Εν Αρχή 9 Απριλίου, 2007
Posted by σεφ-γκρέκο in Χωρίς κατηγορία.Tags: Απόψεις, Γρίφοι, Παράδοση, Opinion
trackback
Εν αρχή ην ο Λόγος, και ο Λόγος ην προς τον Θεόν, και Θεός ην ο Λόγος.
Ούτος ην εν αρχή προς τον Θεόν.
Πάντα δι’ αυτού εγένετο, και χωρίς αυτού εγένετο ουδέ εν ό γέγονεν.
Οι πρώτοι στίχοι (κατά Ιωάννην, {α’}) από το τελευταίο Ευαγγέλιο της προχθεσινής αναστάσιμης ακολουθίας (την οποία παρακολούθησα, ολόκληρη, σε ένα μοναστήρι της Λακωνίας). Αποτελούν τμήμα της Χριστιανικής θρησκευτικής παράδοσης, αλλά και αντικείμενο φιλοσοφικής μελέτης (κυρίως ο 1ος), δεδομένου ότι το απόσπασμα έχει «υποστεί» ή επιδέχεται πολλές και διαφορετικές ερμηνείες…
Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα γνωστικά κείμενα που έχουν περάσει μέσα στην καινή διαθήκη.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
ατελες το αποσπασμα σεφ
παρε μια πιο ολοκληρωμενη βερσιον -μερικοι κακοπροαιρετοι την αμφισβητουν-
….Εν αρχή ην ο Μούργος και δι’ αυτού εγένετο Λόγος και ο Λόγος ην προς τον Θεόν, και Θεός ην ο Λόγος.
Ούτος ην εν αρχή προς τον Θεόν.
Πάντα δι’ αυτού εγένετο, και χωρίς αυτού εγένετο ουδέ εν ό γέγονεν.
και επειδη ολοι ξερουμε οτι τα εκανε σκ…., την αλλη φορα δεν θα αναθεσω σε κανενα τιποτα.
μονος μου θα τα κανω ολα.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Μούργο ποιός τα έκανε όπως είπες; Ελπίζω ότι δεν εννοείς τον σεφ, σου υπενθυμίζω ότι τον έχουμε ανάγκη για να τρώμε καλά. Και σε παρακαλώ ρίξε μια ματιά στο post μου για τον Δελάστικ και πες μου τι καταλαβαίνεις κι εσύ, πριν από λίγο έσκασε ένα σχόλιο, το οποίο δεν ξέρω πως να το χαρακτηρίσω, απλά περιμένω να δω αντιδράσεις.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
στο σεφ ανεθεσα να κανει μονο τα ουρανια τοξα-δοκιμαστικα τον ειχα- και αυτος τα εκανε σκ….
για τον δελαστικ μη τσιμπας. αφησα σχολιο.
ετσι και αλλιως ολα τα μεσα μαζικης ενημερωσης ειναι σε μια μεγαλη μεταβατικη εποχη που τα αποτελεσματα θα τα δουμε σε λιγα χρονια.
ο δελαστικ, παντως ανεξαρτητα αν συμφωνουσες ή οχι παντα με τα γραφομενα του, σεβεσαι την παντα καλογραμμενη αποψη του.
απο τους πιο ενδιαφεροντες πολιτικους αναλυτες, ειδικα σε διεθνη θεματα. κριμα αλλα μεχρι εκει-για μενα-.
εδω και καποια χρονια , τιποτα δεν με εντυπωσιαζει πλεον , για οτι και να ακουσω.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Να υπενθυμίσω ότι το θέμα ήταν ο 1ος στίχος του κατά Ιωάννην. Ο οποίος δεν είναι το «Εν αρχή ην ο Μούργος και δι’ αυτού εγένετο Λόγος και ο Λόγος ην προς τον Δελαστίκ, και Δελαστίκ ην ο Λόγος της Καθημερινής. Πάντα δι’ αυτού εγένετο, και μετά του Μούργου εγένετο ουδέ εν ό γέγονεν.»
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Και το μόνο σχετικό σχόλιο του ποστ είναι το #1 του akamas, ο οποίος ενήργησε υστερόβουλα (βλ. σχόλιο #3) και μετά «έστριψε» το θέμα στο ποστ του…. τσ τσ τσ!
Για το μούργο δεν μιλάω. Έχει το ακαταλόγιστο. Και σέβομαι τους αιώνες που βαραίνουν το -ας το πούμε- κεφάλι του.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Πάντως αμφισβητήσεις ακόμα και για την ακριβή μεταγραφή του κατά Ιωάννην υπάρχουν…
Μία λίγο διαφορετική είναι η: «Εν αρχή ήτο ο Λόγος, και ο Λόγος ήτο παρά τω Θεώ, και Θεός ήτο ο Λόγος…» (η διαφορά ενεστώτα και αορίστου ίσως κάτι να σημαίνει)
… μια άλλη που θέλει το Θεός με «θ»-πεζό, οπότε να εννοεί το «θείο» και όχι τον «Θεό»,
… ωστόσο οι περισσότερες ερμηνείες διαφωνούν στην έννοια του όρου «Λόγος»
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Ρε μέγιστε σεφ πως το έκανα αυτό το κόλπο; Και που; Ειλικρινά δεν το κατάλαβα.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Σεφ ελπίζω να με συγχωρέσεις και να μη με αφήσεις νηστικό και υπόσχομαι να μην το ξανακάνω. Απλά είδες και εσύ ότι το θέμα ήταν ενδιαφέρον, την επόμενη φορά σου υπόσχομαι ότι θα στείλω e-mail αν τρέχει κάτι σημαντικό. Ελπίζω να τύχω της συγνώμης σου. Όσον αφορά το κείμενο που παραθέτεις καλό θα ήταν να το εξετάσουμε διαβάζοντας και τα απόκρυφα ευαγγέλια, ίσως εκεί να είναι και μια άλλη πτυχή του χριστιανισμού.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Το «αμάρτημα» έγινε στο σχόλιο 3 και το συνέχισε ο μούργος στο #4. Επειδή ο Σεφ είναι μεγαλόκαρδος σε συγχωρεί…
Για τα απόκρυφα ευαγέλια σκέφτομαι να φτιάξω μερικά ενδιαφέροντα ποστς -ακόμα δεν τα έχω μελετήσει επαρκώς για να έχω μια κάπως τεκμηριωμένη άποψη (σαφώς πολύ ενδιαφέρον θέμα, αλλά δεν νομίζω ότι έχουν να κάνουν με το παραπάνω απόσπασμα -> το οποίο δεν αποτελεί αντικείμενο μόνο του χριστιανισμού)…
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Όσο για το νηστικός… με έχει *καλύψει ο μούργος. Αν εσύ δηλώσεις ότι δέχεσαι να φας, εγώ θα φροντίσω να μαγειρέψω… και θα φας όπως ποτέ άλλοτε στη ζωή σου (θα έχεις ένα ΜΟΝΑΔΙΚΟ γεύμα).
😉
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Πιστεύω ότι τα απόκρυφα ευαγγέλια έχουν πολλά γνωστικά στοιχεία, κυρίως του Ιούδα και του Θωμά, το ευαγγέλιο της Μαγδαληνής δεν το έχω διαβάσει ακόμη και δεν μπορώ να εκφράσω γνώμη. Από εκεί και πέρα αν μπορώ να βοηθήσω κάπου έχεις το e-mail μου και μου γράφεις. Ευχαριστώ.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Κι εγώ…
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
σεφ, δεν καταλαβαινω γιατι θα πρεπει ολοι να εχουμε τις ιδιες μεταφυσικες-θεολογικες ανησυχιες με εσενα;
ακου φιλοσοφικης μελετης!!!
φανταζομαι απο πιστευοντες στο θεο, ε;
παντως το ερωτημα ειναι απλοικο για μενα.
εαν πιστευεις , δεν εχεις αναγκη να ψαξεις και πολλα πραγματα σε κειμενα των αποστολων.
αν δεν πιστευεις , ειναι σε λαθος βαση το θεμα.
συντομα θα ανεβασω σε ποστ μελετες μου πανω στα προσφατα ανακαλυφθεντα αποκρυφα ευαγγελια του Μουργου (εχουν αποκρυπτογραφηθει μεχρι τωρα 14 απο συνολο 227), οπου διδονται ολες οι απαντησεις σε ολα τα ερωτηματα που απασχολουν τον συγχρονο ανθρωπο.
τι να λεω τωρα, ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ!!!
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Φυσικά και το κείμενο αποτελεί αντικείμενο μελετητών και ΟΧΙ ΜΟΝΟ από πιστεύοντες στο θεό… Και το κείμενο από αρκετούς δεν θεωρείται αμιγώς θεολογικό.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Για τα απόκρυφα ευαγγέλια του Μούργου ξέρω ότι υπάρχουν τρεις σειρές: Τα σύννεφα (αποτελούν τη μεγαλύτερη σειρά, στην οποία περιλαμβάντονται 198 από τα 227) είναι τα πιο δυσνόητα, ενώ τα φυτά (22 ευαγγέλια) είναι τα πλέον κατανοητά (τα 14 αποκρυπτογραφημένα ανήκουν σε αυτή τη κατηγορία και αναφέρονται στις λυτρωτικές ενέργειες του σαλεπιού, τις χρήσεις των ορχιδέων κλπ.). Τέλος υπάρχουν άλλα 7 που σύγχρονοι μελετητές αναφέρουν ότι αφορούν σε εττικέτες ενώ πρόβλημα προκαλεί η επίκλιση κάθε 3 και λίγο κάποιου (προφήτη;) Νικολάου των Σπηλαίων…
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
σεφ ειπε: «Και το κείμενο από αρκετούς δεν θεωρείται αμιγώς θεολογικό.»
δηλαδη να καταλαβω και γω ο μουργος, ο θεος ως τι θεωρειται στο κειμενο ; ως ψευδωνυμο του μουργου;
τα εχουμε παιξει τελειως;
βρε κακο που μας βρισκει καθε πασχα-κυριως-, δεκαπενταυγουστο και χριστουγεννα-τοτε, οχι και τοσο, εχουμε τα δωρα-
α, και οταν εχουμε σεισμους, λοιμους και καταποντισμους!!
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
βλ. #7 …
Μου αρέσει!Μου αρέσει!