jump to navigation

Στης πικροδάφνης τον ανθό ( Nerium oleander) 13 Μαΐου, 2010

Posted by μούργος in φύση, Αυτοφυή φυτά, Δηλητηριώδη φυτά, Περιβάλλον, Φωτογραφία, αγριολούλουδα, nature, Photo, Toxic plants, wildflowers.
trackback

Αν και η πικροδάφνη μπαίνει άνετα στη λίστα με τα 5 πιο δηλητηριώδη φυτά στον κόσμο, παρ’ όλα αυτά θα την βρούμε παντού. Από τις άκρες των δρόμων και των εθνικών οδών μέχρι σε αυλές σπιτιών ακόμη και σχολείων. Σε πάρκα αναψυχής, νησίδες δρόμων, πεζοδρόμια και πλατείες. Την έχω δει ακόμη, ΠΟΛΥ ΚΑΚΩΣ, και σε αυλές παιδικών σταθμών.
Ενδημικό φυτό της μεσόγειου και της νότιο δυτικής Ασίας, πλέον μπορούμε να το βρούμε παντού στον κόσμο, εκτός τα πολύ ψυχρά κλίματα, σαν καλλωπιστικό φυτό. Το πλούσιο φύλλωμα που βγάζει και η παρατεταμένη εντυπωσιακή ανθοφορία της όλο το καλοκαίρι, έχει κάνει την πικροδάφνη δημοφιλές φυτό στη διαμόρφωση εξωτερικών και κοινόχρηστων χώρων.
Αειθαλής θάμνος ή και μικρό δέντρο που μπορεί να φτάσει και 4 μέτρα ύψος.
Η ανθοφορία της ξεκινά τον Μάιο και τελειώνει τον Νοέμβριο. Τα άνθη της είναι μεγάλα και ρόδινα, στις δε βελτιωμένες καλλιεργούμενες ποικιλίες θα δούμε και άλλα χρώματα, όπως λευκό, κόκκινο κ.α. Αν και της αρέσει η ηλιοφάνεια, είναι πολύ ανθεκτικό φυτό και προσαρμόζεται εύκολα σε κάθε τύπο εδάφους. Μοναδικός περιορισμός της είναι η θερμοκρασία κάτω από το 0, αλλά και πάλι αναβλαστάνει εύκολα. Αντέχει στην ξηρασία και τους ισχυρούς αέρηδες.
Την αυτοφυή πικροδάφνη θα την βρούμε κοντά σε όχθες ποταμών, σε ρέματα και γενικά σε υγρές τοποθεσίες σε χαμηλά υψόμετρα.
Ο καρπός εμφανίζεται τον Σεπτέμβριο και είναι επιμήκης, δερματώδης και περιέχει παρά πολλά σπέρματα με θυσανοειδή φτερά που τα βοηθούν να μεταφέρονται πιο εύκολα σε μεγάλες αποστάσεις.
Πολλαπλασιάζεται εύκολα με μοσχεύματα και σπόρο.

Όλα τα μέρη του φυτού είναι εξαιρετικά δηλητηριώδη.

Ο γαλακτώδης χυμός που υπάρχει σε όλα τα μέρη του φυτού είναι γεμάτος με πολλές τοξικές ουσίες, καρδιακοί γλυκοζίτες, με κυριότερη την Oleandrin , ολεανδρίνη (τριτερπενική γλυκοσίδη).

Ακόμη και ο καπνός από πικροδάφνη που καίγεται είναι πολύ τοξικός.
Έχουν σημειωθεί θανατηφόρες δηλητηριάσεις σε ανθρώπους που έψησαν στην εξοχή χρησιμοποιώντας βλαστούς πικροδάφνης.
Η επαφή με το δέρμα προκαλεί ερεθισμό.

Έχει χρησιμοποιηθεί και ως φαρμακευτικό φυτό από τους αρχαίους χρόνους. Την αναφέρουν οι Πλίνιος, Θεόφραστος και Διοσκουρίδης στα συγγράμματα τους. Τον 19ο αιώνα απομονώθηκε η δραστική ουσία Oleandrin την οποία και χρησιμοποίησαν για καρδιακές παθήσεις σε ελάχιστη δοσολογία. Τα δραστικά στοιχεία της πικροδάφνης έχουν παρόμοια δράση με τα δραστικά στοιχεία της επίσης δηλητηριώδους διγιτάριας, digitalis, που παρουσιάσαμε σε παλιότερο ποστ.
Σήμερα ερευνάται η χρήση της ακόμη και για τη θεραπεία του καρκίνου.

Ένα μόνο φύλλο είναι θανατηφόρο για ένα μικρό παιδί, λίγα φύλλα φτάνουν για έναν ενήλικα και αρκούν 100 γραμμάρια φύλλων να γίνουν θανατηφόρα για ένα άλογο.
Τα ζώα αν και την αποφεύγουν σαν τον διάολο το λιβάνι συχνά έχουμε θανατηφόρα ατυχήματα σε άλογα και σε άλλα ζώα που κατά λάθος θα την δοκιμάσουν. Το ίδιο και οι μέλισσες. Πρέπει να υπάρχει μεγάλη έλλειψη άλλης ανθοφορίας για να εξαναγκαστεί μια μέλισσα να τρυγήσει τη πικροδάφνη. Έτσι και αλλιώς είναι αποστολή αυτοκτονίας αφού ξέρουν ότι οι περισσότερες που θα επισκεφτούν άνθη πικροδάφνης σύντομα θα είναι νεκρές. Το μέλι που παράγεται είναι τοξικό.

==================================================================

Οικογένεια: Apocynaceae
Γένος: Nerium L.
Είδος: Nerium oleander ή πικροδάφνη ή ροδοδάφνη ή Νήριον ή Laurier Rose ή Rosa Francesa.

Το όνομα πικροδάφνη το πήρε από την ομοιότητα του σχήματος των φύλλων με τα φύλλα της δάφνης και το όνομα oleander της δόθηκε από τον Διοσκουρίδη λόγω της ομοιότητας του σχήματος των φύλλων της και με τα φύλλα της ελιάς.

=================================================================

mode plagal – Στης πικροδάφνης τον ανθό

[youTube=http://www.youtube.com/watch?v=k3MIalRIy94]

Στης πικροδάφνης τον ανθό
έγειρα ν’ αποκοιμηθώ
άιντε λίγο ύπνο για να πάρω
άιντε κι είδα όνειρο μεγάλο

Παντρεύεται η αγάπη μου
για πείσμα για γινάτι μου
και της δίνουν τον εχθρό μου
για το πείσμα το δικό μου
………………………………
……………………………..

Χμμμμ….. εκεί που βρήκε να αποκοιμηθεί ο έρμος και λίγα είδε! 😆

Σχόλια»

1. silia - 13 Μαΐου, 2010

Θα σπείρω ή θα φυτέψω … πικροδάφνες στο σπίτι στο βουνό …
Ας γίνει … δηλητηριώδες … δε βαριέσαι .
Ούτως ή άλλως για μικρά παιδιά … εγγόνια δηλ. να τριγυρνούν εκεί πάνω , χλωμό το βλέπω .
————————
Ακούς «δηλητηριώδης» η πικροδάφνη … Δεν το γνώριζα … Πανέμορφη όμως …
Τελικά , γιατί τα … όμορφα , είναι (σχεδόν πάντα) και επικίνδυνα ;
——————–
Καλημέρα Μούργο .

Μου αρέσει!

2. renata - 14 Μαΐου, 2010

Το καλύτερο σημείο του ποστ είναι το τραγούδι! 😛

Μου αρέσει!

3. faros - 14 Μαΐου, 2010

Καλημέρα από τη Σαμοθράκη … όπου και η πικροδάφνη ΔΕΝ είναι δηλητηριώδης ! 😀 😀 😀

Μου αρέσει!

4. kanali - 14 Μαΐου, 2010

Και έτσι ο Μούργος δεν θα έχει πλέον μέλισσα στις επόμενες φωτογραφίσεις. Την μέλισσα-μοντέλο που χρησιμοποιούσε την βλέπουμε στην 3η φωτογραφία στην τελευταία της φωτογράφιση.

Ένα μόνο φύλλο είναι θανατηφόρο για ένα μικρό παιδί, λίγα φύλλα φτάνουν για έναν ενήλικα και αρκούν 100 γραμμάρια φύλλων να γίνουν θανατηφόρα για ένα άλογο.

Αναρωτιέμαι πόσα κιλά είναι η θανατηφόρα δοσολογία για τον Μούργο;

Μου αρέσει!

5. kanali - 14 Μαΐου, 2010

Λένε οτι ο ύπνος κάτω από συκιά είναι βαρύς και με περίεργα όνειρα. Το έχεις ακούσει;

Μου αρέσει!

6. anlu - 14 Μαΐου, 2010

Ομολογώ ότι τα περί βαθμού τοξικοτητας της πικροδάφνης τα αγνοούσα.
υγ Όντως, τα τίναξε η μέλισσα μετά τη φωτό;

Μου αρέσει!

7. κόκκινο μπαλόνι - 14 Μαΐου, 2010

το ήξερα!!!
πάντως δεν καταλαβαίνω γιατί οι δημαρχαίοι συνεχίζουν να τη βάζουν παντού, όταν υπάρχουν τόσα άλλα δέντρα-φυτά που είναι εξίσου λουλουδάτα και δεν είναι τοξικά! Τι βλακεία!

Μου αρέσει!

8. faros - 15 Μαΐου, 2010

Καλημέρα σας, Καλό Σαββατοκύριακο !

υ.γ. δεν μας φτάνουν τα δηλητηριώδη μέτρα του GAP, έχουμε και τα … μουργοδηλητήρια … αααααααα !

Μου αρέσει!

9. aaduck - 15 Μαΐου, 2010

ώστε είναι δηλητηριώδες… 😈

Μου αρέσει!

10. aaduck - 15 Μαΐου, 2010

Καλημέρα εβριμπόντι!

@faros
Φάρε μου, καλέ μου Φάρε, ούτε τον GAP να δείρουμε; 😐

Μου αρέσει!

11. aaduck - 15 Μαΐου, 2010

Βέβαια θα τον πλακώσει η Ιστορία, αλλά ΒΑΡΙΕΜΑΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ!

Μου αρέσει!

12. Ιδιαιτέρα Γραμματεύς - 15 Μαΐου, 2010

Καλησπέρες!!!

Είχα μια ωραία λευκη πικροδάφνη στο μπαλκόνι μου όταν ήταν μωρά τα παιδιά (εγκληματική άγνοια) 😦

Αλλάαααα
μου αρέσει αυτό το φυτό.
μου αρέσει πολύ
😦
κι έλεγα να φυτέψω γύρω γύρω στο κτήμα….
τι να κάνω γιατρέ μου???

(Υ.Γ. Να στείλουμε μια ωραία ανθοδέσμη λέω γω, (στον κατάστημα ρούχων ντε!) αντί να περιμένουμε την ιστορία να κάνει τη δουλειά της γιατί μέχρι τότε θα μας έχουν ξεκάνει εμάς????)

Άσε που βαρέθηκε και το παπάκι.
Από τώρα, παπάκι?

Μου αρέσει!

13. scalidi - 15 Μαΐου, 2010

Ορίστε, τι μαθαίνω… Δεν τα ήξερα τα περί δηλητηρίου… Καταπληκτικές οι φωτό. Μπορώ να μάθω με τι μηχανή βγαίνουν, γιατί ενδιαφέρομαι;

Μου αρέσει!

14. kanali - 15 Μαΐου, 2010

Έχω και εγώ 2-3 γλάστρες με πικροδάφνες στο μπαλκόνι μου.

Γιατί ο πανικός;
Δεν έχω ακούσει ποτέ να έχει πάθει κάποιος, κάτι, κάποτε, από πικροδάφνη!

Μου αρέσει!

15. faros - 15 Μαΐου, 2010

10.aaduck: Και λοιπόν ; Έστω ότι τον δείραμε ! Έστω ότι του πετάξαμε κι ένα … τόνο λάσπη !
Πιστεύεις ότι θα αλλάξει τίποτα ;
Ο σκοπός είναι να ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ εκ βάθρων η καπιταλιστική πολιτική … όχι τα πρόσωπα …

υ.γ.: εντάξει, να του δώσουμε να φάει καμιά … πικροδάφνη του μούργου, στρέω ! 😀

11. (ίδιο): Εγώ να δεις … !!!

12. Ι.Γ.: Ναι …. ναι … ναι … ναι … !!! 😀

14. kanali : … πάθατε … αλλά, δεν το … καταλάβατε !!! 😀

Θερμή Καλησπέρα σε όλους !

Μου αρέσει!

16. αγκνιρα - 15 Μαΐου, 2010

Ααα, ωραίες φωτό, αλλά συμφωνώ με την Ρενάτα 😛 .
Βρε παιδιά, μην τα βάζετε με την κακομοίρα την πικροδάφνη! Τόσο ωραίο φυτό! Και το μόνο που στολίζει λίγο αυτές τις ρημάδες τις ελληνικές εθνικές οδούς! Καλά, εντάξει, είναι δηλητηριώδης. Αλλά και σεις, ό,τι βρίσκετε τελοσπάντων στο στόμα το βάζετε; Μόνο εκεί που υπάρχουν παιδιά να μην μπαίνει, συμφωνώ. Αλλιώς είναι θαυμάσιο λουλούδι και ελπίζω να συνεχίζουν να την βάζουν παντού! Ζήτω η πικροδάφνη!
(Ψιτ, Μούργε, άμα παθαίνουνε καρκίνο, εκτός από γερό κλάδεμα, μπορούμε να κάνουμε τίποτα άλλο; Οικολογικό εννοώ.)

Μου αρέσει!

17. Μικρός Νικόλας - 16 Μαΐου, 2010

Wraio to post, omorfo kai to kommati pou ‘xw kanei upload egw… mikros pou einai o kosmos. 🙂

Μου αρέσει!

18. Μικρός Νικόλας - 16 Μαΐου, 2010

ps. emeis ta eixame kai ston paidiko stathmo kai sto nipeio… ontws einai poly pikro! -San paidi ki egw exw piasei auta ta louloudakia kai kapoia stigmi argotera exw katalavei ti simainei oti kati einai «pikro» kathws eglifa to xeri mou!!!- Alitheia giati den to ‘xoun apogoreusei? Kai pws kai den exei anaferthei kanena peristatiko sta sxoleia mas? Akoma kai to neo dimotiko sxoleio pou apoktisame sti geitonia mou einai gemato… 😛

Μου αρέσει!

19. μούργος - 16 Μαΐου, 2010

@1. silia , Σιλια η πικροδαφνη ειναι πολυ ομορφη αυτη την εποχη που πρωτοανθιζει.
το καλοκαιρι χανει κατι απο τη λαμψη της.
εγω παντως θα απεφευγα να βαλω πολλα δηλητηριωδη φυτα σε κηπο μου [ειναι επικινδυνη και για κατοικιδια, γατες κλπ]
.
αυτο για τα παιδια μη το λες [παιδια της παντρειας εχεις 🙂 ]
.
αυτο για την ομορφια δεν ειναι απολυτο [ανακατεμενα ειναι τα πραγματα, π.χ. το κωνειο ειναι ασχημο,, το χελιδονιο ειναι ασχημο, ο καπουτσινος ειναι ομορφος]
.
το περαστικα το λεμε ακομη ή ειναι αχρηστο πλεον; [ευχομαι να μη χρειαζεται πλεον]
.
@2. renata , ρενατα το ποστ αυτο ειναι ενα μικρο διαμαντακι. με πλουσια εικογραφηση και κειμενο που σκοτωνει.
συλλεκτικο πλεον! 😛
.
@3. faros ,. ρε φαρε σε λιγο θα μας πεις οτι τα κατσικια της σαμοθρακης γδερνονται μονα τους και επισης μονα τους ανεβαινουν πανω στα καρβουνα και γυριζουν γυρω γυρω μεχρι να ψηθουν 😆
.
@4. kanali , καναλιωτη κανεις λαθος. η μελισσα αυτη-που δεν ειναι μελισσα- ειναι μια χαρα.
ειναι ενα απο τις ρεπλικες που εχω για την φωτογραφιση [λειτουργει με ενα μικροσκοπικο κουρδιστηρι που εχει κατω απο την κοιλια της ]
.
μη μ,ε βλεπεις ετσι! κατα βαθος ειμαι πολυ ντελικατος! 😛
.
@5. kanali , νομιζω ναι το εχω ακουσει , συχνα με πολλα φυτα ή δεντρα το προβλημα ειναι κυριως λογω αλλεργειων.
προσφατα γιατρος μου ειπε οτι κινδυνευσε να πεθανει οταν μετα απο εξαντλητικη πεζοπορεια ξαπλωσε κατω απο κατι ασφακες και ειχε εντονη δυσπνοια. στο τσακ τη γλυτωσε [τον τραβηξε καποιος αλλος]
.
@6. anlu , για την τυχη της αγριομελισσας διαβασε σχολιο 5 😛
.
@7. κόκκινο μπαλόνι , μπαλονι κανεις φροντηστηριο εξω απο τη λασπη; [κανουμε και ενισχυτικη με μια μικρη επιβαρυνση 😀 ]
.
κοιτα το προβλημα με την πικροδαφνη ειναι οτι δεν πρεπει να φυτευεται οπου ειναι μικρα παιδια [σχολεια, παιδικοι, νηπιαγωγεια]. στους δρομους ειναι ομορφη και ανθεκτικη
.
@8. faros , φαρε η σωστη ενημερωση ειναι παντα χρησιμη [εν αντιθεσει με τον γαπ που δεν μας ενημερωνει καθολου]
.
@9. aaduck, παπι, ασε μας να μπουνε στο μυαλο σου! [και να μαθουμε τον τυχερο] 😆
.
@11. aaduck, παπι απο την αλλη τωρα ειναι καλυτερα γιατι αργοτερα θα ειμαστε και εξαντλημενοι απο την πεινα
.
@12. Ιδιαιτέρα Γραμματεύς, ιδιαιτερα, το 99% των φυτων εσωτερικου χωρου που πουλιουνται στα ανθοπωλεια ειναι δηλητηριωδη.
εγω αν θα ειχα μικρα παιδια δεν θα ειχα κανενα λουλουδικο τετοιο στο σπιτι [μονο μη δηλητηριωδη]
.
τωρα μεγαλωσαν τα παιδια σου, οποτε αν σου αρεσει τοσο πολυ βαλε στο κτημα [αλλα με μετρο θα ελεγα]
εγω παντως δεν θα εβαζα!
.
@13. scalidi , σταυρουλα, η κανον G 11 ειναι. [πολυ καλη αλλα μαλλον λιγο ακριβη]
βγαζω φωτο και με μια νικον D 5000
.
@14. kanali , καναλιωτη, δεν εχεις δικιο.
συμβαινουν τακτικα περιστατικα και εγω τα εγραψα ολα αυτα για την πικροδαφνη γιατι ενω ειναι ενα απο τα πιο δηλητηριωδη φυτα [η μεση θανατηφορα δοση σε σχεση με το ζων βαρος του θυματος ειναι παρα παρα πολυ μικρη] που υπαρχουν θα την βρουμε παντου [θεωρω απαραδεκτο να φυτευεται σε χωρους που παιζουν παιδια]
.
απο προχειρη αναζητηση
ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΕΩΝ
(Από τον Απολογισμό του 2007)
Δηλητηριάσεις από φυτά

Δηλητηριάσεις από φυτά συμβαίνουν κάθε χρόνο, αλλά σε περιορισμένο αριθμό. Παρ’ όλα αυτά μερικές φορές οι δηλητηριάσεις είναι βαριές και δυνητικά θανατηφόρες.
Στον παρακάτω πίνακα φαίνονται τα φυτά που προκαλούν τις σημαντικότερες ή περισσότερες δηλητηριάσεις.
_____________________________________________________
Φυτά Αρ. περιπτώσεων_
Μανιτάρια 143
Κουκιά 2
Πλατύφυλλα 3
Πικροδάφνη 3
Πικραγγουριά 1
Δρακοντριά 6
Μπελαντόνα 3
Διάφορα 77______
Σύνολο 238______

Στις δηλητηριάσεις από φυτά επικρατούν τα αυτοφυή (άγρια) μανιτάρια. Δυστυχώς κάθε χρόνο συμβαίνουν βαριές και θανατηφόρες δηλητηριάσεις από μανιτάρια. Η γρήγορη αντιμετώπιση και η σημαντική υποστηρικτική θεραπεία που προσφέρεται στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας και Τεχνητού Νεφρού έχουν ελαττώσει κατά πολύ τη θνητότητα και την κατάληξη σε ηπατική ανεπάρκεια.
Σχετικά συχνά μπορεί να συμβούν ομαδικές δηλητηριάσεις από βρώση φυτού (Datura) που μοιάζει με ήμερα χόρτα (βλήτα),και προκαλεί δηλητηρίαση παρόμοια με αυτή από μπελαντόνα (δράση ατροπίνης).
.
οι αμερικανοι ειναι πολυ καλοι στα στατιστικα αλλα βαριεμαι να ψαξω τωρα
.
ευτυχως ειναι πολυ πικρη και ετσι ειναι απωθητικη σε καποιος που θα την «δοκιμασει»
.
ειδα την πρωτομαγια σε ενα αυτοκινητο μιας οικογενειας να ειχαν βαλει κλαδια πικροδαφνης στο μπαμπριζ. αν τις ειχε κοψει παιδι και ειχαν μεινει υγρα απο το φυτο στα χερια του και μετα τα εβαζε στο στομα του, δεν θα πεθαινε αλλα θα εριχε συμπτωματα δηλητηριασης που δεν θα καταλαβαιναν απο που προερχονταν.

.
@15. faros, φαρε τα καλυτερα φαρμακα για να τους δωσουμε ειναι αυτα που προκαλουν διαρροια [ακατασχετη ομως ε;]
.
@16. αγκνιρα , τα ιδια λεω και εγω αγκνιρα [ολοι ομως ανησυχησαν για τα μπαλκονια και οχι για τους δρομους που ειναι ωραιοτατη]
οταν εψαχνα στοιχεια για την πικροδαφνη βρηκα και περιπτωση τροχαιου οπου τα θυματα δεν κατεληξαν απο τραυματα αλλα απο την πικροδαφνη που ηταν σε αφθονια στο σημειο συγκρουσης [σε σοβαρο ιατρικο σαιτ το ειδα]
.
αγκνιρα ο καρκινος ειναι πολυ σοβαρος. για τι φυτο μιλας;
[παντως θελει κλαδεμα και συνεχη απολυμανση των κλαδευτικων και των τομων που θα γινουν ]
.
@17. Μικρός Νικόλας, 😆 [πολυ μικρος τελικα]
θυμαμαι παντως που εσυ το εχεις κανει λινκ μια φορα στη λασπη
.
@18. Μικρός Νικόλας , χοχοχο πεστο ντε. [τωρα εξηγουνται ολα για την κατασταση σου]
.
συμφωνω: οχι πικροδαφνη σε χωρους κινουνται παιδια

Μου αρέσει!

20. faros - 16 Μαΐου, 2010

Αν σου πω ότι έτσι γίνεται θα με … πιστέψεις ;;;;;;;;;; 😀 😀 😀

Γεια χαρά σε όλους !

Μου αρέσει!

21. Μικρός Νικόλας - 16 Μαΐου, 2010
22. kanali - 16 Μαΐου, 2010

ααααα και Datura έχω. Αλλά για αυτήν ξέρω ότι είναι πολύ τοξική. Αυτές τις μέρες έχει ανθίσει.

Μου αρέσει!

23. αγκνιρα - 16 Μαΐου, 2010

Για καρκίνο της πικροδάφνης μιλάω (προκαλείται από κάποιο βακτηρίδιο, παραμορφώνει τα φύλλά και βγάζει κάτι καφέ ρόζους).
Το φοβόμουν ότι δεν γίνεται τίποτα άλλο εκτός από κλάδεμα. Άσε, είναι πονεμένη ιστορία. Πες μου τουλάχιστον ότι μεταδίδεται μόνο από πικροδάφνη σε πικροδάφνη (και όχι σε άλλα φυτά εννοώ), πλιζ! Γιατί αλλιώς πηδάω από κείνο το μπαλκόνι που ανέβασες τις προάλλες 😀

Μου αρέσει!

24. http://mygonimo.blogspot.com/ - 16 Μαΐου, 2010

Το θέμα με την πικροδάφνη το ανέβασα στο blog.
Καλά νε είστε.

Μου αρέσει!

25. Odofragma - 16 Μαΐου, 2010

@αγκνιρα υπάρχει και η λύση να …πηδηχτείς από το παράθυρο 😆

Μου αρέσει!

26. renata - 16 Μαΐου, 2010

Σε πολύ έγκυρο και σοβαρό σάιτ σ΄έβαλαν, μούργο! 😛 😛 😛

Εγώ μίλησα μόνογια το τραγούδι! Τα υπόλοιπα τα βάζεις μόνος σου! 😛

Μου αρέσει!

27. scalidi - 17 Μαΐου, 2010

Ευχαριστώ πολύ. 😉

Μου αρέσει!

28. faros - 17 Μαΐου, 2010

Καλημέρα σας και Καλή Βδομάδα !

Μου αρέσει!

29. μούργος - 17 Μαΐου, 2010

@20. faros , φαρε , γιατι ημουν σιγουρος οτι θα απαντουσες ετσι;
[τελικα φτιαχνετε πολυ καλο κρασι στη σαμοθρακη και φυσικα το τιμας δεοντως]
.
@21. Μικρός Νικόλας 😯
μα ποσο πιο ψηλα να φτασει η λασπη [οροφη επιασε, λιμιτ απ που λενε]
.
ωραια, ευκαιρια να αυξησω και λιγο τις τιμες 😀
.
@22. kanali , ρε καναλιωτη αυτο δεν ειναι μπαλκονι, το εργαστηριο του δοκτορα καλιγκαρι ειναι 😛
.
@23. αγκνιρα, αγκνιρα θα σε πανικοβαλλω τωρα. προσβαλλει πολλα ειδη [οπως τριανταφυλλιες] και μεταδιδεται απο γλαστρα σε γλαστρα με τα εργαλεια κλαδεματος κυριως [γιατι θελει ανοιχτες πληγες για να εισχωρησει το βακτηριο]
.
η γνωμη μου: αν τωρα ειναι προσβεβλημενη μονο η πικροδαφνη παρτη και πεταξε τη μακρια [μαζι με τη γλαστρα]
.
@24. http://mygonimo.blogspot.com/ , ευχαριστω, τι να πω τωρα; [μας εκανε φιρμα το τρ@κτικο]
.
@25. Odofragma, χμμμμμ… απαραιτητη σημειωση για την αγκνιρα επειδη ειναι ξενιτεμενη και πιθανον να μη γνωριζει αναλυτικα τα της ελλαδας και του γαπ
ο γαπ προσφατα δηλωσε οτι θα πηδηχτει απο το παραθυρο [εννοουσε θα πηδηξει απο το παραθυρο βεβαια]
παιδι της διασπορας και αυτος τι να κανει [σαν την μαγκαρετ και αυτος τοσα χρονια στην ελλαδα μια φραση της προκοπης δεν μπορει να κανει και βλεπεις αλβανους μεσα σε 2 χρονια και δεν καταλαβαινεις οτι δεν ειναι ελληνας απο την προφορα του.
να μη πιασω τη μανα του που δεν ξερει πανω απο 100 ελληνικες λεξεις]
.
@26. renata, ρενατα θεμα χρονου ειναι να βαλεις και η μπριτανικα 😛
.
@27. scalidi 🙂
.
@28. faros, φαρε ακομη σαμοθρακη εισαι; [ποτε θα στειλεις τις φωτο με την καρυδοπιτα; ]

Μου αρέσει!

30. μούργος - 17 Μαΐου, 2010

χοχο, τωρα ειδα τα μειλ: το οδοφραγμα ειναι σχολιο του καναλιωτη [ο οποιος ανησυχει μηπως παρεξηγηθει η αγκνιρα]
δεν νομιζω καναλιωτη. αυτη η φραση του γαπ ειναι πλεον ιστορικη!

Μου αρέσει!

31. kanali - 17 Μαΐου, 2010

οχι βρε δεν το είπε ο ΓΑΠ.

ενας κριτής σε ένα ατάλεντ σόου (που λέμε στην Ελλάδα)

κάτσε να το βρω να στο δείξω

Μου αρέσει!

32. kanali - 17 Μαΐου, 2010

Ιδού

Μου αρέσει!

33. αγκνιρα - 17 Μαΐου, 2010

Καναλιώτη, σε πέρασα για σπαμ, σόρυ. Αλλά όντως όπως λέει κι ο Μούργος δεν είμαι και τόσο μέσα στα πράγματα όσον αφορά την Ελλάδα.

Δεν μιλάει καλά Ελληνικά ο Γιωργάκης; Κακά τα ψέματα, αν ήταν αυτό το μόνο που δεν ξέρει να κάνει, δεν θα του το συγχωρούσαμε; 😉

Όσο για την αρρώστια της πικροδάφνης, κλαψ, λύγμ, (δεν είναι μόνο μια) 😥

Μου αρέσει!

34. faros - 17 Μαΐου, 2010

29 μούργος 20: Γιατί απλά έμαθες πως ακριβώς σκέφτομαι ! 😀
(και φυσικά χωρίς κρασί) 😀

29 μούργος 28: Όχι. Πήγα μια βδομάδα να ετοιμάσω κάποια πράγματα – έλεγα μην έρθει φέτος κανένας !
(δεν είχα τηλέφωνο, ιντερνετ, τηλεόραση)
Έβαλα κι ένα κάγκελο στην αυλίτσα μου !

33 αγκνιρα: Ναι. Ο GAP μόνο να μιλάει ελληνικά δεν ξέρει !
Πως να μας αλλάξει τα φώτα και εμείς να … κοιμόμαστε τον ύπνο του δικαίου, το ξέρει και το κάνει και πολύ καλά μάλιστα !

Καλησπέρα σας !

Μου αρέσει!

35. Кроткая - 17 Μαΐου, 2010

καλησπέρα Λάσπη!

πολύ πειναλέα αυτή η μέλισσα ε;

γαμάτο αυτό με το παράθυρο.

Μούργε, να σουσ τείλω ένα μπουκέτο πικορδάφνες?!

Μου αρέσει!

36. kanali - 18 Μαΐου, 2010

19. μούργος – Μαΐου 16, 2010
@4. kanali , καναλιωτη κανεις λαθος. η μελισσα αυτη-που δεν ειναι μελισσα- ειναι μια χαρα.

Τι κάνω εδώ μέσα και δεν πάω απ΄ευθείας στο Δαφνί;;;;
Η μέλισσα που δεν είναι μέλισσα και είναι και μια χαρά. Τα φυτά που δεν είναι φυτά στις φωτογραφίες που δεν είναι φωτογραφίες αλλά εικονική πραγματικότητα!!!!!!
Εκεί, από Λακωνία μεριά, υπάρχει πρόσβαση σε γιατρούς ή ακόμη «η ταν ή επί τας»΄, μέλανας ζωμός κλπ.
Αν ισχύει ακόμη το παραδοσιακό, πως και δεν σε έχουν πετάξει στον (στην;) Κεάδα;;;

Μου αρέσει!

37. faros - 18 Μαΐου, 2010

Καλημερούδια !

Μου αρέσει!

38. White Filly - 18 Μαΐου, 2010

πω-πω μεγαλείααα!! πολύ famous ο μούρξ (από το μούργος, ντε) τελικά…

ωραία η πικροδάφνη, να αποφασίσουμε ποιόν θα δηλητηριάσουμε!!

ότι θεραπεύει την μυρμιγκιά το ξέρετε;; πολλα χρόνια πριν, όταν ήμουν παιδάκι… ε, με το γαλακτώδες υγρό της πικροδάφνης την θεράπευσαμε…

Μου αρέσει!

39. Кроткая - 18 Μαΐου, 2010

Καναλιώτη, η Καλαμάτα είναι κοντά, πολύ κοντά στη Λακωνία, και είναι γνωστό πως η Καλαμάτα δεν φημίζεται μόνο για το λάδι της.
Ο Μούργος μάλλον το παρακάνει λιγάκι! 🙂

Μου αρέσει!

40. κωστής - 18 Μαΐου, 2010

:O Καλά έχω πάθει την πλάκα μου με το post!
Δεν ήξερα ότι είναι τόσο επικίνδυνη η δάφνη. Είχαμε μια μεγάλη στην αυλή του σπιτιού στο χωριό μου (τόσο μεγάλη που μικρός ανέβαινα πάνω), μέχρι που κάποια στιγμή οι γονείς μου «φτιάξανε την αυλή» και «χρειάστηκε» να την κόψουν. 👿

Πάντως από το γαλακτώδες χυμό, είχα φτιάξει μερικές φορές ξόβεργες για καρδερίνες! Αν και ποτέ δεν κατάφερα να πιάσω κάποια. 😦

Μια ερώτηση… Στις φακές πχ που βάζουν φύλλα πικροδάφνης, δεν υπάρχει επικινδυνότητα;; 😯

Μου αρέσει!

41. κόκκινο μπαλόνι - 18 Μαΐου, 2010

βρε Κωστή, βρε Κωστή
άλλο ΔΑΦΝΗ, άλλο ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΗ…τα έχεις μπλέξει γλυκό μου παιδί!!!

ΔΑΦΝΗ, ίτινγκ οκ
ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΗ ίτινγκ όχι οκ!

Καλά; 😉

Μου αρέσει!

42. Кроткая - 18 Μαΐου, 2010

ααα, Κωστή, και ξώβεργες? οι ξώβεργες είναι κι αυτές άθλημα σαν το ψάρεμα;

Μου αρέσει!

43. αγκνιρα - 18 Μαΐου, 2010

Κωστή, για δες εδώ αυτές τις φωτό να ησυχάσεις (δεν ξέκανες καμιά καρδερίνα).
http://www.winefest-dafnes.gr/dafnh.jpg φύλλα δάφνης
http://images17.fotki.com/v4/photos/1/642761/8474630/DSC04932-vi.jpg φύλλα πικροδάφνης

Κωστή, όντως μοιάζουν τα φύλλα λίγο. Αλλά αποκλείεται να τα μπερδέψεις άμα τα δεις λάιβ. Τα φύλλα της δάφνης μυρίζουν ωραία όταν τα τρίψεις στο χέρι και είναι γυαλιστερά και πιο πλατιά λίγο. Μάλλον δάφνη θα είχατε στην αυλή σας, μπορεί να γίνει αρκετά μεγάλη. Στην πικροδάφνη δεν νομίζω ότι μπορέι κανείς να σκαρφαλώσει, δεν είναι και τόσο σκληρά τα κλαδιά της, όσο μεγάλη και νάναι.

Μου αρέσει!

44. faros - 19 Μαΐου, 2010

40.41.: Για τη σύζυγο του … Κινέζου, μιλάτε ;;;;;;;;; 😛 😛 😛

Καλημέρα σας !

Μου αρέσει!

45. faros - 20 Μαΐου, 2010

Καλημέρα, Καλό Αγώνα !

Μου αρέσει!

46. μούργος - 20 Μαΐου, 2010

@31. kanali , ωχ ωχ λαθος! εχεις δικιο. και ελεγα απο που το ηξερα απο που το ηξερα [σκεφτηκα αμεσως τον γαπ γιατι εχει κανει σχολη ο ανθρωπος]
.
@33. αγκνιρα, αν ειναι πολλες μη τις πετας αγκνιρα. απλα φροντιζε να χρησιμοποιεις αλλα εργαλεια για αυτες και αλλα για τα αλλα φυτα και φορα γαντια μονο για τις πικροδαφνες ωστε να μη μεταδοθει το βακτηριο ακι αλλου [και σωνει, σταματα επιτελους τα κλαδεματα , αυτα ειναι η κυριοτερη αιτια μεταδοσης]
.
@34. faros, φαρε ανωτερα βια για φετος.
ας ειμαστε καλα για του χρονου

.
@35. Кроткая, εισαι εσυ ικανη να ξεχωρισεις στο φυσικο περιβαλλον τις πικροδαφνες απο τις φραουλες;
πολυ αισιοδοξη σε βρισκω 😛
.
@36. kanali, καναλιωτη, η λασπη ειναι η επιτομη της κρυσταλλινης σαφηνειας.
τωρα αν εσυ εσυ δυσκολευεσαι να πιασεις τοσο απλα νοημτα και φρασεις , δεν φταιω εγω [να το ελεγε η βελγα θα το καταλαβαινα]
.
@38. White Filly , και δεν ειναι μονο αυτο φοραδιτσα.
2 μερες δεν ειχα ιντερνετ και ετσι εχασα πρωτοσελιδο και συνεντευξη [μετα φωτογραφησης] στο βημ@γκαζινο.
αληθεια λεω [ενταξει μονο το πρωτοσελιδο δεν ισχυει]
απο μειλ που ηρθε απο δημοσιογραφο στη λασπη
.
φοραδιτσα αποφευγω επιμελως να γραφω για πρακτικες θεραπειες οταν προκειται για πολυ δηλητηριωδη φυτα
.
@39. Кроткая, χμμμμ ενταξει το παστελι της ειναι το καλυτερο του κοσμου 😛
.
@40. κωστής , κωστη το πολυ ψαρεμα της πεστροφας σε εχει λαλησει. 😛
αλλα νταλλα τηςε παρασκευης το γαλα [αλλο η δαφνη αλλο η πικροδαφνη]
και καλα σου λεει το μπαλονι και η αγκνιρα παρακατω. η πικροδαφνη δεν κανει κανα σοβαρο δεντρο.
.
@41. κόκκινο μπαλόνι, εμ στη λασπη δεν συχναζει, εμ η κλικα δεν γραφει εδω, ποσο να αντεξει ο ανθρωπος; εσπασε! 😆
.
@42. Кроткая, οχι βρε κροτ. πλεον οι ξωβεργες κυκλοφορουν με usb συνδεση και παιζονται σε πιστα σε υπολογιστη
.
@43. αγκνιρα , αγκνιρα, θα ηταν απο ολοημερο ψαρεμα φαινεται [μια χαρα του τα εξηγεις, τωρα τι θα καταλαβει αλλο θεμα ]
.
@44. faros, μπαινει στις φακες η σημιτενα; τι λες τωρα φαρε; 😛

Μου αρέσει!

47. faros - 21 Μαΐου, 2010

Στις … φακές δεν ξέρω, αλλά στις … φακίδες ΝΑΙΑΙΑΙΑΙΑ !

Μου αρέσει!

48. White Filly - 25 Μαΐου, 2010

:-(((
Μουρξ; και με τον δημοσιογραφο τί έγινε;; να σε καλύψει στο επόμενο τεύχος πάραυτα!!!!!

P.S.: δεν μπορώ εγώ μια φοραδίτσα με λευκή χαίτη να σχολιάζω όπου και όπου :-p

Μου αρέσει!

49. μούργος - 25 Μαΐου, 2010

@48. White Filly , χμμμμ δεν μου απαντησε [μπορει να την ενοχλησαν τα υπερογκα ποσα που ζητησα για τη συνεντευξη ] 😆

Μου αρέσει!


Σχολιάστε