jump to navigation

Μεγάλο (και όμορφο) σόι ε; (όχι, δεν πολιτεύονται) Οκτώβριος 12, 2009

Posted by μούργος in φύση, Αυτοφυή φυτά, Μανιτάρια, Περιβάλλον, Φωτογραφία, αγριολούλουδα, Mushroom, nature, Photo, wildflowers.
trackback

ma1

Το πρώτο μεγάλο σόι είναι μια ομάδα από μανιτάρια που βρήκα πάνω σε ένα μισοσαπισμένο κορμό δέντρου.
Τα μανιτάρια δεν είναι φυτά (δεν έχουν χλωροφύλλη) αλλά μύκητες (Fungi).
Το φθινόπωρο βγαίνουν τα περισσότερα μανιτάρια μια και υπάρχει η απαιτούμενη υγρασία για να καρποφορήσουν. Και αυτό που βλέπουμε εμείς σε ένα μανιτάρι είναι το όργανο που θα αναπτυχθούν τα σπόρια, ενώ το κύριο σώμα του μανιταριού (το μυκήλιο ή θαλλός ) είναι υπόγειο και αθέατο. Η εμφάνιση και η ανάπτυξη του οργάνου καρποφορίας όσο ξαφνική και ταχεία είναι –»φύτρωσε σαν μανιτάρι» λέμε- άλλο τόσο σύντομη είναι και η διάρκεια ζωής του. Ζει λίγες ώρες ή μέρες, σε αντίθεση με το μυκήλιο που ζει πολλά χρόνια.
Επειδή στερούνται χλωροφύλλης αδυνατούν να συνθέσουν οργανικές ενώσεις χρήσιμες για την επιβίωσης τους και γι’ αυτό είναι ετερότροφοι οργανισμοί, δηλ. παίρνουν τα στοιχεία που χρειάζονται από άλλους οργανισμούς, είτε ζωντανούς ,δημιουργώντας μια συμβιωτική ή παρασιτική σχέση, είτε νεκρούς, δηλ. λειτουργώντας ως σαπρόφυτα.
Από μανιτάρια δεν εχω ιδεα. Όποιος μπορεί να βοηθήσει στην αναγνώριση, ευπρόσδεκτος!

Το δεύτερο μεγάλο σόι δεν είναι άλλο από το κυκλάμινο το γραικό (Cyclamen graecum) , για το οποίο έχουμε γράψει πολλές φορές.

ma2

ma3

ci1

ci2

ci3

ci4

ci5

Σχόλια»

1. κωστής - Οκτώβριος 12, 2009

Welcome back μούργε!

Οι φωτογραφίες πανέμορφες ως συνήθως. Το είδος μανιταριού αυτό δεν το ξέρω. Γνωρίζω πολύ μικρό αριθμό, κυρίως φαγώσιμων μανιταριών. Το χρώμα στα κυκλάμινα απίστευτο… 😀

Βγάλε κανένα μανιτάρι ακόμη… να γουστάρουμε! 🙄

Μου αρέσει!

2. faros - Οκτώβριος 12, 2009

Είναι αλήθεια αυτό που λένε ότι τα μανιτάρια έχουν αφροδισιακές … παρενέργειες ;;;;;;;;

Γειαααααααααα !

Μου αρέσει!

3. teokaf - Οκτώβριος 12, 2009

3 birds r siting εδώ ο κόσμος χάνετε και γεμίσαμε μύκητες. Ρε Σάιλοκ να δω θα ανέβεις τώρα ή πάλι θα λες πως οι τσέπες σου είναι άδειες.
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=2&artId=4540764
Θα είναι η δεύτερη φορά αλλά είναι πάντα φοβεροί.

Μου αρέσει!

4. μούργος - Οκτώβριος 12, 2009

@1. κωστής, κωστη αλλα μανιταρια δεν ανεβαζω (θα στα στειλω με μειλ να γνωματευσεις)
αν και εχω την υπονοια οτι ειναι δηλητηριωδη (αυτα που εχω βγαλει φωτο)

.
@2. faros, χμμμμ, φαρε αν δεν στειλουν αδιαβαστο τοτε ναι.
(ας απαντησει ο μπαρμπας που εχει δοκιμασει τα παντα για την εξαφανισμενη λιμπιτο του )

Μου αρέσει!

5. renata - Οκτώβριος 12, 2009

Πανέμορφα τα κυκλάμινα!

Το πιάσαμε το υπονοούμενο (με τον τίτλο) , μόνο που με την λιγοστή σου όραση δεν πρόσεξες πως η οικογένεια Δρακουμέλ δεν είναι όμορφη, νοσταλγέ του Γκαντέμη!(φτου-φτου-φτου!) 😛 😛 😛

Μου αρέσει!

6. teokaf - Οκτώβριος 12, 2009

Από πότε είναι παρενέργειες οι ενέργειες ;
Μα τι λέμε τώρα κάθε μέρα κατεβάζω 45 πλευρώτους και 2 κιλά agaricous ( τα πασπαλίζω με κάτι μπλε χαπάκια όμως για καλύτερη γεύση) και μιλάμε πως ούτε ο Τέλη Σταλόνε στα νιάτα του δεν με πιάνει.

Ρε γελοίε σου βρήκα και άλλο λόγο να ανέβεις ( θα σου κάνω εγώ τα έξοδα για την τυρόπιτα που θα αγοράσεις στον Ισθμό)
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=1062824&lngDtrID=253

Μου αρέσει!

7. White Filly - Οκτώβριος 13, 2009

χμμ.. κακώς! να πολιτευτούν πάραυτα… οι οικογένειες έχουν πέραση!

έχουν στην καλύτερη, 4 χρονάκια…. έσύ να αναλάβεις παρακαλώ διευθυντής του πολιτικού γραφείου και να μην γαυγίζεις πολύ γιατί φοβίζεις τους ψηφοφόρους. Ξεκίνα το γλύψιμο :-)))

Μου αρέσει!

8. faros - Οκτώβριος 13, 2009

Μια θερμή Καλημέρα, μούργε περίμενα πιο πολλά … μέχρι τη … φωτογράφιση φτάνουν οι … γνώσεις σου ;;;

White Filly: Είναι γεγονός ότι σε πολύ κόσμο αρέσει το … σπορ !!!! 😆

Μου αρέσει!

9. fava - Οκτώβριος 13, 2009

Ομορφιες 🙂 καλημερα Μουργε!!

Μου αρέσει!

10. κόκκινο μπαλόνι - Οκτώβριος 13, 2009

Είμαι σχεδόν σίγουρη πως αυτά τα μανιτάρια είναι δηλητηριώδη!
Και τα έβαλες επίτηδες για να «τσιμπήσουμε»!!!
Ο κώνωψ στα κυκλάμινα αποζημιώθηκε για την φωτογράφιση ή πάλι τζάμπα το έχεις το μοντέλο;

Μου αρέσει!

11. MaRaGen - Οκτώβριος 13, 2009

Καλημέρα παιδιά!

Ωραία τα μανατάρια!(περισσότερο από τα κυκλάμινα μου άρεσαν).
Αλλά δεν έχω ιδέα από μανατάρια,για να βοηθήσω…

Ο ειδικός στα μανατάρια αλλά με ψιλοκυβίνη είναι ο κύριος παρακάτω, που έχει και μερικές ενδιαφέρουσες απόψεις..
http://deoxy.org/mushword.htm

Μου αρέσει!

12. Кроткая - Οκτώβριος 13, 2009

Μπαλόνι, τον έβαλε να τον πληρώσει κιόαλς τον κώνωπα, του έταξε πως θα κλείσει συμβόλαιο με την ΕΜΙ αν βγει στη Λάσπη. Πού να’ξερε το δόλιο κουνούπι!

Μπλιαχ ρε Μούργε με αυτα τα νεκρόφιλα μανιτάρια!

Μου αρέσει!

13. κόκκινο μπαλόνι - Οκτώβριος 13, 2009

@Κροτ
δεν είχα καμία αμφιβολία…τέτοιος είναι! Δεν θυμάσαι τότε με τη γάτα και τη σαύρα; ή τις αγελάδες; ή τα κατσίκια;;; Το τι είχε τάξει στα έρμα ζωντανα…και να τα εξώφυλλα στην βογκ και το πεντχάουζ…πρέπει να φταξουμε πινακίδες και να τις βάλουμε στα μέρη που γυρνάει…να ενημερωθεί τουλάχιστον η πανίδα και η χλωρίδα το ποιόν του!

Μου αρέσει!

14. Кроткая - Οκτώβριος 13, 2009

εμπρός να προστατεύσουμε την ανυποψίαστη φύση από τον αδισταχτο Μούργο!

Μου αρέσει!

15. μούργος - Οκτώβριος 13, 2009

@5. renata , χμμμ ρενατα εψαχνα να βρω καμμια εξυπναδα για τις αλλες 2 μεγαλες πολιτικες οικογενειες αλλα δεν μου εβγαινε.
το μητσοτακικεικο δεν τον σκεφτηκα
(δεν ειναι γλυκα η μαρικα; δεν ειναι κουκλος ο γκαντεμης; δεν ειναι θεα η ντορα; δεν ειναι μπραντ πιτ ο κυριακος; 😆 )
.
@6. teokaf, ο μπαρμπας ως συνηθως μπερδευει τα πλευροτους με τα ραγισμενα του πλευρακια του -απο το ατελειωτο ξυλο απο τις αναγλητες νοσοκομες- και λεει οτι του κατεβει
.
α ρε λαμογιο μολις ηρθαν οι δικοι σου στην εξουσια αρχισες την χλιδη -συναυλιες εκθεσεις κ.λ.π.-
με τη διαμαντοπουλου θα πας; 😆
.
[θα ανεβω αθηνα μεσα στο νοεμβρη αλλα δεν ξερω ακομη ποτε ,
θα δουμε]
.
@7. White Filly, φοραδιτσα το προτεινα αλλα αρνουνται κατηγορηματικα (δεν πιανονται απο πουθενα αυτα , σημερα φυτρωνουν εδω αυριο καπου αλλου)
.
@8. faros , φαρε , ενας μουργος ειμαι , δεν ειμαι δα και κανα πολιτικος ή δημοσιογραφος που τα ξερουν ολα
.
fare και μενα μου αρεσουν τα παγωτα ξυλακι 😆
.
@9. fava , γεια σου φαβουλα 🙂
.
@10. κόκκινο μπαλόνι , αααα, με θιγεις τωρα μπαλονι.
για δοκιμασε λεμε (ειναι εξαιρετικα, κριμα που δεν ζει πλεον ο δοκιμαστης της λασπης για να σας το επιβεβαιωσει) 🙄
.
ο κωνωψ πηρε μια ανοιχτη παλαμη (παλι καλα να λες , γιατι αν επαιρνε μια κλειστη δεν θα υπηρχε τωρα 😆 )
.
@11. MaRaGen , τι ειναι η ψιλοκυβινη; 😕
πηγα μια βολτα μαρα , αυτο που καταλαβα ειναι οτι αυτοι οτι ψυχεδελικο ματιναρι υπαρχει πρεπει να το εχουν δοκιμασει 😆
.
@12. Кроткая , παντως εχω αρχισει να πιστευω οτι και τα εντομα ειναι μεγαλες ψωναρες.
πολυ προσφατα μια πεταλουδα και ενα αλογακι της παναγιας-θα γινουν ποστ- μονο τουμπες δεν εκαναν μπροστα στην καμερα.
το εβλεπα και δεν το πιστευα
.
ουτε μανιταρια τρως κροτ;
(τα πλευρωτους ειναι φανταστικα, (στον φουρνο με λεμονι και λιγο λαδι)
.
@13. κόκκινο μπαλόνι, οταν θα ανεβασω το ποστ με το αλογακι της παναγιας τοτε θα καταλαβεις για τι ψωνια μιλαμε
.
@14. Кроткая, λαθος το λες κροτ
το σωστο ειναι:
εμπρός να προστατεύσουμε τον ανυποψίαστο Μούργο από την αδισταχτη φύση!

Μου αρέσει!

16. Кроткая - Οκτώβριος 13, 2009

Τρώω μανιτάρια, αλλά όχι πλευρώτους, αυτά τα σιχαίνομαι. Μου αρέσουν τα μικρά, που εδώ τα λένε παριζιάνικα (πως τα λένε στα ελληνικά;) -ειδικά αλά κρεμ είναι μούρλια!

Σιγά μη σου έκατσαν κιόλας!

Μου αρέσει!

17. αγκνιρα - Οκτώβριος 13, 2009

Ωραία τα μανιτάρια, νομίζω ότι δεν είναι δηλητηριώδη, αλλά δεν είμαι σίγουρη (πιθανότατα απλώς δεν τρώγονται). Κοίταξα στο βιβλίο μου αλλά δεν τα βρήκα. Είναι δύσκολο να αναγνωρίσεις μανιτάρια, γιατί σε κάθε φάση τους έχουν και άλλη μορφή ή χρώμα.

Μου αρέσει!

18. White Filly - Οκτώβριος 15, 2009

Φαρε: 😀

Μου αρέσει!

19. μούργος - Οκτώβριος 15, 2009

@16. Кроткая , κροτ,ντιπ χωριατες ειναι οι βρυξελλιωτες;
ακου παριζιανικα!
.
@17. αγκνιρα , δεν υπαρχει «νομιζω» στα μανιταρια.
ή ειμαστε σιγουροι 100% , αλλιως τα θεωρουμε εν δυναμει δηλητηριωδη

Μου αρέσει!

20. Кроткая - Οκτώβριος 15, 2009

ε, πώς τα λένε λοιπόν????

χωριάτες, ναι, αλλά μαγειρεύουν ένα σωρό νοστιμιές!

Μου αρέσει!

21. αγκνιρα - Οκτώβριος 16, 2009

Κροτ, μήπως εννοείς τα σαμπινιόν; champignon

Μου αρέσει!

22. μούργος - Οκτώβριος 16, 2009

@20. Кроткая , οριστε, με εκανες και εψαξα. και ιδου:
Agaricus bisporus
is known as a button mushroom or white mushroom. When the flesh darkens, the immature mushroom is variously known as a crimini mushroom, baby portobello, baby bella, mini bella, portabellini, Roman mushroom, Italian mushroom, or brown mushroom. At this stage of maturation, the cap may also begin to open slightly. In maturity, it is called a portobello (frequently misspelled as portabello, or portobella). The French name is champignon de Paris («Paris mushroom»).
προφανως το χωριο σου προμηθευεται τα μανιταρια του απο τη γαλλια και μονο!
.
@21. αγκνιρα, αγκνιρα μην ανοιγεις ασκοπη κουβεντα.
η κροτ απο που ξερει πολυ καλα ειναι να τα τρωει 😛

Μου αρέσει!


Σχολιάστε

