jump to navigation

Ephedra foeminea (εφεδρίνη, για όσους δεν βγουν στην εφεδρεία) Οκτώβριος 5, 2011

Posted by μούργος in φύση, Αυτοφυή φυτά, Δηλητηριώδη φυτά, Περιβάλλον, Φωτογραφία, nature, Photo, Toxic plants.
trackback

Κρεμαστός, διακλαδιζόμενος θάμνος με πράσινους, λεπτούς και ευλύγιστους βλαστούς. Έχει φύλλα αντίθετα και πάρα πολύ μικρά, τις αρσενικές και θηλυκές ταξιανθίες του θα τις δούμε από την άνοιξη και μετά και τους καρπούς του, που είναι κόκκινοι και σαρκώδεις, το φθινόπωρο.
Θα το βρούμε σε χαμηλά υψόμετρα, είτε να σκαρφαλώνει σε δέντρα ή άλλους θάμνους, είτε να κρέμεται σε βράχια. Είναι φυτό της ανατολικής μεσογείου, αρκετά διαδεδομένο στην Ελλάδα.
Ανήκει στα πολύ δηλητηριώδη φυτά, μιας και περιέχει το αλκαλοειδές εφεδρίνη. Το φυτό αυτό είναι γνωστό εδώ και χιλιάδες χρόνια για τη φαρμακευτική δράση του. Γνωστό και στους αρχαίους έλληνες, το αναφέρουν ο Πλίνιος, ο οποίος της έδωσε και το όνομα της, κ.α. Στην παραδοσιακή κινέζικη ιατρική η εφέδρα, το Ephedra sinica ή ma huang, όπως το λένε οι κινέζοι, χρησιμοποιείται για τη θεραπεία του άσθματος, για το κρυολόγημα κ.α.
Η εφεδρίνη έγινε πολύ γνωστή τα τελευταία χρόνια με τη χρήση της ως αναβολικό, ειδικά σε συνδυασμό με άλλες ουσίες όπως καφεΐνη, από τους βλαμμένους που ασχολούνται με τον πρωταθλητισμό, τους βλαμμένους που θέλουν να αδυνατίσουν εύκολα με χάπια καθώς και από τους βλαμμένους που θέλουν να κάνουν μπόντι μπιλντινγκ. Επειδή όπως σε όλα τα φάρμακα η δόση κάνει ένα φάρμακο δηλητήριο, η εφεδρίνη έγινε αιτία πολλών θανάτων τα προηγούμενα χρόνια από ανόητους που την παίρνανε σε αυξημένες ποσότητες, (δρα καλύτερα έτσι ως αναβολικό), μέχρι να απαγορευτεί πρόσφατα από τα συμπληρώματα διατροφής.
Η εφεδρίνη έχει παρόμοια δομή και δράση με τις αμφεταμίνες, μπορεί να προκαλέσει και σωματικό εθισμό και έχει χρησιμοποιηθεί ακόμη και για τη χρήση συνθετικών αμφεταμινών.
Πάντως οι κόκκινοι καρποί του φυτού αυτού δημιουργούν μια πολύ ωραία φθινοπωρινή εικόνα.

Οικογένεια: Ephedraceae
Γένος: Ephedra
Είδος: Ephedra foeminea Forssk., Ephedra campylopoda, Joint pine, Leafless Ephedra

Σχόλια»

1. silia - Οκτώβριος 5, 2011

Πραγματικά … Πανέμορφη φθινοπωρινή εικόνα …
Καλά να περνάς , όπου κι αν βρίσκεσαι

Μου αρέσει!

2. renata - Οκτώβριος 5, 2011

Απ’ αυτό παίρνεις κι εξαφανίζεσαι ; 😛

Μου αρέσει!

3. faros - Οκτώβριος 5, 2011

Άρα, το … ντικό μας το … παιντί … το … GAP ντε, το παίρνει σε μικρές ποσότητες … Το καλλιεργεί και στο μπαλκόνι … ευδοκιμεί στα μπαλκόνια … έτσι δεν είναι ;

Γειααααααααα !

Μου αρέσει!

4. αγκνιρα - Οκτώβριος 6, 2011

Όμορφες φωτόγραφίες, δεν νομίζω ότι το έχω ξαναδεί.Αφού λες ανατολικά, σε Κρήτη και Πελοπόννησο μάλλον δεν θα βγαίνει, ε;

Μου αρέσει!

5. silentcrossing - Οκτώβριος 10, 2011

Τι όμορφοι καρποί!
Μούργο για δοκίμασε ένα να μας πεις τι γεύση έχει!!

Μου αρέσει!

6. Yoryia - Οκτώβριος 10, 2011

Αλα και φράσεις του Παράκελσου.

Μου αρέσει!

7. Z. - Οκτώβριος 13, 2011

Τι όμορφα!

Μου αρέσει!

8. Γιώργος Κατσαμάκης - Οκτώβριος 14, 2011

Πάντα είναι δηλητηριώδες το όμορφο;

Μου αρέσει!

9. MaRaGen - Οκτώβριος 15, 2011

Πολύ ωραίο χρώμα!Χτυπάει και ο ήλιος…αλλά φαίνεται ότι είναι ήλιος με δόντια….φθινοπωρινός…

Μου αρέσει!

10. faros - Οκτώβριος 17, 2011

Τι έγινε ρε παιδιά ;;;;;;;;;;;;

Πήρατε εφεδρίνη ή βγήκατε στην … εφεδρεία ;;;;;;;;;;;;

Μου αρέσει!

11. Liakada - Οκτώβριος 20, 2011

Πανέμορφο στην όψη! Mούργο, μιας κι ευδοκιμεί στα μέρη σου, δεν δοκιμαζεις ένα να μας πεις τι λέει και από γεύση? 😀

Μου αρέσει!

12. faros - Οκτώβριος 22, 2011

Ναι … καλά …

Μου αρέσει!

13. μούργος - Οκτώβριος 23, 2011

ναι, το ξερω οτι χαθηκα λιγο απο το μαγαζι αλλα οι καιροι δεν βοηθανε και πολυ.
τωρα που ερχεται χειμωνας [κυριολεκτικα και μεταφορικα] και κυριως γιατι μου λειψατε πολυ, θα προσπαθησω να ειμαι πιο συνεπης. [θα προσπαθησω ειπα ε;]

@1. silia, αστα σιλια μου, ζορικοι καιροι.
νασαι καλα!
.
@2. renata, ρενατα, χμμμ πολλοι θα το χρειαστουμε στους καιρους που ερχονται για να μπορεσουν να τα βγαλουν περα [αν ντα καταφερουν]
.
σιγα μην επαιρνα τετοιες ουσιες εγω, κοτζαμ μουργος!
.
@3. faros, γεια σου ρε φαρε.
δεν νομιζω φαρε να παιρνει τετοια ο γιωργακης
τοσο αργοκινητο πνευμα μαλλον απο τα αλλα τα χορτα παιρνει
[δεν ευδοκιμει στα μπαλκονια φαρε ]
.
@4. αγκνιρα, βρε αγκνιρα παντα ετσι ησουνα στη γεωγραφια;
αμαν!
ανατολικη μεσογειος ειναι η κρητη και η πελοποννησος;
.
@5. silentcrossing , σαιλεντ εξαιρετικα ειναι! 😛
να στειλω μερικα να τα κανεις μαρμελαδα [εισαι ο ειδικος]
και ξερεις εσυ που θα τη σερβιρεις[θα τρεχουν ακι δεν θα φτανουν]
.
@6. Yoryia, χμμμμ γεωργια τι πινετε εκει στη βαρκελωνη; 😛
[που τον ειδες τον παρακελσο;]
.
@7. Z. , οντως!
.
@8. Γιώργος Κατσαμάκης , γιωργο, θα σου χαλασω λιγο τη συμβολικη σου φραση.
Οχι, πολλα απο τα πιο δηλητηριωδη φυτα δεν ειναι καθολου ομορφα, αντιθετα ειναι απωθητικα για πολλους και διαφορους λογους, π.χ. το κωνειο
.
@9. MaRaGen, μαρα φθινοπωρικος ειναι ο ηλιος αλλα μη φανταστεις και τιποτα δονταρες ε; [το 20 βαθμους δεν το λες δοντια, ουτε καν μασελα]
.
@10. faros, αστα ρε φαρε, μας πηραν παραμαζωμα τα γεγονοτα.
.
@11. Liakada , κατι δεν εχετε καταλαβει καλα μου φαινεται εδω μεσα.
εγω σερβιρω, ΕΣΕΙς ειστε οι δοκιμαστες. 😛
.
@12. faros, φαρε, οπως καταλαβες το μαγαζι πλεον ειχει μπει στην εφεδρεια.

και ενα βιντεο, μαλλον γνωστο σε ολους πλεον που εχει αμεση σχεση και με το θεμα του ποστ

Μου αρέσει!

14. Xara Pelekanou - Οκτώβριος 30, 2011

Οι φωτογραφίες σου είναι εξαιρετικές. Επειδή κι εγώ φωτογραφίζω φυτά εδώ και χρόνια, στη Σύρο όπου ζω, αλλά οι φωτογραφίες μου δεν έχουν τέτοια ποιότητα, θα μπορούσες να μου πεις τι μηχανή έχεις και τι φακούς χρησιμοποιείς;

Μου αρέσει!

15. μούργος - Νοέμβριος 2, 2011

@14. Xara Pelekanou, χαρα, οι περισσοτερες εδω μεσα φωτο ειναι τραβηγμενες με μια κομπακτ κανον, τη g11.
οι κοντινες φωτο με λουλουδια θελουν προσοχη στη ποιοτητα απο το φυσικο φως που εχεις εκεινη τη στιγμη. διαβασε καλα το προσπεκτους της μηχανης σου για τις close up φωτο και βρες στο διαδικτυο αρθρα για κοντινες φωτο.
επισης μαθε κανα απλο προγραμμα για να διορθωνεις το φως οταν δεν γινεται αλλιως [οχι φωτοσοπ]
[ομορφη που ειναι η συρος!]

Μου αρέσει!

16. Yoryia - Νοέμβριος 6, 2011
17. μούργος - Νοέμβριος 8, 2011

@16. Yoryia , μα ως ποτε θα με αντιγραφουν ολοι; 👿
χμμμμ, γιωργια δεν το ηξερα [ηταν τοσο κοινη η φραση, αφου και για τις δοσεις που μας δινουν απο το δντ το ιδιο εχω σκεφτει]

Μου αρέσει!


Σχολιάστε

