jump to navigation

Η φθισικιά σφενδαμοπούλα και η ζοχαδιακιά κουτσουπιά Δεκέμβριος 14, 2009

Posted by μούργος in φύση, χα!, Αυτοφυή φυτά, Περιβάλλον, Φωτογραφία, nature, Photo.
trackback

Βλέπουμε φύλλο από σφενδάμι και κουτσουπιά.
====================================================================================================================
Το σφενδάμι ή σφένδαμος (οι αρχαίοι το έλεγαν σφένδαμνος) που βλέπετε είναι το Acer sempervirens, (οικογένεια: Aceraceae).
Είναι αειθαλές θάμνος ή μικρό δέντρο και θα το βρούμε στην ανατολική μεσόγειο. Στην Ελλάδα απαντάται στην Πελοπόννησο, Κρήτη και νησιά του αιγαίου, σε χαμηλά και μέσα υψόμετρα.
Αντέχει πολύ σε ξηροθερμικές συνθήκες σε σχέση με τα (πολλά) άλλα είδη σφενδάμου, όπως π.χ. το σφενδάμι της βόρειας Ελλάδας ή αλλιώς ψευδοπλάτανος και το οποίο είναι περιζήτητο για την κατασκευή επίπλων και μουσικών οργάνων.
Στην βόρεια Αμερική είναι το πολύ γνωστό ως maple, είναι φυλλοβόλο και συμμετέχει σε μεγάλο ποσοστό στο φθινοπωρινό υπερθέαμα που λέγαμε σε προηγούμενο ποστ αφού τα φύλλα πριν πέσουν γίνονται κατακόκκινα.
Το είδος που ευδοκιμεί στη βόρεια Αμερική, το Acer saccharum, παράγει στον κορμό πολλά υγρά πλούσια σε σάκχαρα τα οποία συλλέγονται όπως τη ρητίνη των πεύκων και μετά από βρασμό και συμπύκνωση παράγεται το περίφημο και πολύ δημοφιλές maple syrup. Φύλλο από σφενδάμι απεικονίζεται στη σημαία του Καναδά.

Σχόλια»

1. Кроткая - Δεκέμβριος 14, 2009

Για την κουτσουπιά ούτε λέξη;

Εμένα η κουτσουπιά μου θυμίζει Κατσαπλιά (που τον φάγανε στα Τρίκαλα στα δυο στενά!).

Επίσης, τι φθισικιά και ζοχαδιακιά λες? Τι πίνεις ρε Μούργε-Χλέμπουρα?!?!?!?!?

Μου αρέσει!

2. teokaf - Δεκέμβριος 14, 2009

Μου αρέσει!

3. renata - Δεκέμβριος 14, 2009

Αχαχαχα! Looooooooooooool για τον τίτλο!!

Πού’ ν΄η κουτσουπιά, οέοοοοοοοοοοο?

Μου αρέσει!

4. faros - Δεκέμβριος 14, 2009

Μας βρίσκεις άσχετους (περί τα … φυτολογικά), μας αραδιάζεις κάτι ξεθωριασμένα φύλλα, μοιάζουν λίγο μ΄αυτά του … σέντραλ παρκ του κωστή, βάζεις και κάτι … βαρύγδουπους τίτλους και … ΄ντάξ΄!
Έκανες ποστ, νομίζεις !!!!!!!!!

Καλά σου κάνει ο τεό και … σφυρίζει κλέφτικα !!!!!!
Σήμερα του δίνω δίκιο !

Ρε ρενάτα, αν δηλαδή σου πει, π.χ. τρίτη πόρτα … εεεε. σόρι, τρίτη φωτογραφία αριστερά μπαίνοντας … εεεε , ουφ τι έχω πάθει, κουράστηκα φαίνεται, βλέποντας τη, δηλαδή, λέμε τώρα, θα καταλάβεις ;;;;;;;;;

υ.γ. ας μην πω τι λέμε εμείς κουτσουπιά ! 😆

Καλησπέρα (κατά τα άλλα) !

Μου αρέσει!

5. αγκνιρα - Δεκέμβριος 14, 2009

😆 😆 😆 😆 teo!!!
Καλά, βρε Μούργε, θα μας τρελλάνεις; Όλα κουτσουπιές δεν είναι; (Η τέταρτη μπορεί και όχι). Γραφεις ολόκληρο κατεβατό για το σφεντάμι και οι φωτό είναι κουτσουπιές;;;; Πως θα μάθουμε; Πως θα εμπεδώσουμε;
Πούναι το σφενδάμι; Ή μήπως προκειται περί κουίζ;
Τα βάζω όλα στο νούμερο 4! 😀 Faites vos jeux, laspiotisses et laspiotes!!! 😆

Μου αρέσει!

6. Кроткая - Δεκέμβριος 14, 2009

παιδιά, πλάκε έχει η κουτσουπιά και το σφενδάμι να είναι το ίδιο πράμα;
λέτε η κουτσουπιά να είναι το ηπειρώτικο όνομα του σφενδαμιού;

ΜΑΣ ΤΗΝ ΕΣΚΑΣΕ ΤΟ ΚΟΠΡΟΣΚΥΛΟ?!?!?!?

Μου αρέσει!

7. μούργος - Δεκέμβριος 14, 2009

@1. Кроткая, για την κουτσουπια εχω κανει ποστ.
ποσα να της κανω [φοβαμαι πως θα γινει ντιβα]
.
και αυτο σωστο για την κουτσουπια!
.
κρασι κτημα παπαιωανου [αγιωργιτικο]. 2005 [εξαιρετικο κρασι] 😛
.
@2. teokaf , ρε μπαρμπα αυτες οι μεταπτωσεις σου με τα φαρμακα που σε φουσκωνουν καποια μερα θα σε τσακισουν!
[καλη η καθλιν αλλα καλυτερη η κοκκινου ε; ]
.
@3. renata, αμαν ρενατα το δευτερο φυλλο κουτσουπια ειναι 👿
[τζαμπα πανε ολα τα χρονια που φοιτησες στη λασπη. πτυχιο δεν παιρνεις ποτε]
.
@4. faros, αμαν ρε φαρε και συ [αμα πινεις τον αμπακο τα ποστ της λασπης σου φταινε;]
το πρωτο φυλλο και τα 3,4 ειναι σφενδαμι
τα αλλα κουτσουπια.
ενταξει τωρα ή μηπως τα βλεπεις διπλα και δυσκολευεσαι ακομη; 😆
.
@5. αγκνιρα, αγκνιρα γιατι δεν αφηνεις τη λασπη και το μεταπτυχιακο της και να πας στον αμαραντο [κομμωτικη]
δεν τραβας λεμεεεεεεεεε. [τζαμπα διδακτρα πληρωνεις και ριχνεις και το επιπεδο της σχολης. τωρα θα μου πεις αν το ριχνεις εσυ η κλικα τι το κανει; ας μη το σκεφτομαι και μου ανεβει η πιεση παλι.]
μη τα ξαναλεω , διαβασε παραπανω
[α,και φυσικα εχασες που τα εριξες ολα στο 4. κανε αμεσα καταθεση. θελω να αγορασω μελι για τις αρκουδες. με το ζορι τις κραταω ξυπνιες ]
.
@6. Кроткая , κροτ δεν φταις εσυ [αλλωστε βελγα εισαι].
οι αλλες φταινε που σε μπερδευουν [και να πεις πως ειναι καλυτερες απο σενα;]
.
και ας κρατησουμε ενα επιπεδο πολιτισμου στη λασπη.
αυτες οι εκφρασεις τυπου «κοπροσκυλο» δεν με εκφραζουν

Μου αρέσει!

8. αγκνιρα - Δεκέμβριος 14, 2009

Τίποτα δεν έχασα, σφεντάμι δεν είπες ότι είναι το τέσσερα; Αν βέβαια και μερικές άλλες φωτό είναι σφεντάμι, αυτό δεν έχει σημασία!

Μου αρέσει!

9. Aura Voluptas - Δεκέμβριος 14, 2009

Νομίζω ότι ο τίτλος αυτού του ποστ πρέπει να προταθεί για το βραβείο …

» Καλύτερος Τίτλος Ποστ Από Μπλόγκερ Υπό Την Επήρεια … 2009 »

… το βραβείο θα παραδώσει η Έλλη Κοκκίνου ( good one τεοκαφ ! )

( οι φωτό είναι από δεντράκια που γιάτρευες αυτές τις μέρες ??? )

Μου αρέσει!

10. faros - Δεκέμβριος 15, 2009

Το λοιπόν, κόψε τα … ληγμένα, γιατί και δεν απαντάς επί της ουσίας στα σχόλιά μας, βλέπεις γύρω σου … πιωμένους – αν το πρόβλημα είναι στα μάτια, πάνε σε … οφθαλμολόγο – άσε που νομίζεις ότι έχουμε και μια … σκασίλα για τις κουτσουπιές σου και τα σφεντάνια σου !!!!!!!!!!!!!!! 😛 😛 😛

Θερμότατη Καλημέρα ! 😀

Μου αρέσει!

11. Кроткая - Δεκέμβριος 15, 2009

Φάρε και Aura, κλαπ κλαπ κλαπ, τέλεια σχόλια!!!

Μου αρέσει!

12. Aura Voluptas - Δεκέμβριος 15, 2009

Thanks Krot ! 😉

Ο τίτλος επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν γλωσσοδέτης . Προσπαθείστε να το πείτε τρεις φορές πολύ γρήγορα και θα καταλάβετε τι εννοώ . 😆

Μου αρέσει!

13. faros - Δεκέμβριος 15, 2009

Αύρα μας, μην μας βάζεις … τέτοια, θα καταλήξουμε σαν τον … μούργο !!!!!!!!!! 😆 😆 😆

‘σπέραααααααα !

Μου αρέσει!

14. μούργος - Δεκέμβριος 15, 2009

@8. αγκνιρα, χοχο αγκνιρα!
διαλεγοντας μονο το 4 απαντας ταυτοχρονα οτι οι 1,3 δεν ειναι σφενδαμι , οποτε…….. τα λεφτα λεμεεεεεεεεεε
.
@9. Aura Voluptas, σιγα μη με πεις και επηρμενο [απο το επηρεια βγαινει;]
και βραβειο απο την κοκκινου να παρει ο μπαρμπας! 👿
[αυτα τα βρηκα οταν πηγα να μαζεψω χορτα 😀 ]
.
@10. faros, ρε φαρε δεν σκεφτηκες καθολου οτι τα λογια σου μπορει να ηταν μαχαιρι στην καρδια του σφενδαμιου και της κουτσουπιας; [τελικα ειχαν δικιο που ειχαν τα κακομοιρα τις αντιρρησεις τους για τη φωτογραφηση ]
θα παρακαλουσα πολυ να αφησουμε απ εξω απο τις κοντρες τα πλασματα της φυσης 😛
.
@11. Кроткая, συλλεκτικα θα τα ελεγα εγω [δεν παμε καλα λεμεεε] 😛
.
@12. Aura Voluptas 😆 [δεν λεγεται με τιποτα]
εχω μια απορια, αυτη ειναι η σκληρη δουλεια που κανεις; [σε φανταζομαι στο γραφειο μπροστα στην αποσβολωμενη προισταμενη να απαντας σε ερωτημα της με τον τιτλο του ποστ στα γρηγορα]

Μου αρέσει!

15. μούργος - Δεκέμβριος 15, 2009

@13. faros , φαρε η αουρα τα κανει αυτα οχι εγω [και συ οταν πινεις αλλα δεν το κανω θεμα] 😆

Μου αρέσει!

16. αγκνιρα - Δεκέμβριος 15, 2009

😆 Άουρα!!! ηφθισικιασφεναμοπουλακαιηζοχαδιακιακουτσουπιά!!! 😆
Μούργε, να, παρε μια δεκάρα, άξιος ο τίτλος σου! (άλλα μην περιμένεις, το 4 ήτανε σωστό :evil:)

Μου αρέσει!

17. Кроткая - Δεκέμβριος 15, 2009

Μούργε, και βέβαια συλλεκτικά, εννοείται!!

Άουρα, παιδί μου άλλη δουλειά δεν έχεις, προσπαθείς να αποστηθίσεις τα ποστ του βλάκα του τυχάρπαστου του Μούργου;!

Μου αρέσει!

18. μούργος - Δεκέμβριος 15, 2009

@16. αγκνιρα, αγκνιρα ουτε γραπτως δεν μπορεις 😆
[κατι σου ξεφυγε]
.
εισαι χουβαρδου παντως! 😛 [ετσι το εγραψα , το ηξερα οτι δεν ειχα ελπιδες. οι αρκουδες ας κοιμηθουν, οτι εφαγαν εφαγαν]
.
@17. Кроткая , αααα, εγω πιστευω οτι το δικο μου ειναι καλυτερο απο τη σκουληκομυρμηγκοτρυπα.
.
αουρα μην ακους , συνεχισε και συ, τοχεις! 😀
.
ο τυχαρπαστος μουργος [αυτο ειναι στρωτο, λεγεται ευκολα]
ποιος εχει σειρα τωρα; 😆

Μου αρέσει!

19. Aura Voluptas - Δεκέμβριος 15, 2009

Φαρούλη μας, άσ’το, δεν έχει νόημα . Καλά λες ! 😉

Κροτ, μια φορά μόνο προσπάθησα να τον διαβάσω και στραμπούληξα τη γλώσσα μου καλέε!!

αγκνιρα tres biennnn !! 😀

Καλή προσπάθεια Μούργε να μάθεις για τη δουλειά μου αλλά … 😆
Πάντως προϊσταμένη δεν έχω … γιατί η προϊσταμένη είμαι ΕΓΩ ! 😈

[ OMoύργοςοπαχύςέφαγεπαχιάφακή. ΓιατίΜούργεπαχύέφαγεςπαχιάφακή ??? Εεεεεε ???
🙄
Ανέβηκα στην κουτσουπιά, στη σφεναδαμιά, στη φθισικοσφενδαμοκουτσουπιά κλπ ]

Μου αρέσει!

20. Кроткая - Δεκέμβριος 15, 2009

λολλλλλλλλλλλλλλλλλλλλλλλ

[αλλάξαμε ποστ! βασικά ανέβασε 5 μαζεμένα για να μας μπερδέψει, αλλά δεν θα τα καταφέρει, χο χο χο!]

Μου αρέσει!

21. Aura Voluptas - Δεκέμβριος 15, 2009

Ooopsss !! 😆

Μου αρέσει!

22. μούργος - Δεκέμβριος 15, 2009

@19. Aura Voluptas, εμ, πεστο ντε οτι εισαι αφεντικο [ειπα και γω τοσο φιλοτιμη η αουρα και δουλευει μερα νυχτα] 😈
και φυσικα εκφραζω την πληρη συμπαρασταση μου στους απελπισμενους υπαλληλους σου [και φανταζομαι δεν φτανει που δουλευουν σαν σκυλια αλλα θα ακουνε ολη μερα κειτ μπους ]
.
ε, οχι και παχυς [εχεις δει ποτε κα;να μουργο παχυ;]
.
😆 [το τελευταιο κατι λεει και παντως καλυτερο απο της κροτ]
.
@20. Кроткая , τα ανεβασα μαζεμενα γιατι περιμενα τα μελομακαρονα της ιδιαιτερας [που δεν ηρθαν τελικα γιατι προφανως υπεκυψε και τα χτυπησε κανονικα].
.
τελος απο ποστ στο τελος της εβδομαδας. του χρονου παλι [παμε πατριδα]
.
αουρα, δεν θα στειλεις απολογισμο για φετος;
αντε κατι τα μελομακαρονα κατι ο απολογισμος να βγαλουμε κανα φραγκο τις αγιες αυτες μερες [και εννοειται θα φυγουν ολα τα εσοδα για τις στρουθοκαμηλους που υποφερουν απο τα λαιμα τους]

Μου αρέσει!

23. Aura Voluptas - Δεκέμβριος 15, 2009

Αφεντικό … Που τέτοια μεγαλεία Μούργε … Άλλο αφεντικό και άλλο προϊστάμενος, υπεύθυνος χώρου, υπεύθυνος για όλα, ευσυνείδητος μμμμ … που λειτουργεί τα πάντα στην εντέλεια κι άλλοι τα τσεπώνουν …

Κι αν θες να ξέρεις τις μουσικές μου επιλογές τις λατρεύουν όλοι εκεί μέσα !!! 👿
( Kate όμως δεν τους βάζω, δεν θα καταλάβουν … )

Σιγά μη σου γράψω κι απολογισμό μετά τα τόσο «καλά λόγια» που με περιλούζεις και τα υψηλά κοινόχρηστα εδώ μέσα !! 👿

Και οι στρουθοκαμήλες ας πάνε να κάνουν αμυγδαλεκτομή ! 👿 👿

Μου αρέσει!

24. faros - Δεκέμβριος 16, 2009

😆 😆 😆

Μου αρέσει!

25. Ιδιαιτέρα Γραμματεύς - Δεκέμβριος 16, 2009

Καλά, ασκήσεις θάρους μας κάνετε Μούργε????
Από εκεί που βαρέθηκα να βλέπω τα τριανταοκτώ διαφορετικά είδη χλωροφύλλης, τώρα….
πάρε εργασία και για το σπίτι, δε μας έφτανε αυτή που έχουμε στο γραφείο!!! 👿
Για τα μελομακάρονα: ΔΕΝ υπέκυψα, λέμε!
Δεν τα κατέβασα (όλα) 🙂
Αφεντικό, λάβε ένα μήνυμα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με φωτογραφίες.
Για τις οδηγίες χρήσεως του φωτογραφικού υλικού, έχει ο Θεός.

Μου αρέσει!

26. μούργος - Δεκέμβριος 16, 2009

@23. Aura Voluptas χοχο! τις λατρευουν ε; [τολμουν να κανουν και αλλιως, τοτε θα πεσουν τα βαρεα οπλα , κειτ μπους 😆 ]
.
κριμα που δεν γραψεις απολογισμο [χανεις 5 λεπτα διασημοτητας 😛 ]
.
ξερεις ποσο κανει μια αμυγδαλεκτομη σε στρουθοκαμηλο . που να τα βρουν τα λεφτα [γι’ αυτο τα μαζευει η λασπη αλλα που να καταλαβεις εσυ απο κοινωνικη προσφορα] 😛

Μου αρέσει!

27. μούργος - Δεκέμβριος 16, 2009

@24. faros , φαρε στα εγραψα στις κουρουνες [μη τα ξαναλεω, πλεονασμος]
.
@25. Ιδιαιτέρα Γραμματεύς, ιδιαιτερα τις πηρα τις φωτο [και τη φωτο με τα εναπομειναντα μελομακαρονα], αλλα δεν νομιζεις οτι θελει και ενα κειμενακι; 😛
[φροντισε γιατι σαββατο την κανω]

Μου αρέσει!


Σχολιάστε

