραφε, ειμαι σιγουρος ]
.
@8. scalidi , σταυρουλα προφανως δεν τους εκατσαν ακομη τα αρσενικα εντομα και εχουν σκυλιασει

Μου αρέσει!

11. αγκνιρα - Φεβρουαρίου 22, 2012

Δηλαδή εκείνο το έντομο στην τελευταία φωτό είναι θηλυκό; 😀

Μου αρέσει!

12. Кроткая - Φεβρουαρίου 22, 2012

ποιο έντομο λέει η αγκνίρα?

μπλιαχ με τις ορχιδέες λέμε, ανέβασ εκάνα γαρυφαλλάκι, καμιά μιμόζα, κάνα λεμονανθό! ωχου

Μου αρέσει!

13. renata - Φεβρουαρίου 23, 2012

Μούργο, όχι άλλη σαλαμούρα! 😛

Μου αρέσει!

14. Yoryia - Φεβρουαρίου 23, 2012

Πάντως αν έχεις κανα ποστ με πουλιά, έστω και από την κατάψυξη νά ‘ναι, εγώ δεσμεύομαι να αφήσω ένα σχόλιο μέτριο προς θετικό, ανεξαρτήτως αξίας του περιεχομένου του ποστ.

Μου αρέσει!

15. Ιδιαιτέρα Γραμματεύς - Μαρτίου 2, 2012

Θα στείλω φωτό με ροζ χρώμα…
(τη μαυρίλα μου μέσα)

Μου αρέσει!

16. silentcrossing - Μαρτίου 2, 2012

Συγγνώμη αλλά εγώ τις έχω βαρεθεί τις ορχιδέες και νομίζω ότι επαναλαμβάνεσαι γιατί δεν έχεις έμπνευση. Καλό μήνα!

Μου αρέσει!

17. Liakada - Μαρτίου 12, 2012

Kονσερβουλα? Κονσερβουλα? Μουργο μυριζει καταεψυγμενο! χιιχι

Μου αρέσει!

18. μούργος - Μαρτίου 14, 2012

ναι ξερω , κοντευει μηνας για να απαντησω αλλα ειπαμε, οι καιροι ειναι ζορικοι
εστω και καθυστερημενα….
@11. αγκνιρα, ποιο εντομο αγκνιρα; ηπιες τιποτα ή ανεβηκε και αλλο η στραβωμαρα μου; 😛
.
@12. Кроткая, μα καλα κοτζαμ εντομο δεν το βλεπεις; 😛
ελεος κροτ!
.
βρηκες καιρο να κανεις παραγγελια στη λασπη κροτ.
μας πηραν και μας σηκωσαν οι καιροι που ζουμε
[και ο χειμωνας που δεν λεει να ξεκουμπιστει] 👿
.
@13. renata , ειπαμε ρενατα, δεν ειναι στη σαλαμουρα, σε βαθεια καταψυξη ειναι και ετσι διατηρουνται ολες οι βιταμινες τους
[ειναι θρεπτικα τα ποστ της λασπης] 😛
.
@14. Yoryia, ανεβασα πουλερικο γιωργια, ε και;
το σχολιο σου επρεπε να ηταν διθυραμβικο λεμεεεε 👿
.
@15. Ιδιαιτέρα Γραμματεύς . στειλε ιδιαιτερα [μεχρι το καλοκαιρι θα εχει ανεβει]
.
μαυριλα; γιατι; εντυπωσιαζομαι. για ριξε μια ματια γυρω σου να παρεις κουραγιο [αστα, ιδιαιτερα]
.
@16. silentcrossing, αμαν ρε σαιλεντ, χρονια και ζαμανια εχω να ανεβασω ορχιδεες 👿
δεν ειναι η ελλειψη εμπνευσης σαιλεντ, χρονο δεν εχω, λεφτα δεν εχω, μονο δουλεια εχω πολυ [α και διαβασμα]
και ενα χειμωνα που δεν λεει να φυγει
να φανταστεις στο κτημα στο χωριο μου οι αμυγδαλιες δεν ανθισαν ακομη
.
@17. Liakada, λιακαδα με τη φτωχεια που ερχεται οι κονσερβες θα ξαναγινουν μοδα λεμεεεεε

Μου αρέσει!

19. silentcrossing - Μαρτίου 14, 2012

Ε καλά τότε, αν είναι να μας ζητήσεις δανεικά συνέχισε να ανεβάζεις ορχιδέες…

Μου αρέσει!

20. μούργος - Μαρτίου 14, 2012

@19. silentcrossing , ετσι μπραβο [αμαν πλυση εγκεφαλου σου εκανε η κλικα]
οι ταπεινες ορχιδδες θα την πληρωσουν παλι;

Μου αρέσει!

21. αγκνιρα - Μαρτίου 14, 2012

Αυτή τη φορά εσύ δεν βλέπεις καλά, έχει ένα μυγαλούδι πάνω προς τα αριστερά (στις δέκα η ώρα, αν καταλαβαίνεις τι εννοώ).
Μούργε, τρέχα στον οφθαλμίατρο (αααα, αυτό το ευχαριστήθηκα) 😀

Μου αρέσει!

22. μούργος - Μαρτίου 18, 2012

@21. αγκνιρα , ελεος αγκνιρα με τι μεγενθυντικο φακο κοιτας το μπλογκ;
τιποτα δεν ειδα, ουτε στις 10 ουτε στις 12 [παρα τεταρτο] ουτε στις 3 [και εικοσι]

Μου αρέσει!

23. kalantzianastasia - Αύγουστος 24, 2016

Reblogged στις anastasiakalantzi50.

Μου αρέσει!

24. kalantzianastasia - Αύγουστος 24, 2016

Καταπληκτική, φανταστική και θεαματική η γιγαντοορχιδέα και υπέροχες φωτογραφίες…δε τόξερα ότι υπάρχει τόσο μεγάλη ορχιδέα…έχω κι εγώ στην αυλή μας στην Αθήνα σε μία μικρή γλάστρα, στο ίδιο πάντα μέρος, σκιερό κάτω απ’ τη μεγάλη λεμονιά μας, δε της αλλάζω ποτέ θέση, απλή, μονή και λευκοροζέ το χρώμα της, υπέροχη η ευωδία της όταν ανθίζει πάντα την ίδια εποχή, 4-5 μεγάλα λουλούδια, αρχή απριλίου και πάντα τη βγάζουμε φωτογραφίες. Δέκα χρόνια αντοχής στην αυλή μας και χωρίς λίπασμα, απλά «βρήκε το μέρος της» !

Μου αρέσει!


Σχολιάστε

