jump to navigation

Colchicum (Κολχικό), το λουλούδι που αγάπησε η Μήδεια περισσότερο και από τα παιδιά της… 13 Οκτωβρίου, 2009

Posted by μούργος in φύση, Αυτοφυή φυτά, Περιβάλλον, Φωτογραφία, αγριολούλουδα, nature, Photo, wildflowers.
trackback

…και πως το ξεχωρίζουμε από τον αθώο κρόκο.

co1

Είναι ένα από τα πρώτα φυτά που ανθίζουν, (πριν καν μπει), το φθινόπωρο.
Το κολχικό είναι πολυετές, βολβώδες φυτό, ενδημικό της μεσογείου και δυτικής Ασίας, αλλά πλέον έχει μεταφερθεί σε όλη την Ευρώπη και στη βόρεια Αμερική. Στη Ελλάδα απαντώνται 26 είδη.
Αυτό το πανέμορφο αλλά και πολύ δηλητηριώδες φυτό μεγαλώνει κυρίως σε υγρά μέρη, σε λιβάδια και ξέφωτα από δάση.
Τα άνθη είναι πολύ όμορφα, πολύ μεγάλα και πολύ ρόδινα.  Το λουλούδι έχει και αρσενικά αναπαραγωγικά όργανα (6 στήμονες) και θηλυκά (3 ύπερους).

Και εδώ είναι μια βασική διαφορά από τους κρόκους στους οποίους βρίσκουμε ΜΟΝΟ 3 στήμονες.

Από το βολβό εκφύεται ένας σωληνοειδής βλαστός, στην δε άκρη του σωλήνα αναπτύσσεται το άνθος με το περιάνθιο χωρισμένο σε έξι τέπαλα. Τα τέπαλα του είναι διακοσμημένα με ρόδινα στίγματα σαν μωσαϊκό. Τα φύλλα βγαίνουν πολύ μετά την ανθοφορία, την ερχόμενη άνοιξη κατευθείαν από το βλαστό χωρίς μίσχο.
Πολλοί τα λένε και φθινοπωρινούς κρόκους. Αλλά δεν είναι καθόλου έτσι. Μοιάζουν πολύ με τους κρόκους αλλά ΔΕΝ είναι και ούτε έχουν καμία σχέση με αυτούς. Είναι πολύ κολχικά και ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ δηλητηριώδη, εξ αιτίας της πολύ τοξικής κολχικίνης Colchicine (αλκαλοειδές) που περιέχεται σε όλα τα μέρη του φυτού.
Η δηλητηρίαση από αυτό το φυτό μοιάζει με την δηλητηρίαση από αρσενικό (γι’ αυτό και ονομάστηκε «φυτικό αρσενικό»). Τα συμπτώματα εμφανίζονται μετά από λίγες ώρες και λιγότερα από 2 γραμμάρια είναι ικανά να σκοτώσουν ένα παιδί.
Η κολχικίνη έχει χρησιμοποιηθεί για την ουρική αρθρίτιδα, σαν αντιαρθριτικό, αντιαλγικό. Επίσης έχει την ικανότητα να σταματά τη διαίρεση των κυττάρων (κυτταροστατικό), αλλά η τοξικότητα του είναι αποτρεπτική για να χρησιμοποιηθεί εναντίον του καρκίνου.

Οικογένεια: Liliaceae
Γένος: Colchicum
Είδος: Colchicum macrophyllum (κολχικό το μακρόφυλλο) & Colchicum bivonae, κολχικό

co2

co3

co4

co5

co6

Εδώ φαίνονται καθαρά οι 6 στήμονες του λουλουδιού

co7

co8

co9

co10

co11

co12

co13

co14

Κρόκος του Μπορί (Crocus boryi)

crocus-boryi

Το όνομα του προέρχεται από την Κολχίδα της μαύρης θάλασσας, τη σημερινή Γεωργία.
Η Μήδεια κόρη του βασιλιά της Κολχίδας Αιήτη και της Εκάτης έμεινε στην ιστορία ως ένα από τα πιο αποτρόπαια και τραγικά πρόσωπα της ελληνικής μυθολογίας. Μάγισσα, έμαθε τα κόλπα από τη θεία της Κίρκη και σκότωσε και δηλητηρίασε ουκ ολίγους. Με το που φτάνει στην Κολχίδα ο Ιάσονας, αρχηγός της Αργοναυτικής εκστρατείας, τον γνωρίζει, τον ερωτεύτηκε, τον βοήθα να κλέψουν το χρυσόμαλλο δέρας και το σκάει μαζί του για την Κόρινθο. Εν τω μεταξύ για να καθυστερήσει τον πατέρα της από την καταδίωξη, τεμαχίζει τον αδερφό της και πετάει τα κομμάτια του στη θάλασσα. Καθ’ οδόν προς την Κόρινθο, στην Ιωλκό, κάνει το χατίρι του γκόμενου και πείθει τις κόρες του Πελία (που σκότωσε τον πατέρα και τον αδερφό του Ιάσονα στην αργοναυτική εκστρατεία) να σκοτώσουν τον πατέρα τους και να τον βράσουν, γιατί έτσι θα γινόταν πάλι νέος.
Στην Κόρινθο ο Ιάσονας εγκαταλείπει την Μήδεια για χάρη της κόρης του βασιλιά Κρέοντα, τη Γλαύκη και τότε η Μήδεια της στέλνει δώρο στο γάμο της με τον Ιάσονα, ένα δηλητηριασμένο φόρεμα. Εκτός από τη νύφη, πεθαίνει και ο Κρέοντας που αγκάλιασε την κόρη του. Δεν της έφτανε όμως αυτό, έτσι, δολοφονεί και τα 2 παιδιά της χρησιμοποιώντας το δηλητηριώδες κολχικό και την κάνει με το φτερωτό άρμα του Ήλιου για την Αθήνα για να συνεχίσει εκεί, αλλά και αλλού, την φονική διαδρομή της.

Σχόλια»

1. renata - 13 Οκτωβρίου, 2009

Φτου γμτ! Δεν το ΄ξερα. Ξέρεις πόσες φορές έχω μαζέψει τέτοια? Κρίμα, που το ΄μαθα τώρα. Είχα κάποιους λογαριασμούς που μια χαρά θα τους κανόνιζε! 😉

Μου αρέσει!

2. αγκνιρα - 13 Οκτωβρίου, 2009

Αααα γύρισα, και βλέπω ωραία φθινοπωρινά λουλουδάκια ! 🙂
Αυτό με τους τρεις στήμονες δεν το ήξερα.

Μου αρέσει!

3. αγκνιρα - 13 Οκτωβρίου, 2009

(Μούργε, ΣΟΣ, τι είπαμε ότι δεν βάζουμε στις ελιές για να μην μας μαλακώσουνε; Δεν το βρίσκω αυτό που μούγραψες πέρσι! Πες γιατί πρέπει να αρχίσω να τις φτιάχνω, θα μπαγιατέψουνε. Ή τουλάχιστον βρες μου το μέρος όπου τόγραψες, πλιζ!)

Μου αρέσει!

4. Aura Voluptas - 13 Οκτωβρίου, 2009

Ααααα !!! Δεν μου αρέσουν οι υπογραμμισμένες και με τεράστια γράμματα προτάσεις στο ποστ . Μου μυρίζουν τεστ . Λες και θα μας βάλεις κανένα διαγώνισμα . Αμάν ! 👿 👿

( εκτός κι αν υποτιμάς τη νοημοσύνη μας που ΔΕΝ θέλω να το πιστεύω … )

Ο κρόκος του Μπορ(ε)ί/Δεν ξέρω/Δεν απαντώ , πολύ ωραίος .

Μου αρέσει!

5. κόκκινο μπαλόνι - 13 Οκτωβρίου, 2009

αγκνιρα….επειδή το διάβαζα το πρωί, αυτό που ζητάς μάλλον είναι εδώ. (Μούργε, αυτό το χρεώνω έξτρα)

Κατά τα άλλα…η Μήδεια, αγαπητοί θαμώνες, έγινε «βάρβαρη» από την Κολχίδα, μετά το χου που έφαγε ο Ευριπίδης για την πρώτη Μήδεια που έγραψε και ήταν ελληνίς και έκανε τα ίδια ακριβώς! Την πρώτη, την Ελληνίδα, δεν τον άφησαν καν να την ανεβάσει!!!!! Τέτοιο κράξιμο λέμε!

Άντε, να ανεβάσουμε λίγο το επίπεδο της λάσπης!

Μου αρέσει!

6. An-Lu - 14 Οκτωβρίου, 2009

Τς-τς-τς!!! Τί σου κάνουν λοιπόν 3 στήμονες..τς-τς-τς!

Μου αρέσει!

7. faros - 14 Οκτωβρίου, 2009

Καυκαλήθερες με … τρεις στήμονες !!!!!!!!!!!!!

Τελικά πότε παίρνεις το σχετικό … ντοκτορά ;;;;;;;;;;;;

Μεταξύ μας τώρα, το άρθρο σου δεν είναι για διάβασμα, είναι για μελέτη, αλλά που χρόνος !

Θερμή Καλημέρα !

Μου αρέσει!

8. αγκνιρα - 14 Οκτωβρίου, 2009

Ευχαριστώ, μπαλόνι, τρέχω να αγοράσω τα σύνεργα!!!
Έτσι λοιπόν, Ελληνίδα ήταν η Μήδεια αρχικά… Γιατί δεν με εκπλήσσει που δεν άφησαν τον Ευριπίδη να ανεβάσει το έργο;

Μου αρέσει!

9. MaRaGen - 14 Οκτωβρίου, 2009

Καλημέρα παιδιά!

Δεν είχα ιδέα ότι είχαν διαφορά 3 στημόνες….ούτε τόσο καλά και αναλυτκά την ιστορία της Μήδειας…
Παλι καλά που δεν ήξερε τα θερμοκήπια η δικιά σου,θα μας είχε ξεκάνει σαν είδος!

Μου αρέσει!

10. Кроткая - 14 Οκτωβρίου, 2009

εμένα η Μήδεια είναι το πρότυπό μου.

Μου αρέσει!

11. renata - 14 Οκτωβρίου, 2009

Εμένα ο πάλι ο Ηρώδης! 😆 😆

Μου αρέσει!

12. MaRaGen - 14 Οκτωβρίου, 2009

χαχαχαχαχαχα!Γαμ….το renata!χαχαχαχαχαχα!

Μου αρέσει!

13. Кроткая - 14 Οκτωβρίου, 2009

Ρενάτα, σωστό. Αλλά η Μήδεια ήταν πιο ωραία γκόμενα.
Ο Ηρώδης βέβαια ή πιο αποτελεσματικός.
Για το Λυκούργο, τι γνώμη έχεις? :Ρ

Μου αρέσει!

14. renata - 14 Οκτωβρίου, 2009

Την εποχή του Λυκούργου καθιερώθηκε το πέταγμα στον Καιάδα? (Πέρασαν 9 χρόνια απ’ όταν είχα ξανά Δ΄).

Aν ναι, θα΄θελα να ζει για νa συμπεριλάβει ένα γείτονά του (Μούργο) ! 😛 😆 😆

Μου αρέσει!

15. renata - 14 Οκτωβρίου, 2009

Μάρα, δε λες τίποτααα! 😛

Μου αρέσει!

16. MaRaGen - 14 Οκτωβρίου, 2009

Κορίτσια είμαι fan και της Μήδειας και του Ηρώδη και του Λυκούργο…..αλλά πολύ περισσότερο του Ηρώδη!
Και η Μήδεια όμως καλά τα κανόνισε,όποιος της την έσπαγε τον κερνουσε μία Κολχικόπιτα και το πρόβλημα εξαφανιζόταν!Αυτή ήταν γυναίκα!

Μου αρέσει!

17. silia - 14 Οκτωβρίου, 2009

Εγώ πάλι … εντυπωσιάστηκα με το «Το λουλούδι έχει και αρσενικά αναπαραγωγικά όργανα (6 στήμονες) και θηλυκά (3 ύπερους)» ….
Ώστε λοιπόν … bi το Colchicum (Κολχικό) … Για φαντάσου … Να μου το λέγανε , δεν θα το πίστευα …
Άσχετο :
Λέω να περάσω την εβδομάδα αυτή , μετρώντας … στήμονες .

Μου αρέσει!

18. faros - 14 Οκτωβρίου, 2009

Fan των κάθε λογής … καπιταλιστών … αιμοδιψών φασιστών … στυγνών δικτατόρων … ρε κορίτσια ;;;;;;;;;;;;;;; 😛 😛 😛

Και γω ο καϋμένος, ψάχνω να βρω τις αιτίες που μας κυβερνάνε … τρακόσια χρόνια οι δυναστείες Καραμανλή και Παπανδρέου !!!!!!!

Δεν με παραξενεύει πλέον …

Μούργε μου, δυστυχώς τα τόσο όμορφα … ανθάκια σου, δεν μαλάκωσαν τις σκληρές καρδούλες … ίσα ίσα … οδήγησε να βγουν … ω ρε παιδί μου τι … βγήκαν … 😆 😆 😆

Να πω καλησπέρα ;;;
Άντε να την πω : Καλησπέρα σας !

Μου αρέσει!

19. Кроткая - 14 Οκτωβρίου, 2009

Βρε Φάρε, βρε Φάρε… ήταν καπιταλίστρια και φασίστας η Μήδεια? Γιατί; Μα, γιατί;

Ρένατα, ναι, γεια σου! Αυτό εννοούσα κι εγώ! Πόσο μακριά είναι πια ο Καιάδας να τον ρίξουμε μέσα να ησυχάσουμε;

Μου αρέσει!

20. αγκνιρα - 14 Οκτωβρίου, 2009

Φάρε, φοβάμαι ότι πατάς λιγάκι σε ολισθηρό έδαφος 😀 :
Η Μήδεια είναι σύμβολο χειραφέτησης για πολλές (αριστερές) φεμινίστριες, έχουν γραφεί αρκετά βιβλία που την εξυμνούν (στον γερμανόφωνο χώρο τουλάχιστον). Εγώ προσωπικά βέβαια δεν πολυκαταλαβαίνω γιατί έπρεπε να πληρώσουν τα δύστυχα τα παιδιά της για όλους τους μ³£§³λακες άντρες που την βασάνισαν. Αλλά πολύς κόσμος δεν το βλέπει έτσι, το ξέρω.

Μου αρέσει!

21. αγκνιρα - 14 Οκτωβρίου, 2009

Μαραγκεν, τώρα που μιλάς για κολχόπιτα θυμήθηκα το τελευτάιο βιβλίο του Μ#$%άρκαρη με εκείνη την γριά από την Κων/λη που κερνούσε όλα της τα θύματα λαχταριστές τυρόπιτες με φοβερό δηλητήριο μέσα. 😆 Ωραίος τρόπος να πεθαίνεις, με την μυρωδιά της κολχόπιτας – μπαρδόν, της τυρόπιτας – στα ρουθούνια!

Μου αρέσει!

22. κόκκινο μπαλόνι - 15 Οκτωβρίου, 2009

AAAAA αγκνιρααααα 🙂
το ίδιο σκέφτηκα!!!! Το τέλειωσα το ΣΚ των εκλογών οπότε το έχω τελείως πρόσφατο! 🙂 🙂

Φάρε
Η Μήδεια ήταν μια γυναίκα που σήκωσε κεφάλι! Το ότι έσφαξε τα παιδιά της ήταν η ακραία έκφραση της αντίστασης της και έγινε ακριβώς για να καταδείξει το πόσο δεν άντεχε πια τους εξευτελισμούς (κυρίως)! Ας μην το βλέπουμε πραγματιστικά, θα έλεγα εγώ!
Εκτός αν πάμε με την παραδοσιακή αντίληψη πως το φεμινιστικό είναι δευτερεύον σε σχέση με την ταξική πάλη!!! 😡

Μου αρέσει!

23. faros - 15 Οκτωβρίου, 2009

19. κροτ: Σοβαρά νομίζεις ότι η Μήδεια ήταν … αριστερή ;;;;;;;;;
Κάτι σαν την ΑΝΤΑΡΣΥΑ, …ας πούμε ;;;;;;;;; 😛 😛 😛 😛 😛

20. αγκνιρα : Μμμμ, εσύ … δικαιολογημένα είσαι με τον … ΣΥΡΙΖΑ … και αυτοί μας … παλούκωσαν με το Μάαστριχτ και μας το … παίζουν και … αριστεροί !!!! 😆 😆 😆

22. κόκκινο μπαλόνι : Δες … παραπάνω … σχόλιο … 😆 😆 😆

Για να το … σοβαρέψω : Η εγκληματικότητα (και όχι πράξη … αντίστασης – άντε να μην τα … πάρω, τώρα – ) σε κάθε της έκφραση, πόσο μάλλον το να δολοφονείς τα ίδια τα σπάχνα σου είναι μια άκρως φασιστική πράρξη.
Ο ορισμός του φασισμού, που δεν θα βρείτε σε κανένα …τεγόπουλο … σε κανένα … μπαμπινιώτη :
» Φασισμός είναι να βρεις ένα πεθαμένο και να προσπαθείς απεγνωσμένα και με αγριότητα να τον … σκοτώσεις !!! »

Να με συγχωρείτε, κορίτσια, αλλά από σας περίμενα μεγαλύτερη ευαισθησία και λεπτότητα ! 😀

υ.γ. το λεγόμενο «φεμινιστικό κίνημα» δεν ήταν και δεν είναι παρά το άλλοθι για την διαιώνιση του καπιταλιστικού συστήματος …

(Παρ΄όλα αυτά), Μια Θερμή Καλησπέρα !

Μου αρέσει!

24. renata - 15 Οκτωβρίου, 2009

Βρε φάρε, το ό,τι δηλητηρίασε τα παιδιά της ίσως να ΄ταν και συμβολικό. (Ό,τι την έδενε πιο πολύ με τον άπιστο άντρα της κι ότι τον πονούσε πιο πολύ. Οι δεσμοί της μαζί του. )
Δες το κι έτσι: Τ΄αγόρι θα γινόταν ίδιος εκμεταλλευτής σαν τον πατέρα του και το κορίτσι θ α΄χε τη δική της μοίρα, τη μοίρα της προδομένης γυναίκας, λίγο ανώτερης απ΄οδούλα. Για να μην το πάμε και ψυχαναλυτικά!!

Επιπλέον ο Ευρυπίδης ήταν μισογύνης!!

Προτιμώ να πιστεύω την εκδοχή της Μελίνας/Στέλας :» Και μετά όλοι μαζί πήγαν στην ακρογιάλιά»! 😛

(Σολάρω σήμερις, γιατί αύριο είναι Παρασκευήήήήή … 🙂 )

Μου αρέσει!

25. Кроткая - 15 Οκτωβρίου, 2009

Ρενάτα, από το στόμα μου το πήρες.
Και τέλοσπάντων, η Μήδεια είναι έτσι κι αλλιώς ένα συμβολικό πρόσωπο, αλλά είναι και μια από τις πιο όμορφες αρχαίες ελληνικές τραγωδίες. Και η ίδια ένα πολύ τραγικό πρόσωπο.
Εγώ δε νομίζω πως πάλεψε για καμιά χειραφέτηση, κι είναι λίγο πρωθύστερο να την πούμε φεμινίστρια (και προσωπικά, δεν ταχω καλά με τις φεμινίστριες).
Αλλά είναι σαφέστατα ένα τραγικό πρόσωπο, ένα προσωπο γεμάτο πάθος, τρομακτικά αδικημένη -και εν τέλει παρεξηγημένη.

Ας μη στεκόμαστε στο ότι έσφαξε τα παιδιά της -άλλωστε είναι ένας μύθος. Και στην τελική, πρόκειται για ένα μύθο με πολλά παράλληλα, σε πολλές μυθολογίες.

Κατά τα άλλα ο καπιταλισμός είναι ένα σύστημα που υπάρχει εδώ και 3 αιώνες και ο φασισμός ένα δόγμα που υπάρχει εδώ και έναν αιώνα. Δε γίνεται να χρησιμοποιούμε τέτοιους όρους για να χαρακτηρίσουμε πρόσωπα ή καταστάσεις που χρονολογούνται 2500 και 3000 χρόνια πριν. Είναι ανιστόρητο και ανακριβές!

Και τέλοσπάντων, εγώ την πάω τη Μήδεια, γιατί ήταν τσαμπουκάς και δε μάσαγε!

Μου αρέσει!

26. Aura Voluptas - 15 Οκτωβρίου, 2009

Η δολοφονία των παιδιών είναι αποκλειστικό εύρημα του Ευριπίδη . Πουθενά αλλού δεν αναφέρεται ότι η Μήδεια σκότωσε τα παιδιά της . Ρενάτα και Κροτ έχουν δίκιο .

Εγώ την πάω γιατί ήταν μάγισσα ( μουα χα χα χααα ) .

Μου αρέσει!

27. renata - 15 Οκτωβρίου, 2009

Ήταν γυναίκα με άποψη και προσωπικότητα, που είχε το σθένος να επιδιώκει το καλύτερο γι αυτήν και μεταχειρίζεται όλα τα μέσα για να επιτύχει το σκοπό της . Μαγκιά της!!

Ν’ αλλάξουμε θέμα όμως γιατί διαβάζω Μήδεια και σκέφτομαι μύδια σαγανάκι και μου τρέχουν τα σάλια! 😆 : lol:

Μου αρέσει!

28. renata - 15 Οκτωβρίου, 2009

Aura, «μ’ έλεγαν μάγισσα που καρδιές ράγισα» , μου θύμισες! 😉

Μου αρέσει!

29. μούργος - 15 Οκτωβρίου, 2009

αν νομιζετε οτι θα αφησω σχολιο σε αυτο το ποστ ειστε γελασμενες!
απλα αποκαλυφθηκαν οι μαγισσες της λασπης (οπως λεμε του ηστγουικ).
α ρε φαρε, ποσο αφελης εισαι!
ακομη δεν καταλαβες οτι το μονο αρσενικο που εγραψε σε αυτο το ποστ ησουν εσυ (τυχαια ολοι οι αλλοι εξαφανιστηκαν;)
λουσου τες τωρα! 😆
υ.γ.
θα αφησω σεμνα και διακριτικα μονο λιγα σχολια για απαντησεις σε αθωες πελατισσες της λασπης και φευγω ταχιστα να ετοιμασω το επομενο ποστ 🙄

Μου αρέσει!

30. Aura Voluptas - 15 Οκτωβρίου, 2009

Μούργος @

Μπουουουουουου !!!!! 👿 👿 👿

Μου αρέσει!

31. μούργος - 15 Οκτωβρίου, 2009

και βρητε τα επιτελους μεταξυ σας! 😛
το μπαλονι λεει οτι τα εκανε ολα αυτα-και αλλα τοσα- και μαλιστα ηταν ελληνιδα.
εσεις λετε τα δικα σας . ποια επανασταση και κουραφεξαλα. χασαπικο επρεπε να ειχε ανοιξει στην αρχαια αγορα «η καλη καρδια».
.
υ.γ. κροτ, η μηδεια δεν μασαγε γιατι δεν το εβραζε το κρεας απο τα θυματα (μονο το ζουμι επινε φαινεται, πως λεμε γιδα βραστη τωρα ενα πραγμα)

Μου αρέσει!

32. teokaf - 15 Οκτωβρίου, 2009

Μερικές διευκρινίσεις και ερωτηματικά προς ναυτιλλομένους:
Αν ήθελε ο Τραγικότερος των ποιητών μας να δείξει μέσα από την τραγωδία του την Μήδεια σαν μια γυναίκα χειραφετημένη, δεν θα ήταν μισογύνης. Γιατί αν ήταν μισογύνης, ούτε καν θα το σκεφτόταν.

Είναι προφανές πως ούτε ο ποιητής ήταν μισογύνης , ούτε η Μήδεια χειραφετημένη.

Δεν πρέπει να βλέπουμε την εποχή της Αρχαίας Ελλάδας με τα μάτια του σήμερα. Μια και ο κίναιδος, δεν ήταν κίναιδος με την σημερινή έννοια, ούτε ο μισογύνης τέτοιος όπως τον αποκαλούμε σήμερα. Οι λέξεις ίδιες, οι έννοιες απέχουν κάτι έτη φωτός.

Η Μήδεια αποκτά μετά τον 19ο αιώνα εκτός απ την τραγική της μορφή και άλλες ( εξ άλλου αυτό είναι και το ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ μεγαλείο των τραγικών μας ποιητών που μέσα στα έργα τους υποβόσκουν χιλιάδες ιδέες )

Το εύρημα της δολοφονίας των παιδιών δεν είναι εύρημα ( επινόηση θέλω να πω) του ποιητή . Το ότι δεν αναφέρετε πουθενά αλλού δεν σημαίνει τίποτε, το 50% της μυθολογίας μας το ξέρουμε ΜΟΝΟ από τα έργα των ποιητών μας.

Η Μήδεια είναι μια γυναίκα τραγική ( όπως όλες οι μορφές ανθρώπων που υπάρχουν μέσα στα έργα των ποιητών μας) που ναι μεν έχει συναίσθηση του τι κάνει , ταυτόχρονα όμως είναι απλά ένας φορέας κάποιου θεϊκού προστάγματος.

Το μεγαλείο της Αρχαίας Ελληνικής κουλτούρας: Ο άνθρωπος μπορεί να κάνει τα πάντα, μέχρι όμως εκεί που του καθορίζει η μοίρα του ( βλέπε Θεοί, τύχη, πεπρωμένο, ιστορικότητα ή κάτι εντελώς άγνωστο ακόμα και σήμερα).

Μου αρέσει!

33. teokaf - 15 Οκτωβρίου, 2009

Αναγκάστηκα να βάλω το σχόλιό μου μετά από παράκληση – απαίτηση – καταναγκασμό του Μούργου γιατί λέει πως το μπλόγκ του έχει γίνει πρωινάδικο με μόνο γυναίκες να γράφουν σ αυτό ( πιστεύει πως ακόμα και ο Φάρος είναι η Λιάνα Κανέλη με ψευδώνυμο).

Μου αρέσει!

34. Кроткая - 15 Οκτωβρίου, 2009

Τέο, τι έκλαμψη διαύγειας και σοφίας ήταν τούτη!!!
Επιτέλους, ανεβαίνει το επίπεδο της Λάσπης!

Μου αρέσει!

35. μούργος - 15 Οκτωβρίου, 2009

@1. renata , χμμμμ, μαλλον θα πρεπει να σταματησω τα ποστ με τα δηλητηριωδη φυτα.
σε καποιους ανοιγει επικινδυνα η ορεξη
.
@2. αγκνιρα, για αυτο ειναι η λασπη αγκνιρα
.
@3. αγκνιρα , να ψαξεις να το βρεις αγκνιρα.
ααααα, το ειπα χιλιαδες φορες, να κρατατε σημειωσεις (τρομαρα σας που μου θελετε και μαστερ)
.
@4. Aura Voluptas, αουρα οι υπογραμμισεις μπηκαν επειδη τα κολχικα μοιαζουν παρα πολυ με τους κροκους και π.χ. αν καποιος μαζεψει και τα βαλει σε ενα ποτηρι με νερο, το νερο ειναι οτι πρεπει για ευθανασια.
η ρενατα τα μαζευε ασυστολως
και εν πασει περιπτωσει τα εποπτικα μεσα διδασκαλιας τα αποφασιζουμε εμεις και οχι οι θαμωνες 👿
.
μεταπτυχιακο κανουμε δεν παιζουμε!
.
@5. κόκκινο μπαλόνι, χαιρομαι πολυ μπαλονι που τις ελευθερες ωρες σου κανεις επαναληψεις στη διδακτεα υλη της λασπης
.
χμμμ ωραιες πληροφοριες αυτες για την ελληνιδα μηδεια.
πεστα στις δικες σου που εχουν ξεφυγει εδψ μεσα και λενε οτι ναναι
.
@6. An-Lu, 3 παραπανω στημονες σε φερνουν πιο κοντα στον παππου που χαθηκε αδοξα στις σταυροφοριες
.
@7. faros , φαρε εσυ το μονο μαστερ που θα παρεις ειναι στις καυκαληθρες (καλη ειδικοτητα, με μελλον)
.
@9. MaRaGen, μαρα η μηδεια αφησε πολλες αξιες συνεχιστες του εργου της (διαβασε τα σχολια τη;ς κλικας)
.
@10. Кроткая , ημουν σιγουρος γι’ αυτο! (θεεε τι κοσμος εχει πλακωσει στη λασπη)
.
@11. renata, τα παιδια , οταν θα τους υμνεις τον ηρωδη λυπαμαι ρενατα
.
@13. Кроткая , ας ελπισω οτι δεν θα με βρουν καμμια μερα κομμενο ζαμπον σε κανα παλιο ποστ της λασπης.
πως εγινε η κοινωνια , ουτε σε εικονικες πλεον δεν αισθανομαστε ασφαλεις
.
@14. renata , ποιον; τον πιο αθωο μουργο της μπλογκοσφαιρας;
ελεος!
.
@16. MaRaGen, πολυ εξυπνη η στροφη που εκανες μαρα (ειναι πολυ επικινδυνες τελικα-σου το ειχα πει-)
.
@17. silia, Σιλια, τα φυτα που διαθετουν και τα δυο οργανα λεγονται «τελεια» και τετοια ειναι πολλα, (οταν εχουν μονο ενα λεγονται ατελη)
επειδη κανεις παραλληλισμους με τον ανθρωπο, μη φανταζεσε οργασμους τυπου «τι μου κανεις;» τι σου κανω» κ.λ.π. 😆
.
@18. faros, φαρε, μεγα λαθος να ανοιξεις τετοια κουβεντα – με το μαγαζι της λασπης γεματο απο μαγισσες-
.
@19. Кроткая , κροτ σε φανταζομαι στην αρχαια ελλαδα (10 τραγωδιες θα ειχε γραψει πανω σου ο ευριπιδης)
.
@20. αγκνιρα, αγκνιρα το ψιλοκομματιασμα -οπως στον πατσα τον ψιλοκομμενο- ειναι μεσα στη χειραφετηση;
.
@21. αγκνιρα, χμμμ ε οχι και ωραιος, σαν το αρσενικο λειτουργει, αρα ποναει πολυ!
.
@22. κόκκινο μπαλόνι, βρε τι να λεμε τωρα! καλα τα εκανε τα τσογλανια (φαινεται μοιαζαν του ιασωνα) 😆
.
@23. faros , ρε φαρε ελπιζεις οτι θα βγαλεις ακρη με αυτες;
αστο να παει λεμεεεεεε!
.
@24. renata , μονο αυτο δεν ακουσαμε εδω μεσα, δηλ ρενατα θα πρεπει να την ευγνωμονουν τα παιδια της ε;
.
@25. Кроткая , αδικημενη δεν λες τιποτα κροτ.
με πρωτογονα μεσα παλευε. φανταζομαι με σκουργιασμενους σουγιαδες θα εσκιζε τον αδερφο της, η καλη της καρδια ηταν αυτη που επειθε τις χαζοβιολες κορες να βρασουν τον πατερα τους.
ε, το φορεμα που εστειλε στη νυφη ηταν καπως δηλητηριασμενη αλλα και αυτη η μ@λακω η νυφη ας προσεχε.
ε, για τα παιδια του ιασωνα τι να λεμε τωρα. ησυχασαν μια ωρα αρχιτερα (εχεις δικιο, πολυ παρεξηγημενη) 😛
.
@26. Aura Voluptas , βρεστα με το μπαλονι (που λεει αλλα)
.
.
.

ο καλυτερος τροπος να τα βγαλεις περα με μαγισσες ειναι να τις βαλεις να σκοτωθουν μεταξυ τους 😛 😆
.
@27. renata , οταν λες ρενατα με αποψη τι εννοεις;
οτι δηλ. ηξερε πως να σφαζει καλα; 😛

Μου αρέσει!

36. renata - 15 Οκτωβρίου, 2009

Mούργο, πιες το κολχικόνερο λοιπόν και ψόφα! 😛 😛 😛

Μου αρέσει!

37. renata - 15 Οκτωβρίου, 2009

Κοινώς δεν κόλωνε, Μούργο! Γκέγκεεεεεεεεε? 😡

Μου αρέσει!

38. teokaf - 15 Οκτωβρίου, 2009

@Κροτ : Ναι σήμερα έχω τις καλές μου γιατί πριν λίγες μέρες έκλεισα τα 27 και μπήκα στα 28 και για να δείξω πόσο καλός είμαι ( είναι βέβαια και η γραμμή που έχω πάρει απ τον πρόεδρο μετά τον εκλογικό θρίαμβο ) αφιερώνω αυτό το κλιπάκι στον Φάρο γιατί ξέρω πως θα του αρέσει πολύ.
Είναι όμως ούτως ή άλλως απίστευτο.

(Η σκηνή, στο άνοιγμά της, δείχνει ένα ζευγάρι να κάθεται σε ένα παγκάκι
κάτω από έναν ουρανό γεμάτο αστέρια. Ξαφνικά, εμφανίζονται πολεμικά
αεροπλάνα και η ευτυχισμένη σκηνή αντικαθίσταται από θλιμμένα πρόσωπα. Στη
συνέχεια, έρχεται ένα μωρό και η γυναίκα χαμογελά ξανά, αλλά ο όλεθρος του
πολέμου τη μετατρέπει σε χήρα, πριν η εικόνα με τη σειρά της να πάρει τη
μορφή του Αγνώστου Στρατιώτη της Ουκρανίας. )

Μου αρέσει!

39. μούργος - 15 Οκτωβρίου, 2009

@32. teokaf , μπαρμπα, εξαιρετικα τα νεα φαρμακα που παιρνεις (τουλαχιστον ξεφυγες απο τη βανδη και τα λοιπα)
αλλα και συ μη το παραχ@ζεις! (σημερα πρεπει να χτυπησες κανα χαπακι παραπανω ε; δεν ειναι για χορταση λεμεεεε)
.
@33. teokaf, γεμισε μηδειες το μαγαζι και ενα χαπακωμενο μπαρμπα να εχει ανεβει στην εξεδρα ττης λασπης -λιγο πριν συναντησει οριστικα τον ευριπιδη και τους λυσει ολες του τις αποριες-
.
@34. Кроткая, ε, ειδες κροτ τι κανουν οι φαρμακοβιομηχανιες-και το πολυ κλυσμα-;
θαυματα λεμεεεεε!
.
@36. renata, ρενατα , μιλας με τον μεγα ιπποτη μουργο (μετα απο σας παρακαλω) 😛
.
@37. renata , καλα σε αυτο παω πασο. οποιον εβαζε στο ματι στο πιτσ φυτιλι τον εκανε φρικασε (κατι σαν το σημιτακο του 90)
.
@38. teokaf , ρε γερο γινεσαι γελειος.
μονο εσυ, η καλουτα και η ζωζω τα πετατε αυτα! (ασε που αυτες ειναι πιπινια μπροστα σου)
(ακου 27, τα μηδενικα ξεχασες μπαρμπαααα)

Μου αρέσει!

40. teokaf - 15 Οκτωβρίου, 2009

Ουπς. Ένα μικρό λαθάκι ρε Σάιλοκ και το κάνεις θέμα, το 27 ήταν όπως το έγραφα σε ένα σαιτ με Άραβες και μπερδεύτηκα.

Μου αρέσει!

41. faros - 15 Οκτωβρίου, 2009

Ξέρεις, μούργε, πόσο άσχημο είναι να διαπιστώνεις ότι ο άλλος έχει δίκιο ;;;
ΚΑΙ ΕΣΥ – ΦΕΥ – ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ !

Μετά το ανιστόρητος και ανακριβής, έχοντας δε σχηματίσει εντελώς λαθεμένη εντύπωση για μια σειρά πρόσωπα και πράγματα, αποδέχομαι πλήρως το ΑΦΕΛΗΣ !

Να είστε καλά (όλοι και όλες) !

Μου αρέσει!

42. Кроткая - 15 Οκτωβρίου, 2009

έλα βρε Φάρε, μη θυμώνεις πια! στη Λάσπη είμαστε, δεν είμαστε και σε κανένα σοβαρό μέρος!

και τελοσπάντων, τόσο φοβερό είναι πια να διαφωνούμε?

Μου αρέσει!

43. Кроткая - 15 Οκτωβρίου, 2009

ΥΓ. Φάρε, θα μου κάνεις πάλι εμπάργκο; :Ρ

[Είδες Μούργε τι κάνεις με τα βλαμμένα τα επιστημονικά ποστ σου; Παρεξηγήθηκε ο Φάρος τώρα!]

Μου αρέσει!

44. κόκκινο μπαλόνι - 15 Οκτωβρίου, 2009

Λοιπόν, αδελφές της Λάσπης:
το ζήτημα της χειραφέτησης της γυναίκας δεν έχει να κάνει μόνο με το φεμινιστικό κίνημα. Και η Μήδεια προφανώς δεν ήταν φεμινίστρια! Πως να είναι άλλωστε, αφού τότε δεν μπορούσες να το διανοηθείς κάτι τέτοιο!
Έχω να πω τα εξής:
1. Έχω τελείως άλλη εντύπωση για τον Ευριπίδη. Θεωρώ ότι δεν ήταν μισογύνης αλλά, αντιθέτως, έβλεπε τις γυναίκες σαν ισότιμα άτομα, με αρετές και ελαττώματα, άρα και με πάθη και λογική (το συζητάγαμε και σε μένα μετά την παράσταση της Άλκηστις). Ήταν ένας από τους τραγικούς της ύστερης Δημοκρατίας, μετά από έναν εικοσάχρονο παράλογο «εμφύλιο» πόλεμο και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στο έργο του.
2. Ακριβώς για αυτόν τον λόγο έχει ξεφύγει από την λογική της θείας παρέμβασης και της μοίρας. Ο άνθρωπος (άντρας-γυναίκα) έχει λόγο στη μοίρα του! Άρα η Μήδεια δεν ήταν έρμαιο της θείας βούλησης!
3. Ο ιμπεριαλισμός και ο καπιταλισμός είναι οι πάγιοι εχθροί και η ταξική πάλη είναι ατέρμονη, αλλά υπάρχουν και προβλήματα που θα συνεχίσουν να υπάρχουν και μετά τη νίκη του προλεταριάτου στην πάλη της αντίθεσης κεφαλαίου-εργασίας. Και ταράζομαι να θέτω προτεραιότητες ή να κατηγοριοποιώ τις μάχες σε πρωτεύουσες και δευτερεύουσες! Σόρρυ!
4. Ξεκαθάρισα πως η Μήδεια «έγινε» βάρβαρη γιατί οι Αθηναίοι δεν άντεχαν μία «δικιά τους» (Ελληνίδα) να κάνει τέτοιου είδους πράξεις ακριβώς για να καταδείξω πως ο ρατσισμός είναι παμπάλαια αρρώστια! Αν τα έσφαξε ή όχι (δηλαδή αν ήταν μύθος ή όχι)είναι άλλο θέμα που θα το ψάξουν οι ιστορικοί.
Η Μήδεια ήταν μια γυναίκα που ο άντρας της την πήρε από τους δικούς της και την πήγε σε ένα ξένο τόπο και την κεράτωνε φανερά με ότι περνούσε από μπροστά του…επιδεικτικά!!! Παλάβωσε…τρελάθηκε ρε αδερφέ και έκανε το απονενοημένο! Έσφαξε τα παιδιά του (και παιδιά της), ίσως για τον λόγο που είπε η Ρενάτα (ήταν ο σύνδεσμός της μαζί του), ίσως για τον λόγο που είπε πάλι η Ρενάτα (η μοίρα τους ήταν προκαθορισμένη, το αγόρι θα γινόταν σατράπης και η κόρη άλλη μια δούλα), πάντως τα έσφαξε…ΕΔΡΑΣΕ!!!! Δεν αποδέχθηκε απλά τη μοίρα της!!
Ίσως για αυτό έγινε σύμβολο των φεμινιστριών. Αλίμονο αν πρόταγμα είναι να σφάξουμε τα παιδιά μας…πρόταγμα είναι η δράση, το σπάσιμο των δεσμών με την πατριαρχία! Και αυτό, αγαπητέ Φάρε, δεν θα λυθεί με τον σοσιαλισμό, ούτε μας κάνει λιγότερο ικανές ή δραστήριες όταν καλούμαστε να αναδεικνύουμε την αντίθεση μεταξύ κεφαλαίου και εργασίας(άντε, ξύπνησε πάλι η φεμινίστρια μέσα μου)!
Αυτάααα

Μου αρέσει!

45. Кроткая - 15 Οκτωβρίου, 2009

πάάάάλης ξεκίνημααααα, νέοι αγώώώώνεεεεςςςς!!!

Μου αρέσει!

46. κόκκινο μπαλόνι - 15 Οκτωβρίου, 2009

οδηγοί της ελπιιιιιιιιίδας οι πρωωωωωωωωωώτοι νεκροιοιοιοιοί…

Μου αρέσει!

47. renata - 15 Οκτωβρίου, 2009

Μπαλόνη φορ πρεζιντεντ!!! 😀 😉

Μου αρέσει!

48. μούργος - 15 Οκτωβρίου, 2009

@40. teokaf , ρε μπαρμπα παντα μπερδευεις την πιεση σου με την ηλικια.
.
@41. faros , ρε φαρε ας μη αρχισουμε ολες τις μαχες μαζεμενες.
προηγειται η παλη των ταξεων (μετα ας ακολουθησει η παλη των φυλων)
.
@42. Кроткая, 😯 😯 δεν ειναι η λασπη σοβαρο μπλογκ;
τι αλλο θα ακουσουμε (εμεις οι συνομιλητες του γειλ και της σορβοννης)
.
@43. Кроткая, τα ποστ μου βλαμμενα; 😯 😯
ο φαρος απλα τρομαξε το ματι του με αυτα που γραψατε για τους συμβολισμους της καψουρεμενης μεγαλοαστης μηδειας -κορης βασιλεως- που εγινε ερωτικο παιχνιδακι στα χερια του ιασονα-γιος εξοριστου βασιλια-.
ε, κατι σαν την τολμη και γοητεια ειναι αυτο (ετσι το ειδε μαλλον ο φαρος)
.
@44. κόκκινο μπαλόνι, ε, μπαλονι μηπως θα μπορουσατε να ξεκινησετε την επανασταση των καταπιεσμενων λιγο αργοτερα (ηδη εχουμε μια συγκρουση του φαρου με την κροτ)
.
βαι βαι, παει το μαγαζακι μου (θα σφαχτουν οι θαμωνες μεταξυ τους, μονο ο σκατογερος θα μεινει να βγαζει τους λογους του στο κενο)
.
@45. Кроткая, μη το παρατραβατε λεμεεεεεε 👿
.
@46. κόκκινο μπαλόνι, αυτο ακριβως ειναι που με ανησυχει στη λασπη (οι πρωτοι νεκροι)
για χαμηλωστε τους τονους λεμεεεεεεεεεεε 👿

Μου αρέσει!

49. κόκκινο μπαλόνι - 15 Οκτωβρίου, 2009

Μούργε, άμα είναι να το κάνουμε μπάχαλο, ας έχουμε το ιδεολογικό υπόβαθρο, ε;
Ρενάτα…είναι να μην πάρω φόρα! Με τσίγκλισε και ο (αγαπητότατος κατά τα άλλα) Φάρος, ε, δεν άντεξα η γυναίκα! Άκου κει…»το λεγόμενο “φεμινιστικό κίνημα” δεν ήταν και δεν είναι παρά το άλλοθι για την διαιώνιση του καπιταλιστικού συστήματος …»…τα ακούω κι από αλλού αυτά και ανάβουν πολλά λαμπάκια μέσα μου, εμού της φεμινίστριας!!!!

Μου αρέσει!

50. μούργος - 15 Οκτωβρίου, 2009

@49. κόκκινο μπαλόνι , με προκαλειτε να ανεβασω αρον αρον το αλογακι της παναγιας και τα αδιανοητα καμωματα του θηλυκου (και τοτε να δουμε τι θα λετε οι επαναστατημενες φεμινιστριες)….
…..αλλα βαριεμαι λιγο να το φτιαξω 😛
(μεταξυ μας φαρε το χοντρηνες και συ ε; 😆 )

Μου αρέσει!

51. κόκκινο μπαλόνι - 15 Οκτωβρίου, 2009

χα χα χα
εκεί που τρώει το κεφάλι του αρσενικού? όχι βάλ’το βρε, σε προκαλώ!
Θα ξεσπαθώσω, λεμεεεεεεεεεεε
υ.γ. νι…ο φάρος το χόντρυνε λίγο αλλά τον αγαπάμε γιατί εκτός από τις καλημέρες-καλησπέρες, μας ανάβει τα αίματα!
Πάω για ύπνο τώρα!
Σας φιλώ

Μου αρέσει!

52. faros - 16 Οκτωβρίου, 2009

Καλημέρα σας !

Μου αρέσει!

53. Кроткая - 16 Οκτωβρίου, 2009

Φάρε, μίλα μας και μη μας αγαπάς, σε παρακαλούμε! Αλλά αν μας αγαπάς ακόμα καλύτερα!

Μπαλούν, «το λεγόμενο “φεμινιστικό κίνημα” δεν ήταν και δεν είναι παρά το άλλοθι για την διαιώνιση του καπιταλιστικού συστήματος …»

εδώ που τα λέμε, εγώ κνιτάκι δεν είμαι, αλλά αν βγάλεις τη λέξη «άλλοθι» που είναι λιγο βαριά, δεν έχει και άδικο ο Φάρος. Οφείλεις να ομολογήσεις πως πήγαμε για μαλλί και βγήκαμε κουρεμένες (μην πω και τπτ χειρότερο δλδ).

Μούργε, αχ, σε βλέπω να τρέμεις και μου αρέσει τρελά! Έτσι, να δεις ρε για τι πράγματα είναι ικανοί οι θαμώνες! Που μας έχεις του κλώτσου και του μπάτσου και μας θεωρείς δεδομένους!
Ρε, άμα γουστάρουμε το καίμε ρε! Έτσι κι αλλιώς εμείς δεν το πληρώνουμε το σκατομάγαζό!?

😛
😈

Μου αρέσει!

54. αγκνιρα - 16 Οκτωβρίου, 2009

Ωπωπωπωπωπω τι μακελειό έχασα!!! 😆 😆

Φάρε, με παρεξήγησες! Είπα η καημένη – μαμά ούσα- ότι τα λυπάμαι τα παιδιά της και ότι ποτέ δεν μπόρεσα να καταλάβω αυτή την πράξη πραγματικά. Μη με ρίχνεις λοιπόν στο καζάνι με το δηλητήριο! Είπα απλά τι έχω διαβάσει για την Μήδεια, υπάρχει ολόκληρη λογοτεχνία που την εξυμνεί.

Μου αρέσει!

55. faros - 16 Οκτωβρίου, 2009

κροτ, μπορεί η λέξη «άλλοθι» να μην απόλυτα σωστή, όμως το ότι ήταν και είναι το ΟΧΗΜΑ, αυτό είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο !

αγκνιρα, εγώ δεν είπα … ονόματα !!! 😕 😕 😕
απλά, δεδικαίωσα τον Μούργο !!!

Μου αρέσει!

56. μούργος - 16 Οκτωβρίου, 2009

@51. κόκκινο μπαλόνι, εμ βεβαια, εσεις οι φεμινιστριες για ολα εχετε εξηγηση (που σας βολευει) 😛
ξερω, ξερω τι θα πεις, οτι το κανει για καλο σκοπο κ.λ.π. κ.λ.π.
.
να τα αναψει τα αιματα ο φαρος αλλα μη κινδυνευσουμε κιολας
.
@52. faros , φαρε ρετοια ξερη καλημερα καιρο ειχες να δωσεις (δεν στην χρεωνω ε;) 😆
.
@53. Кроткая , τα ποστ βλαμμενα, η λασπη σκατομαγαζο…….
μηπως γινεσαι υπερβολικη; 😛
(ειδατε, με ευγενικο τροπο το ειπα .
τι να κανω; νεος ανθρωπος ειμαι. δεν ειμαι ο μπαρμπας που αυτη τη στιγμη μελεταει για υπογραφη τα συμβολαια με τον αδη)
.
@54. αγκνιρα, αστα ανγκνιρα, η λασπη πλεον εχει γινει πολυ επικινδυνη για τους συνετους θαμωνες (h wordpress ετοιμαζεται για ταξιδιωτικη οδηγια προς την λασπη)
.
@55. faros, ρε φαρε μην εισαι απολυτος και συ
για οτι χρησιμοποιησε ο καπιταλισμος κατα το δοκουν δεν σημαινει κατ’ αναγκνην οτι φταιει και αυτο που χρησιμοποιηθηκε.
αλλωστε πολλα κινηματα που δημιουργηθηκαν μεσα στον καπιταλισμο και τον αμφισβητουσαν δεν σημαινει κατ’ αναγκνην οτι επιθυμουσαν τον κομμουνισμο

Μου αρέσει!

57. Yoryia - 16 Οκτωβρίου, 2009

Η Colchicine έχει πολλές εφαρμογές ως φάρμακο, αλλά όπως έλεγε κάποιος, η δόση κάνει το δηλητήριο.

Μου αρέσει!

58. silia - 16 Οκτωβρίου, 2009

3.476 , 3.468 , 3.469 , 3.470 , 3.471 ,……………………..
…………………………………………………………………………
Tί θα πει «τι κάνω» ;
Μετράω στήμονες …
Και θα μετράω , μέχρι να βρεθεί κάποιος , να μου πει «σταμάτα» ….

Μου αρέσει!

59. αγκνιρα - 16 Οκτωβρίου, 2009

😆 silia!

Μούργε, τις έφτιαξα τις ελιές. Σε δυό μήνες (αν δεν έχουνε γίνει πια έλος με λιβελλούλες και βατραχάκια) τις δοκιμάζω αν έχουν ξεπικρίσει, εεε, σωστά τα λέω; (Βάλε ένα 10 με τόνο στο μάστερ που μου ετοιμάζεις :razz:)

Μου αρέσει!

60. faros - 17 Οκτωβρίου, 2009

Μούργε, δεν έχεις άδικο …
Αλλά και γω δεν αναφέρομαι σε ΟΛΑ τα κινήματα !
Μιλάω πάντα συγκεκριμένα.
π.χ. για το φεμινιστικό (δήθεν) κίνημα, για το σημερινό λεγόμενο «οικολογικό κίνημα», ή τη λεγόμενη «πράσινη ανάπτυξη», αν δεις όλα αυτά ξεκίνησαν σαν ΜΚΟ – αν δε ψάξεις ποιοι συμμετέχουν στα Δ.Σ. τους ή ποιες είναι οι βασικές πηγές χρηματοδότησής τους, θα με δικαιώσεις !

Κροτ, επειδή δεν πρόκειται να σου πει ΚΑΝΕΝΑΣ να σταματήσεις, απλά να σου πω ότι οι στήμονες δεν είναι … κούκλες !!! 😆
Άλλο πράγμα είναι …

Καλημερούδια, καλό σαββατοκύριακο !

Μου αρέσει!

61. κόκκινο μπαλόνι - 17 Οκτωβρίου, 2009

Καλημέρα σας!
Αγαπητέ Φάρε, το χοντραίνεις και ισοπεδώνεις πράγματα, ταυτίζοντάς τα με άσχετα! Το φεμινιστικό κίνημα ξεκίνησε τον 18ο αιώνα και αν θες να διαβάσεις την ιστορία του εν τάχυ μπορείς να δεις αυτή τη σελίδα που στο πρώτο άρθρο τα θέτει πολύ γρήγορα όλα!

Δεν θέλω όμως να κάνω αυτή τη συζήτηση στη Λάσπη, κυρίως γιατί το αφεντικό θα βάλει τις φωνές και βαριέμαι.Άλλωστε έχω κάνει σχετικά ποστ στο παρελθόν. Αλλά ήθελα απλά να πω πως δεν μπορούμε να βάζουμε τα πάντα σε ένα τσουβάλι.
Τα υπόλοιπα είναι ζητήματα που απαιτούν ιδεολογική συζήτηση σε βάθος, αλλά τουλάχιστον ας έχουμε όλοι και όλες την πληροφορία για να μιλάμε με κοινές βάσεις! 🙂

Μου αρέσει!

62. MaRaGen - 17 Οκτωβρίου, 2009

Καλημέρα σας και καλό Σαβ/ακο!

Που ήμουν εγώ?Κόλαση!
Φάρε συμφωνώ με το τελευταίο σου σχόλιο, για το πράσινο κίνημα και την πράσινη ανάπτυξη.Ως τώρα τα media και οι εταιρίες κερδίζουν και καθόλου το περιβάλλον, που γι’αυτο γίνονται στην ουσία.

Όσο για το θέμα της Μήδειας,περίεργο πράγμα η ψυχολογία που είναι σε συνάρτηση με το θέμα της εποχής, απλά χαίρομαι που δεν ήμουν παιδί της…..

Μου αρέσει!

63. κωστής - 17 Οκτωβρίου, 2009

Καλησπέρα σε όλους!

Είμαι λίγο πιγμένος/χαμένος αυτές τις μέρες. Μούργε καταπληκτικό post, απίθανες φωτογραφίες και κείμενο. Ήθελα να ‘ξερα όλα αυτά που τα ξέρεις…

Θα επανέλθω δριμύτερος! 😀

Εύχομαι ένα όμορφο σαββατοκύριακο! 🙄

Μου αρέσει!

64. faros - 17 Οκτωβρίου, 2009

κόκκινο μπαλόνι : Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω την επιθετηκότητά σου και την διάθεση να με προσβάλλεις τόσο χοντρά (όπως λες) !
Δεν έχω δικαίωμα να έχω τις απόψεις μου ;
Επειδή ΕΣΥ διαφωνείς μ΄αυτές, νομίζεις ότι μπορείς να μου επιτίθεσαι και μάλιστα σε άλλο μπλογκ;
Αν ερχόμουν στο δικο σου μπλογκ και τα έλεγα αυτά να μου επιτεθείς!
Λίγη ευγένεια δεν βλάφτει !!!

Μούργε και λοιποί (άλλοι) να με συγχωρείτε που εκφράζω τις απόψεις μου, αν ενοχλούν πες τε μου να μην το ξανακάνω !

Θερμή Καλησπέρα !

Μου αρέσει!

65. renata - 17 Οκτωβρίου, 2009

Φάρε, το να ισοπεδώνεις χοντρά όλα αυτά τα ζητήματα και τα δε βοηθάει ούτε σε τιμάει. Ούτε και αν εξισώνεις προς το χειρότερο. το καθένα πρέπει να το δούμε ξεχωριστά. Είναι φαίνεται συνηθισμένη συλλογιστική σου!

Μου αρέσει!

66. teokaf - 17 Οκτωβρίου, 2009

Παρακαλώ ένα αντίτυπο του 1984 να δοθεί αφιλοκερδώς από τον Μούργο παρακαλώ.

Καλά μην βαράτε ρε παιδιά ένα αστείο είπα, άκου αφιλοκερδώς. Μόνο 78 € ειδική τιμή μια και το έχει τιμήσει με τα χέρια του ο Μούργος.

Μου αρέσει!

67. faros - 17 Οκτωβρίου, 2009

Να΄σαι καλά ρενάτα, σ΄ευχαριστώ !

Μου αρέσει!

68. κόκκινο μπαλόνι - 17 Οκτωβρίου, 2009

Τεό,
έχω ένα συλλεκτικό αντίτυπο της Δίκης του Κάφκα!
Πόσα λες να πιάσει αν το φέρω για πώληση στη Λάσπη;
(αν και ο Μούργος θα πάρει τα πολλά για τα ποσοστά)

Μου αρέσει!

69. μούργος - 18 Οκτωβρίου, 2009

@57. Yoryia , πολυ σωστα γιωργια! (ο μητσοτακης δεν το ειχε πει ή η μαρικα; )
.
@58. silia 😆 φιλτατη σιλια, γιατι εμενα μου φαινεται πολυ κινκι αυτο που λες; (μετρα οσο θες, δεν νομιζω να σε σταματησει κανενας)
.
@59. αγκνιρα , αγκνιρα φετος οι ελιες εχουν παρα πολυ δακο.
οποτε να τις προσεχεις τακτικα (αν δεις εχεις νωριτερα προβλημα στην αλμη (ασχημη μυρουδια ή εξανθιση περαν της κλασσικης λευκης που σχηματιζεται στην επιφανεια, τις βγαζεις τις πλενεις αμεσα και κανεις νεα αλμη)
καλη επιτυχια! (θα στειλεις ελιες για να αποφανθουμε για μαστερ )
.
@60. faros , φαρε για τα οικολογικα εχεις εν μερει δικιο ΑΛΛΑ αυτο δεν σημαινει οτι οποιος ασχολειται με την οικολογια παιζει καποιο παιχνιδι ή βγαζει λεφτα.
εγω π.χ. ασχολουμαι χρονια με καποια συγκεκριμενα οικολογικα θεματα και οχι λεφτα δεν εχω βγαλει αλλα εχω βαλει και απο την τσεπη μου-το υστερημα μου για να κυριολεκτισω- (και ξερω και παρα πολλους σαν εμενα, οπως ξερω και λαμογια. )
και δεν ειναι ολοι σε μκο οσοι ασχολουνται με τετοια θεματα
.
τωρα οσο αναφορα το φεμινιστικο κινημα-θα ειμαι ο τελευταιος που θα το υπερασπισει- αλλα δεν μπορεις να αγνοεις οτι οι γυναικες μεχρι πολυ προσφατα ηταν πολιτες β κατηγοριες απεναντι στον νομο.
πολλες γυναικες που ασχοληθηκαν τα παλια χρονια δημοσια με φεμινιστικα θεματα χλευαστηκαν και διωχθηκαν. και πολλα πραγματα κατακτηθηκαν χαριν αυτων.
και εν πασει περιπτωσει τον πρωτο λογο για το συγκεκριμενο κινημα το εχουν οι γυναικες και μονο αυτες.
και τελος η λασπη ειναι παντα μαζι με καθε καταπιεσμενη μειονοτητα.
.
@ 61. κόκκινο μπαλόνι, ο φαρος , κατε εμε κανεις το λαθος να κρινει τα διαφορα κινηματα που αναπτυχθηκαν π.χ. οικολογικα, φεμινιστικα ΜΟΝΟ απο τον τροπο που τα εκμεταλλευτηκε το συστημα για τα εξουδετερωσει (οταν ομως ολα αυτα δημιουργηθηκαν καποιοι εφτυσαν αιμα και ειχαν την υπολοιπη κοινωνια απεναντι τους).
.
και ελεος, οχι ιδεολογικες συζητησεις στη λασπη. evil:
.
@ 62. MaRaGen, το ειπα και παραπανω μαρα. συμφωνω απολυτα μια και τον χωρο αυτο τον ξερω αρκετα καλα απο μεσα.
πουλαει τρελλα αλλα μη ξεχναμε και και αυτους που ασχολουνται ανιδιοτελως με αυτη την ιστορια και με πολυ προσωπικο κοστος
.
@63. κωστής , χμμμ… μηπως εισαι πνιγμενος γιατι ετοιμαζεσαι για κανα ταξιδι; (θες να τα ακουσεις παλι; )
.
@64. faros , αμαν ρε φαρε πως αρπαζεσαι εστι;
κατ’ αρχην δεν νομιζω να ειχε καμμια προθεση να σε προσβαλλει το μπαλονι (που καταντησα να υπερασπιζω την κλικα)
τη γνωμη της λεει οπω ςκαι εσυ λες την δικη σου
και εν πασει περιπτωσει δειξε λιγη κατανοηση.
οι γυναικες εχουν καθε λογο να ειναι πιο ευαισθητες σε φεμινιστικα θεματα (για το φυλο τους στο κατω κατω προκειται)
.
@65. renata, ε, καλα ειδε τζερτζελο και η αλλη της κλικας και ορμησε. βρε ηρεμηστε λεμεεεεεεε!
πρεπει ταχιστα να αλλαξω ποστ (καλα τωπα εγω πως θα φυγουν ολοι και θα μου μεινει αμανατι ο μπαρμπας με το πιεσομετρο)
.
@66. teokaf , ο σοφος βουδας μιλησε.
(και ειπε τη συνηθισμενη βλακεια του)
.
@67. faros , φαρε, ειρηνη ημιν (και υμιν) λεμεεεεεε!
.
@68. κόκκινο μπαλόνι, αν νομιζεται οτι η λασπη θα γινει λαικο δικαστηριο ειστε ολοι γελασμενοι
αλλαζω αρον αρον νυχτιατικα ποστ
ουφφφφφφφφφ!

Μου αρέσει!

70. μούργος - 18 Οκτωβρίου, 2009

αααααα, το ξεχασα αυυτο!
η Σιλια μετραει στημονες φαρε οχι η Κροτ (η δευτερη ουτε που τα διαβαζει τα ποστ και καλα κανει γιατι οποτε τα διαβαζει ολο χαζες αποριες ειναι) 😆

Μου αρέσει!

71. faros - 18 Οκτωβρίου, 2009

Εντάξει, Μούργε, κατάλαβα !
Και Χίλια συγνώμη !

Για κάποιους ισχύει το … ρητό: «Έχεις το δικαίωμα να εκφράζεις όποια άποψη θέλεις, αρκεί αυτή να συμφωνεί με τη δική μου» !!!

υ.γ. άλλο να είσαι οικολόγος και να παλεύεις για ένα καθαρό περιβάλλον και άλλο να μετέχεις σε κάποια ΜΚΟ …
Αυτό είπα …
Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο …

Τέλος !

Μου αρέσει!

72. renata - 18 Οκτωβρίου, 2009

Μούργο 🙂

Μου αρέσει!

73. μούργος - 18 Οκτωβρίου, 2009

@71. faros , φαρε θα απαντησω μονο στο υστερογραφο σου (για να τελειωσει και η συζητηση αυτη που δεν εχει κανενα νοημα στη λασπη)
το θεμα δεν ηταν ουτε οι γνωστες ΜΚΟ ουτε η μαργκαρετ του γιωργακη -μεγαλη φεμινιστρια-.
π.χ. ειναι σαν να κρινουμε ασχημα το συνδικαλιστικο κινημα μονο και μονο απο τους αθλιους και πουλημενους αρχι συνδικαλιστες της δεαετιας του 80 και μετα και ειναι περιττο να αναγερω ονοματα (που ολοι ξερουμε τι ρολο επαιξαν και που το καταντησαν).

Μου αρέσει!

74. MaRaGen - 18 Οκτωβρίου, 2009

Μούργο έχεις δίκιο υπάρχουν και αυτοί που θυσίασαν προσωπικό χρόνο και χρήματα και εγώ έχω κάνει πολλές εθελοντικές δουλειές και βοήθησα αρκετά απλά κάποιες φορές απογοητεύεσαι και σιχαίνεσαι τα λαμόγια.

Μου αρέσει!

75. μούργος - 19 Οκτωβρίου, 2009

@74. MaRaGen, καλα, εσυ απογοητευτηκες νωρις! (εγω αργησα λιγο)

Μου αρέσει!

76. Κολχικό: φάρμακο, τοξικότατο δηλητήριο και αποτελεσματικό κυτταροστατικό « Το περιπλανόμενο τουατάρα - 8 Σεπτεμβρίου, 2011

[…] Colchicum autumnale link του μήνα καλλιέργεια κολχικού φωτογραφίες από κολχικά Colchicum macrophyllum (κολχικό το μακρόφυλλο) καλλιέργεια colchicum […]

Μου αρέσει!

77. White Filly - 26 Οκτωβρίου, 2011

Μούργε μου!!! :-)))
ξέρω πως έχεις να με δεις πολυυυυυυυυ καιρό….
πολλές οι δραστηριότητες… είστε όλοι πάντα στο μυαλό μου

η μάδερ μου διεγνώστη με ψευδοουρική αρθρίτιδα, και της έδωσε αντεφλεγμονώδες και κολχικίνη. Μπήκα που λες στο internet και αφού είδα ότι εξάγεται από το κολχικό, είπα να δω και το φυτό.. και το google μου έβγαλε το post αυτο!!!!

έτσι βρε, για να καταλάβουν όλοι την αξία σου! :-pppp

Φιλιααααααα

Μου αρέσει!

78. μούργος - 26 Οκτωβρίου, 2011

@77. White Filly, αμαν φοραδιτσα, ποσες φορες πρεπει να το γραψω. 👿
οταν ψαχνεις για φυση μια μηχανη αναζητης υπαρχει:η λασπη 😛
[να περνας καλα, περαστικα στη μαδερ 🙂 ]
αντε με το καλο και με τη χαρη της γνωστης οσιας να γινει καποτε και δευτερη συναντηση

Μου αρέσει!

79. Κολχικό: φάρμακο, τοξικότατο δηλητήριο και αποτελεσματικό κυτταροστατικό | Το περιπλανόμενο τουατάρα - 25 Ιουνίου, 2013

[…] Colchicum autumnale link του μήνα καλλιέργεια κολχικού φωτογραφίες από κολχικά Colchicum macrophyllum (κολχικό το μακρόφυλλο) καλλιέργεια colchicum […]

Μου αρέσει!

80. ioanna - 2 Ιανουαρίου, 2020

Όσα γράφει το άρθρο είναι πέρα για πέρα αληθινά.ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ Θ Α Ν Α Τ Η Φ Ο Ρ Ο ΦΥΤΟ!!!!Τον περασμένο Σεπτέμβρη έφυγε από τη ζωή ο πατέρας μου εξαιτίας του Κολχικού ο οποίος το έφαγε θεωρώντας πεπλανημενα ότι πρόκειται για τον ευεργετικό κρόκο Κοζάνης.Ειναι πανομοιότυπα (με μόνη διαφορά τον αριθμό των στημονων)κι ως εκ τούτου μπορεί πολύ εύκολα κάποιος να παραπλανηθει.Προκαλει πολυοργανικη ανεπάρκεια μέσα σε ελάχιστο χρόνο και σηπτικό σοκ.Δεν υπάρχει αντίδοτο κι από τη στιγμή που η τοξική ουσία (κολχικίνη) περάσει στο αίμα,δεν υπάρχει επιστροφή.Τα συμπτώματα είναι πολύ έντονος κοιλιακός πόνος, διάρροιες,εμετοί κι έντονη δίψα.Φυσικα,όταν πλέον εκδηλωθούν είναι ήδη αργά.Πρακτικα η μόνη πιθανότητα να σωθεί κάποιος είναι να ξέρει ότι έφαγε δηλητήριο, γιατί τέτοιο είναι,και να του γίνει πλύση στομάχου μέσα σε διάστημα ούτε μισής ώρας και πάλι με αμφίβολο το αίσιο αποτέλεσμα.Ειναι ΦΥΣΙΚΟ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ.Μ Α Κ Ρ Ι Α!!!ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΠΡΟΣΟΧΗ στους φυσιολάτρες που εξορμούν στη φύση τους φθινοπωρινούς μήνες.

Μου αρέσει!


Σχολιάστε